Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Etternavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-09, 10:26   #1
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Etternavn

Forøvrig, dersom vi ikke hadde vært gift, så skulle barna ha bært mitt etternavn!

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 09:38   #2
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi er gift. Ungene har mannens etternavn, mens jeg har både mitt og mannens.

Gammel 20-02-09, 09:41   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me flytta om på etternavna våre då eldstemann sitt navneskjema skulle inn.

Her har alle 5 mitt pikenavn som mellomnavn og mannen sitt som etternavn. Var hans forslag faktisk.

Gammel 20-02-09, 10:00   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me er gift og både eg og ungane har mannens etternavn.
Men både eg og ungane har mitt etternavn som mellomnavn.

Det eine navnet blir vel alltid mellomnavn så lenge ein ikkje har bindestrek mellom etternavna, altså lagar eit nytt etternavn på ein måte.

Gammel 20-02-09, 10:19   #5
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi er gift, men har ikke samme etternavn. Barna har pappaens etternavn.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 12:56   #6
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Vi er ikke gift, begge barna har kun mannens etternavn. Det er et sjeldent etternavn, og jeg ville kun ha ett fornavn og etternavn.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 13:44   #7
Lillebill
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi er gift men har forskjellige etternavn. Guttene mine har pappaens etternavn, siden han har et skjeldent etternavn og jeg et veldig vanlig et.

Gammel 21-02-09, 22:47   #8
Camilla82
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gutta har begge sitt etternavn, først mitt,så mannens

Gammel 03-03-09, 21:39   #9
happyfeet|
Nybegynner

happyfeet| sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
happyfeet| har et hav av muligheter foran seg
Standard

snuppa har begge sitt etternavn,mitt først og hannes sist vi er ikke gift.

happyfeet| er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 22:38   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vi er samboere. Poden har dobbelt fornavn og pappaens etternavn.

Om vi noen gang gifter oss kommer jeg til å beholde mitt navn som mellomnavn og ta mannens etternavn. Da blir jeg og mannen hetende nøyaktig det samme siden hans mellomnavn er mitt etternavn

Gammel 20-02-09, 10:01   #11
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Vi er gift, og ungene har kun mitt etternavn.

Mannen min har et kjedelig og mindre pent -sen etternavn, men da eldste ble født fikk han mitt navn som mellomnavn og mannen min sitt som etternavn. Men jeg så at i de fleste sammenhenger ble mellomnavnet redusert til en bokstav mellom fornavnet og etternavnet, og etter en stund ble vi enige om at mitt etternavn er penere og dermed så skiftet vi navn på han. Nå har ihvertfall fire av fem i familien samme etternavn.

Gammel 20-02-09, 10:15   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Begge ungene har to etternavn. Mitt og pappans.
Vi hadde hatt forskjellig etternavn om vi hadde vært gift også.
Begge etternavnene er såpass sjeldne og har så få gjenlevende arvtagere, at det var en av grunnene til at ungene fikk begge to.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:17   #13
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Vi er gift, men har ikke felles etternavn. Ungene har mitt etternavn som etternavn, og mannen etternavn som mellomnavn.

Gammel 21-02-09, 21:36   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men vi hadde garantert landet på det samme dersom vi ikke var gift, begge sitt etternavn med bindestrek. Alternativet var kun mitt.

Jeg var litt for bastant her ser jeg.

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Vi er gift, og ungene har kun mitt etternavn.

Mannen min har et kjedelig og mindre pent -sen etternavn, men da eldste ble født fikk han mitt navn som mellomnavn og mannen min sitt som etternavn. Men jeg så at i de fleste sammenhenger ble mellomnavnet redusert til en bokstav mellom fornavnet og etternavnet, og etter en stund ble vi enige om at mitt etternavn er penere og dermed så skiftet vi navn på han. Nå har ihvertfall fire av fem i familien samme etternavn.

Det er som å lese om oss. Poden har mitt etternavn først, og mannens -sen-navn etter med bindestrek. Selv nære familiemedlemmer sender brev hvor navnet er skrevet feil, for ikke snakke om sykehus og helsestasjon og hva_har_du. Nå som Pjokken skal få navn må vi avgjøre hva vi gjør med saken. Hvis vi gjør noe med saken blir det til at gutta får hvert sitt etternavn, eller at begge får mitt tror jeg.

Gammel 21-02-09, 21:59   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi er gift og både barna og jeg har kun mitt etternavn.
Storesøs (eldste datteren vår)som gifter seg i august kommer til å kutte ut vårt etternavn og ta mannen sin sitt. Jeg skjønner ikke at hun vil gjøre det, men respekteres hennes valg.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 22-02-09 kl 00:33.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:24   #16
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Vi er ikke gift og har hvert sitt etternavn. Barna har mannens etternavn sden mitt er et kjedelig -sen-navn. Om vi gifter oss, kommer jeg til å beholde mitt eget etternavn. Mannen sitt kommer fra hans hjemsted, et sted jeg ikke har noe forhold til.

Gammel 03-03-09, 22:21   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det er som å lese om oss. Poden har mitt etternavn først, og mannens -sen-navn etter med bindestrek. Selv nære familiemedlemmer sender brev hvor navnet er skrevet feil, for ikke snakke om sykehus og helsestasjon og hva_har_du. Nå som Pjokken skal få navn må vi avgjøre hva vi gjør med saken. Hvis vi gjør noe med saken blir det til at gutta får hvert sitt etternavn, eller at begge får mitt tror jeg.

Saken er plutselig biff. Gutta får mitt etternavn.

Gammel 03-03-09, 22:25   #18
Cmamma
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
Cmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi er ikke gift, og han har mitt etternavn.

Cmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 10:00   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi snakket litt om dette da vi fikk Poden, og vi var enige om at han skulle ha ett etternavn. Og av diverse årsaker var det greiest at han tok pappan sitt etternavn.

Så Exbo og Poden har Exbos etternavn, Stesnuppa har mamman og exbos etternavn og jeg har mitt eget.

Gammel 20-02-09, 10:22   #20
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Turbo kom til før vi giftet oss. Tok mann sitt etternavn på han. for er 800 som heter det mens jeg har et helt vanlig teit et . Gidder ikke ha 2 etternavn på han eller henne. for de har nok lange navn.
Jeg har 8 i alle mine 3 navn og sliter med å få plass til å skrive under på div ting med bare fornavn og etternavn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.