|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: EtternavnBegge ungene har to etternavn. Mitt og pappans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: EtternavnVi er gift, men har ikke felles etternavn. Ungene har mitt etternavn som etternavn, og mannen etternavn som mellomnavn.
![]() |
![]() |
#23 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: EtternavnVi er gift, men har ikke samme etternavn. Barna har pappaens etternavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: EtternavnTurbo kom til før vi giftet oss. Tok mann sitt etternavn på han. for er 800 som heter det mens jeg har et helt vanlig teit et . Gidder ikke ha 2 etternavn på han eller henne. for de har nok lange navn.
![]() |
#25 |
Textrovert
|
![]() Sv: EtternavnEldstemann har mitt + farens navn, men bruker bare farens til vanlig.
![]() |
#26 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: EtternavnVi er gift og har kun ett etternavn (mannens). Barna har derfor dette etternavnet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: EtternavnForøvrig, dersom vi ikke hadde vært gift, så skulle barna ha bært mitt etternavn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: EtternavnIkke gift. Tre av ungene har eksen sitt etternavn. Minstemann har mitt etternavn og skal beholde det når pappan og jeg gifter oss. Jeg beholder også mitt og han beholder sitt.
![]() |
#31 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: EtternavnVi er gift. Gutta har farens etternavn, jenta har mitt.
![]() |
![]() |
#32 |
guru advisor
|
![]() Sv: EtternavnGift. Hvert vårt etternavn. Var ikke gift da vi fikk barn, så de har foreløbig tatt farens etternavn. Sist redigert av Minerva : 20-02-09 kl 10:05. Årsak: sker-skjer |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: EtternavnVi har mannens etternavn, pluss at jeg har beholdt pikenavnet mitt som mellom-etternavn, men det passer utrolig dårlig sammen, det er to sen-navn. Vi kranglet egentlig om det når eldste ble født, da hadde vi ikke giftet oss ennå, og vi kranglet om det når vi giftet oss. Det ble hans fordi jeg ikke orket å diskutere det mer, og ønsket at alle hadde samme navn.
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: EtternavnJentene (og eg) har mitt gamle etternamn som mellomnamn, og heile familien har mannen sitt etternamn som etternamn.
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: EtternavnSnuppa ble født før vi giftet oss. Da ble vi enige om hva vi skulle hete når vi giftet oss, og så fikk hun det navnet. Vi har tatt mannens etternavn som mellomnavn og mitt som etternavn. Nå er vi gift og hele familien heter det samme.
![]() |
![]() |
#37 |
Epikur
|
![]() Sv: EtternavnUngene har mitt og så hans. De har bare ett kort fornavn.
![]() |
#38 |
Epikur
|
![]() Sv: Etternavn
Hansen Jensen? Jeg skjønner det prinsippielle om at man vil beholde sitt navn, men det ser litt rart ut. Samme som to ganske like navn i sjanger. Øverli Øverbø, feks, eller Berg Strand, eller Lind Lund.
![]() |
#39 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Ja, det ser fjernt ut sammen, men jeg bruker bare forbokstaven når jeg skriver navnet, altså Kari H Jensen. Men jeg ønsket ikke at ungene skulle ha det. Hadde vi hadde litt mer spennende etternavn å velge i, så hadde det nok ikke vært så vanskelig.
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har -sen navn begge to, og valgte det minst vanlige, siden jeg syntes type Hansen Jensen ble litt dustete.
![]() |
|
|