|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?
Ja, hva ER det med enkelte svensker?
![]() |
#2 |
Einsam
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?
Holdt på å dette i bakken i fjor vinter, da ei dame spurte: "Jag forstår inte, kan du ta det på svenska?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg snakker flytende norsk, engelsken min er ok. Jeg forstår fransk ganske godt og jeg kan fint klare meg i Frankrike på turistbasis. Jeg forstår en del italiensk (hadde c-språk en gang i tiden) og bittelitt spansk.
![]() |
#5 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk og engelsk flytende, tegnspråk og svensk godt. Også kan jeg litt spansk og tysk.
![]() |
#6 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg kan norsk, engelsk og spansk sånn ordentlig. Med det mener jeg å føre og følge med i samtaler, kunne lese bøker og følge med på TV og forstå det aller aller meste av program. Spansken min har begynt å skrante litt dessverre, siden den ikke er så mye i bruk for tiden, verken hjemme eller på jobb.
![]() |
#7 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk.
![]() |
#8 |
tankefull
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg kan Norsk, var en gang god i Engelsk, men bør nok friske opp litt kunnskaper der for å kunne si at jeg snakker det veldig godt. Forstår litt Tysk, og kan kanskje klare å gjøre meg sånn noenlunde forstått i en nødsituasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk,
![]() |
#10 |
Går videre
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk, engelsk, polsk, noe fransk, litt tysk. Også forstår jeg svensk da og litt slovakisk, kan lese dansk, men ikke forstå.
![]() |
#11 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg snakker norsk og engelsk flytende - benytter en del engelsk til daglig. Ellers kan jeg stotre frem noen setninger på spansk og fransk (hadde begge språkene på videregående, men har ikke vedlikeholdt de). Jeg og mannen planlegger å ta et spanskkurs sammen. Han tok et sammen med jobben sin for noen år siden, men vil lære mer.
![]() |
#12 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Flytende: Norsk og engelsk.
![]() |
#13 |
fri
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?I tillegg til norsk, så klarer jeg meg godt i engelsk og fransk både skriftlig og muntlig, relativt bra i italiensk, forstår og klarer å gjøre meg noenlunde forstått på tysk om jeg må, og forstår også en del spansk og er ikke helt lost på ferie i spansktalende land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg hadde også fransk på skolen og det hele begrenser seg til type jeg er fra, jeg skal til og enkelte ord.
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg fikk flere slike da jeg var i Sverige sist. Det er som om de ikke gidder å forstå. Og nei, jeg snakket ikke for fort og jeg snakket enkelt. *vant med svensker* Likevel vil de ikke skjønne det mest enkle.
![]() |
#17 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Ang. svensker og ikke kunne norsk, så tror jeg det har med å gjøre, at vi ikke har norsk TV. I alla fall ikke der jeg kommer i fra. Dere norrbaggar, er jo vokset opp med svensk barnetv men vi har liksom ikek fått inn det norske språket på den måten.
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg hadde aldri svensk barnetv. Snakket faktisk ikke med en eneste svenske før jeg var omtrent voksen.
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg kan norsk - og så er min en gang ganske gode engelsk i fritt forfall. Det samme kan dessverre sies om tysken. (Jeg har mellomfag i engelsk og grunnfag i tysk.) Ellers leser jeg gjerne svensk og dansk, men tar ikke en Ari og prøver å snakke nabospråket.
![]() |
![]() |
#20 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk og engelsk. Forstår godt tysk, men forsøker å unngå å snakke det |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|