|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Hvorfor dreper menn?Jeg synes noen her flåser over et særs viktig tema. Jeg snakker aldri med kolleger om hvordan jeg har det og all den tid jeg er sjefen, så snakker jeg hvertfall ikke om hvordan jeg har det, innerst inne. Jeg anser meg ikke som en potensiell voldelig tikkende bombe av den grunn. Menn dreper ikke fordi de er større og sterkere enn damer eller fordi de ikke snakker om følelser på det mekaniske verkstedet de jobber på.
|
|
|
#2 |
|
Weeeee
|
Sv: Hvorfor dreper menn?Jeg tror svaret ligger i den fysiske forskjellen i hjernen til mann og kvinne.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor dreper menn?Om praten på jobben, så mener jeg ikke at det foregår psykoprat på stort nivå når en mann skiller seg. Jeg mener den generelle småpraten om det som står i avisen. Ala sånn som i tråden allium linket til. Den småpraten mener jeg er skadelig for denne utviklingen fordi den bygger ned ansvaret for en ekstrem voldshandling og legger deler av ansvaret - til tider store deler - over på offeret. |
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvorfor dreper menn?På en måte som at en kvinne fortjener det når hun går utfordrende kledd og blir voldtatt. Slik prat? "men hadde hun hatt litt lengre skjørt og ikke vist så mye pupper ..."
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor dreper menn?
Eller at hun hadde hatt flere enn en sexpartner tidligere - det synes jeg er et innmari bra argument. |
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Hvorfor dreper menn?Damer som blir banket hjemme, pleier å få beskjed om at det er deres egen feil, og forteller sjelden til kollegene sine at de elsker en mann som slår dem. De er derimot skikkelig klønete damer som snubler, faller, går på dører og sånn.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor dreper menn?Men hva med menn som blir mishandlet av sine samboere/ektefeller/kjærester. Det foregår likefullt selv om den mest synlige volden er den som blir begått av menn. Disse mennene snakker jo aller helst ikke om sin sjebne, for hvem vil tro at lille dama på 1,60 m med 55 kg på kroppen var i stand til å banke opp mannen sin. Sist redigert av Skvetten : 01-02-09 kl 15:57. Årsak: Et par linker måtte legges til. |
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor dreper menn?Damer som fremdeles er i forhold til en mishandler sier som regel ingen verdens ting om det. De pleier tvert om å være de som gjerne skryter mest av mannen sin. |
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Jeg skal bare love at jeg skjønner dem som blir. |
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvorfor dreper menn?For når kvinnen er i heimen, så er det gjerne hun som får bank, slik at ungene "bare" må se/høre på.
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Hvorfor unngå sannheten? Det er flest menn som dreper partneren i et forhold, sånn er det bare.
|
|
|
#14 |
|
<*(((<
|
Jeg vet jo at du leste den andre tråden som opprinnelig hadde tabloid overskrift, så egentlig burde det være unødvendig å forklare hva som er problemet med denne overskriften. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Selvfølgelig reagerer du på overskriften. Jeg synes absolutt at saken er alvorlig, derav tråden. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: Hvorfor dreper menn?jejeje, det er noen få få kvinner som slår og dreper. Det er et problem for de det gjelder. Men det er ikke noe samfunnsproblem, slik vold mot kvinner er. Det er MANGE kvinner som blir slått. Det er en STOR og REELL risiko for å bli truet, banket eller drept når man går fra en mann og fratar ham ære og påfører ham avmakt.
|
|
|
#18 |
|
<*(((<
|
Sv: Hvorfor dreper menn?Når det gjelder HI: Dette lurer jeg på også. Jeg tror en bitteliten del av grunnene er at det fins en merkelig form for «aksept» for det, all den tid man bruker ord som «familietragedier». Og at menn er fysisk sterkere. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor dreper menn?torsk - det er en bra presisering. Det er et viktig poeng at de aller fleste menn som blir forlatt tar det med mer eller mindre stil - men de bruker ikke vold. |
|
|
|
#20 |
|
<*(((<
|
Sv: Hvorfor dreper menn?Skvetten: Det er viktig det også, men akkurat denne tråden handler jo om hvorfor det er menn som går til det skritt å drepe. Mitt inntrykk er at det virkelig er sjelden at kvinner gjør det (begår drap av partner/ekspartner altså), selv om jeg ikke har sett noen tall. |
|
|
|
![]() |
|
|