Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg har styrket mitt hat til stryking ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 16:59   #1
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Jeg har styrket mitt hat til stryking ...

Vi har ikke strykejern.
Jeg har ikke tenkt over om ungene vet hva det heter, men det tror jeg kanskje siden de har perlet i bhg. og fått med herlighetene hjem ferdigstrøket.
Ting som bør bli minst mulig skrukkete ristes og henges på hengere rett ut av vaskemaskinen, blir så rette og fine da så. Mer enn nok for vårt bruk i hvertfall, det kunne virkelig ikke falle meg inn å stryke noe.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 17:22   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har styrket mitt hat til stryking ...

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg må nok kjøpe et siden jeg har anskaffet meg bunad.
Jeg hører rykter om at en må stryke bunadsskjorten.

Næsj da! Du bare vasker den om kvelden (les: legger den i en bøtte med vann, med evt litt zalo i, skyller etter en time), henger den opp våt, og vips dagen etter er den fin og klar til brukt! Man bare ser etter at den henger uten skrukker!!! :strykejerns-med-hater:

Gammel 01-02-09, 17:42   #3
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Næsj da! Du bare vasker den om kvelden (les: legger den i en bøtte med vann, med evt litt zalo i, skyller etter en time), henger den opp våt, og vips dagen etter er den fin og klar til brukt! Man bare ser etter at den henger uten skrukker!!! :strykejerns-med-hater:

Funker det? Helt seriøst? På linskjorte?

Gammel 01-02-09, 18:43   #4
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Funker det? Helt seriøst? På linskjorte?

Altså, er du Dronningen av Perfekt og ønsker stive snipper (er det det det heter? ) på bunadskjorta, så duger det kanskje ikke helt.
Men for meg, en helt vanlig norsk småbarnsmor, som ikke har tjenere til å hjelpe meg med egen og barnas påkledning av bunad/pentøy, så holder det ja. Min erfaring er at innen jeg har fått på meg hele greia, og satt barna og meg selv inn i bilen, så ser den skjorta ikke noe verre ut enn om jeg har valgt vaske-henge-tørke-ta-på-metoden.
jeg har ikke stryki den skjorta på snart ti år, og jeg er en mye mer fornøyd mamma på de dagene "alle andre" stryker vettet av seg.

Gammel 02-02-09, 13:50   #5
September
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
September er litt kul
Standard

Jeg liker heller ikke å stryke og stryker så lite som jeg kan.
Men må nok reimpregnere jakken min ja, jeg blir også våt på skuldrene når jeg er ute på tur i regnvær.

September er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.