Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilken hånd har man giftering på?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-09, 21:37   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken hånd har man giftering på?

Min forlovelsesring er på venstre, nærmest hjertet.

Har også hørt det Hasselnøtt sier, Norge er vel det eneste landet i verden hvor høyrehånden er tradisjonelt.

Gammel 11-02-09, 21:47   #22
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Høyre; eller eventuelt har den liggende i skuffen slik som Mannen har.

Min er på høyre hånd. Mannen har sin liggende rundt omkring. Han får utslett av den (sikkert for tett under eller noe sånn) - Litt kjedelig, men han har den på seg når han pynter seg da

Gammel 11-02-09, 21:50   #23
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høyre hånd

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 21:51   #24
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilken hånd har man giftering på?

Hvis jeg noengang skal ha forlovelses- eller giftering blir det venstre. Høyre ringfinger er opptatt og den ringen vil aldri bli tatt av eller byttet på. :utradisjonell:

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 21:54   #25
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Høyre. Jeg har aldri likt å ha ring på venstre handa. Så ble spurt som 12 åring om jeg var forlovet for hadde en arvering fra min mormor på høyrehanda
Har en "diamant" ring på venstre av og til men blir ikke helt konfortabel med å ha den på den handa. Ikke kan jeg ha gifteringen på venstre heller. for da blir den å falle av.

Jeg har hatt forloversesring\giftering på siden jeg var gravid første gang i 2002. da jeg fikk den ene ringen. men gifteringen er 2 størrelser mindre en forlovelsesringen. og den er aldri av ,uten om fra kl 8 til kl 15 3 dager i uka
hadde jeg hatt en slett giftering kunne jeg ha hatt den på, på "jobb" men med at vi har en ganske "grov" så setter seg seg masse bakterier i den at jeg måtte ha lagt den på sprit hver kvarter

Gammel 11-02-09, 22:13   #26
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvordan det? :nysgjerrig:

Bare lurte...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:13   #27
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Har også hørt det Hasselnøtt sier, Norge er vel det eneste landet i verden hvor høyrehånden er tradisjonelt.

Danmark bruker også høyre hånd mener jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:16   #28
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Venstre, fordi det er hjertesiden vel.

Gammel 11-02-09, 22:32   #29
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Høyre er vanligst, vi har valgt venstre siden vi har dominikanske gifteringer. Jeg innser i ettertid at det ikke var noe vits i å ta hensyn til mannen, siden han bare bruker sin på fest og når han treffer familien min.

Jeg har forresten forlovelsesringen på høyre ringfinger, og den ser egentlig nesten mer giftering ut. Helgardering.

Gammel 11-02-09, 22:33   #30
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Min forlovelsesring er på venstre, nærmest hjertet.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Danmark bruker også høyre hånd mener jeg.

Og i Tyskland! Ihvertfall de tyskerne jeg har møtt...

Anng. nærmest hjerte: prøv å legg hånden på hjertet med venstra hånd a'! Ser rart ut.

Helgarderer også, med forlovelsesring på venstre.

Gammel 11-02-09, 22:46   #31
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Bare lurte...

Joika, da! En glatt ring på en manns ringfinger er å betrakte som en giftering, uansett hånd. Bare se og ikke røre!

()

Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 23:00   #32
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De reglene gjelder vel strengt tatt han og ikke meg. .... såfall.

Neida, har ikke tenkt å finne på noe.

Gammel 11-02-09, 23:05   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker fra tid til annen en ring som ser ut som en giftering (den er faktisk min oldemors giftering) på høyre ringefinger når jeg synes det er praktisk. Så nei, det MÅ ikke bety at han er opptatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 23:39   #34
Joika
Pauset

Standard

Jeg har en ring jeg og. Den er nesten glatt da.
Det er vel ikke helt aktuelt dette her da, men får virkelig "ikke gift" vibber av han...., men jeg også nå googlet fyren for harde livet og jeg kan ikke finne noe kvinnemenneske med samme adresse der han bor i allefall. Og ingen av de jeg fant på samme adresse (takk for fjaseboka ) var gift med han det jeg kan se.. heller.

Ser veldig giftering ut den han har.
Greit å være litt datanerd når man skal snoke....

Gammel 11-02-09, 23:40   #35
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Brukte den på høyre før, nå ligger den ett eller annet sted og støver ned sammen med diamantringen jeg fikk av mannen. :venter på tynnere dager:

Gammel 12-02-09, 00:34   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hold deg unna gifte menn, potensielle gifte menn og menn som ser ut som om de muligens kan være gift.

I hvertfall hold deg unna de gifte. *lærer så lenge man lever*

Gammel 12-02-09, 00:59   #37
Joika
Pauset

Standard

Ingen fare! Jeg er mer nysgjerrig.

Gammel 12-02-09, 01:22   #38
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har på høyre.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:10   #39
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Joika, da! En glatt ring på en manns ringfinger er å betrakte som en giftering, uansett hånd. Bare se og ikke røre!

()

Så minn mann som har en ring med to "buer" på er ikke opptattt for at ringen ikke er glatt?

Gammel 12-02-09, 09:17   #40
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har gifteringene på høyre hånd, og så har jeg forlovelsesringen på venstre. Mannen har ikke forlovelsesring, han hadde bare råd til å kjøpe til meg når han fridde. Praktisk med en på hver hånd, så får jeg brukt begge de nydelige ringene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.