|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Nå har jeg gått gjennom det meste av hva som kan kalles pålegg i kjøleskapet og jeg kan, desverre, konstantere at natriumbenzoat finnes i så og si alt jeg hadde av kjøttpålegg .. og var det ikke E211 så er det glutamat som var i leverpostei og Kavli tubene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Snøfrisk er også helt "frisk" og all cheddar osten min uten noe som helst (vel og merke fra England men regner med samme med norsk cheddar) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Det er synd at det meste av pålegget unger typisk liker er fullt av skummelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Leverposteien vi har nå er uten natriumbenzoat og glutamat!
![]() |
#25 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Prior røkt filet kalkun og skinkeost har ikke dette i seg, men skinkeost hadde noe som het kaliumsorbat, er dette skummelt?
![]() |
#28 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Coop sin saft er uten.
![]() |
#29 |
villende
|
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Mills Alltid Fersk Leverpostei inneholder ikke natriumbenzoat, det gjør heller ingen av de Makrell i tomatene jeg har i kjøleskapet (Stabburet), ingen av hvitostene heller. Det er heller ikke natriumbenzoat i Dansk Salami, Spekeskinke eller Provenceskinke. De inneholder derimot E250. Snupp spiser nesten bare ost på brødskiva, Mini spiser makrell i tomat og Alltid Fersk Leverpostei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
villende
|
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Mini spiser bare denne leverpostein. Alt annet gir henne grøsninger. Jeg syns også det er Den Eneste Leverposteien Det Er Vits Å Bruke Penger På. (Så fremt jeg ikke får tak i sylfersk, varm leverpostei. :bortskjemt etter mange år i Danmark: ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
hullteppe
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Matvarer uten E211 (natriumbenzoat)Jeg slutter her og sletter derfor alle mine 21 innlegg Sist redigert av Koiane : 20-08-10 kl 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|