|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
guru advisor
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Det er jeg som har bilen i hverdagen, mens han tar tog. Så i helgene er det som oftetst han som kjører for å få holdt kjøringen ved like. Men hjem fra helgebesøk er det jeg som kjører igjen, siden han har fått en øl eller et glass vin, mens jeg har jo ammet og vært gravid i en evighet nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen kjører mest. Han liker å kjøre bil. Jeg plages ikke av det, men foretrekker å sitte på.Derfor kjører jeg mindre på langturer. Er vi på ferie i England, derimot, er det utelukkende jeg som kjører, for der liker ikke mannen å kjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen.
![]() |
#5 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?I hverdagen er det kona som gjør det aller meste av kjøringen, siden hun trenger bilen for å komme seg til og fra jobb (ser bort fra akkurat nå, mens hun har permisjon). Dermed blir det mest jeg som kjører når vi er på tur sammen, delvis for øvelse/vedlikehold og delvis fordi hun er drittlei av å kjøre til daglig.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen kjører som oftest. Jeg har ikke hatt lappen så lenge så jeg er så pysete
![]() |
#7 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?mannen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?
I hverdagen kjører jeg mer enn mannen min. Han samkjører endel med brødrene sine til jobb, så det er ikke hver dag han kjører på jobb. Så totalt sett på en uke kjører jeg mer enn mannen min. Men hvis begge er i bilen kjører han, greit for meg. (Jeg har faktisk kjørt MYE mer på 5 år enn venninna mi har gjort på 20 år. Antakelig har jeg kjørt ganske mye mer enn de fleste som har hatt lappen i 5 år.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Jeg har også bare hatt lappen i litt over 5 år nå. Kjørte opp i mai 2003 og jeg har kjørt mye. Omtrent hver dag. Vi har jo hele tiden hatt bil og jeg har omtrent overtatt bilen.
![]() |
#10 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Her er det stort sett mannen som kjører om vi er ute på tur sammen. Det er nok mest fordi jeg (til tross for en alder på 30 år) ikke kjørte opp før for ca 5 mnd siden og dermed er det bare blitt slik nå også... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Whatever, never mind
|
Før likte jeg kjempegodt å kjøre bil. Men så inntraff det flere hendelser som fikk slutt på den gleden. Nå synes jeg det er helt grusomt. Sist redigert av Éowyn : 21-02-09 kl 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen, fordi han er langt meir gladi å køyre bil enn eg er. Sjølvsagt køyrer eg av og til sjølv om han er med, men som regel køyrer han. Eg køyrer ein god del på eiga hand altså, så eg gløymer ikkje gamle kunster...
![]() |
#14 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Vi bytter på. Både når det gjelder langturer og småturer.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Kjører vi min bil, er det som regel jeg som kjører. Kjører vi Mannens bil, kjører som regel han. |
![]() |
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Mannen er en jævel på å sette seg i førersetet.
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Anne C har et poeng. Selv om det alltid er mannen som kjører når man er sammen, er det ikke dermed gitt at dama kjører mindre enn mannen. Kan hende dama har en jobb der hun kjører hver dag, eller lignende, og derfor ikke gidder å kjøre på fritiden.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Jeg har hatt lappen lenger enn mannen (10 år i juni) men har liksom bare aldri syntes det var noe gøy å kjøre. Jeg er GOD til det, jeg kan reglene og får alltid høre at jeg er en flink sjåfør, men jeg trives best som passasjer, der jeg kan sitte og skravle (jeg kan ikke snakke for mye mens jeg kjører, nemlig), lukke øynene og nyte musikken eller følge med på ting rundt meg. Mye mer avslappet.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Når begge voksne er med på tur, hvem kjører bilen?Hos oss er det nesten alltid jeg som kjører. Drømmeprinsen har ikke egen bil - han er virkelig ikke opptatt av å hverken eie eller kjøre bil. Jeg derimot liker godt å frese langs veiene. |
![]() |
![]() |
|
|