Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilke språk kan dere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 12:06   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke språk kan dere?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Snakker norsk, engelsk og noe tysk.

Och jag talar mycket svenska, eftersom svenskarna inte vil forstå norska

Ja, hva ER det med enkelte svensker?

Gammel 01-02-09, 12:17   #2
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, hva ER det med enkelte svensker?

Holdt på å dette i bakken i fjor vinter, da ei dame spurte: "Jag forstår inte, kan du ta det på svenska?"

Eh - NEI, du er i NORGE nå!!!!
(selv om vi jo bor et par mil fra grensa da..)

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:02   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snakker flytende norsk, engelsken min er ok. Jeg forstår fransk ganske godt og jeg kan fint klare meg i Frankrike på turistbasis. Jeg forstår en del italiensk (hadde c-språk en gang i tiden) og bittelitt spansk.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:06   #4
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan engelsk og fransk ganske bra, og kan gjøre meg forstått på tysk. Ja, så kan jeg telle til 10 på japansk.

Gammel 01-02-09, 12:08   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilke språk kan dere?

Norsk og engelsk flytende, tegnspråk og svensk godt. Også kan jeg litt spansk og tysk.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:10   #6
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan norsk, engelsk og spansk sånn ordentlig. Med det mener jeg å føre og følge med i samtaler, kunne lese bøker og følge med på TV og forstå det aller aller meste av program. Spansken min har begynt å skrante litt dessverre, siden den ikke er så mye i bruk for tiden, verken hjemme eller på jobb.

Pga spansken skjønner jeg også endel portugisisk, italiensk og fransk.

Gammel 01-02-09, 12:15   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norsk.

Engelsken min blir stadig dårligere. Jeg hadde fordypning i tysk på videregående. I dag begrenser tyskkunnskapene mine seg til at jeg har noe ordkunnskap (dvs. jeg forstår en god del tysk, og kan kanskje gjøre meg forstått i en nødsituasjon). To år med fransk på skolen hadde jeg også, men et er ingenting som sitter.

Gammel 02-02-09, 02:43   #8
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan Norsk, var en gang god i Engelsk, men bør nok friske opp litt kunnskaper der for å kunne si at jeg snakker det veldig godt. Forstår litt Tysk, og kan kanskje klare å gjøre meg sånn noenlunde forstått i en nødsituasjon.
Kan noen få ord på Tyrkisk, og jeg kan litt tegnspråk.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 07:04   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Norsk,

før var jeg bedre i tysk enn i engelsk, mens nå er det motsatt siden det er så lenge siden jeg brukte tysken. Dvs begge språk hangler, selv om jeg selvsagt skjønner alt, skriver det ok, mens å snakke selv kan falle seg litt vanskelig til å begynne med. Men særlig tysken tror jeg at jeg hadde kommet fort inn i igjen om jeg hadde f.eks. flyttet til Tyskland.

Gammel 03-02-09, 09:24   #10
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Norsk, engelsk, polsk, noe fransk, litt tysk. Også forstår jeg svensk da og litt slovakisk, kan lese dansk, men ikke forstå.

Gammel 03-02-09, 09:27   #11
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg snakker norsk og engelsk flytende - benytter en del engelsk til daglig. Ellers kan jeg stotre frem noen setninger på spansk og fransk (hadde begge språkene på videregående, men har ikke vedlikeholdt de). Jeg og mannen planlegger å ta et spanskkurs sammen. Han tok et sammen med jobben sin for noen år siden, men vil lære mer.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:10   #12
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flytende: Norsk og engelsk.
Kan gjøre meg brukbart forstått: Fransk og tsjekkisk.
Forstår/snakker enkelte ord og setninger: Russisk.

Gammel 01-02-09, 12:08   #13
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tillegg til norsk, så klarer jeg meg godt i engelsk og fransk både skriftlig og muntlig, relativt bra i italiensk, forstår og klarer å gjøre meg noenlunde forstått på tysk om jeg må, og forstår også en del spansk og er ikke helt lost på ferie i spansktalende land.
Har et påbegynt språkkurs i russisk, så jeg kan noen setninger og ord der også.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:10   #14
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, ja, tegnspråk glemte jeg, det kan jeg også litt av.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:16   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også fransk på skolen og det hele begrenser seg til type jeg er fra, jeg skal til og enkelte ord.

Gammel 01-02-09, 12:19   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg fikk flere slike da jeg var i Sverige sist. Det er som om de ikke gidder å forstå. Og nei, jeg snakket ikke for fort og jeg snakket enkelt. *vant med svensker* Likevel vil de ikke skjønne det mest enkle.

Gammel 01-02-09, 12:21   #17
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Ang. svensker og ikke kunne norsk, så tror jeg det har med å gjøre, at vi ikke har norsk TV. I alla fall ikke der jeg kommer i fra. Dere norrbaggar, er jo vokset opp med svensk barnetv men vi har liksom ikek fått inn det norske språket på den måten.

Forresten så kan dere tro at jeg så ut som et spørsmålstegn den første gangen jeg hørte ordet "Skjærefjøl". Da var det "kan du säga det på svenska".

Ellers kan jeg
Svensk
Svorsk
Engelsk
kan forstå tysk men taler dårlig tysk
Dansk, forstår og kan lese, men ikke tale

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:23   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg hadde aldri svensk barnetv. Snakket faktisk ikke med en eneste svenske før jeg var omtrent voksen.

Da jeg flyttet til London måtte jeg legge om dialekten en smule når jeg pratet med svensker. Med danskene måtte jeg ofte snakke engelsk.

Gammel 01-02-09, 12:23   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan norsk - og så er min en gang ganske gode engelsk i fritt forfall. Det samme kan dessverre sies om tysken. (Jeg har mellomfag i engelsk og grunnfag i tysk.) Ellers leser jeg gjerne svensk og dansk, men tar ikke en Ari og prøver å snakke nabospråket.

Gammel 01-02-09, 12:27   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Norsk og engelsk. Forstår godt tysk, men forsøker å unngå å snakke det (kan hvis jeg må, da).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.