Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som har det så ryddig...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-06, 17:12   #1
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har det så ryddig...

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Hvordan gjør dere det? Her hersker endeløst kaos. Ungenes leker er det minste problemet, men papirer, ledninger og ladere til alskens utstyr, og ikke minst ukategoriserte småting har jeg bare IKKE NOE STED Å GJØRE AV!!!

Jeg rydder og rydder og rydder uten at det hjelper det grann, og resultatet blir bunker, bunker og bunker.

Akkurat slik er det hos oss også. Vi har aaaaaalt for mye ting og tang.
Vi tar et skikkelig skippertak annen hver uke før vaskehjelpen vår kommer, men en time etter at hun har gått kommer rotet snikende igjen,

Gammel 10-12-06, 18:01   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg kaste og kaste og kaste. Og resirkulere pittelitt. Ellers er sjølsagt det at kvar ting har sin plass en bra start. Kasser for leiker, ordnera for papir og ikkje minst ryddige flater rundt omkring som ingen vil legge frå seg ting på. I tillegg har mamma lært meg å ta ting etterkvart. Er visst ikkje så dumt det heller.

Gammel 10-12-06, 19:53   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innser nå at jeg kan teorien. Det er praksis som er problemet

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 19:57   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Alt har sin plass her også, det finner bare plassen så altfor sjelden.

Berglijot: om du lurer bor han ikke hos oss heller. Har knapt vært på besøk heller.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 20:00   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har på en måte ikke noe valg jeg. Er det rotete så blir jeg genuint deprimert.

Men jeg tror nok at hemmeligheten for å ha det ryddig er å være streng nok med å pælme og gi bort ting man ikke trenger, og være restriktiv med å kjøpe ting til huset. Jeg kjøper nesten aldri noe uten at jeg vet hvor det skal være, og hva som da eventuelt må ut.

Gammel 12-12-06, 20:38   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg har på en måte ikke noe valg jeg. Er det rotete så blir jeg genuint deprimert.

Men jeg tror nok at hemmeligheten for å ha det ryddig er å være streng nok med å pælme og gi bort ting man ikke trenger, og være restriktiv med å kjøpe ting til huset. Jeg kjøper nesten aldri noe uten at jeg vet hvor det skal være, og hva som da eventuelt må ut.

signerer!
Blir skremt da jeg kommer hjem til folk noen ganger og ser hvor mye ræl og skrot enkelte har stående/liggende framme som de ikke trenger, og som dessuten er stygt og klart for søppelfyllinga.
Rydding i skaper og skuffer gjør jeg minst en gang i året, og kaster MASSE. Tar en skuff pr. dag, eller et skap pr. dag for eksempel. Da tar det ikke så mye energi og man risikerer ikke å gå så lei som om man tar skippertak.

Gammel 12-12-06, 23:18   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

signerer!
Blir skremt da jeg kommer hjem til folk noen ganger

Blir ikke skremt, nei. Bare glad for at ikke jeg må bo der. Så lenge jeg finner sofaen og noen gir meg mat og hyggelig selskap så er jeg fornøyd.

Gammel 12-12-06, 21:05   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså! Det rotet som evt er hos oss, er ungenes leker, men det anser jeg ikke som rot og det ryddes når de er ferdige. Ellers rydder vi etter vi har laget rot rundt oss, for eksempel laget mat. Hmm..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:21   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså! .

Gammel 12-12-06, 21:26   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

etter tips herfra har badet vært ryddig hver dga. Jeg tar alt rotet etterhvert der, genialt, olg prøver å ta et karter dagen på hvert av de to rommene i uset som er værst. Håpet er at det er bedre i alle rom snart

Gammel 12-12-06, 21:26   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså!

Du får komme hit en tur, så skal du se du får en aha-opplevelse.

Gammel 12-12-06, 21:32   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du får komme hit en tur, så skal du se du får en aha-opplevelse.

Eller hit. Tips: Bruk armlenet på sofaen som oppbevaringsplass for halvskitne barneklær.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 21:38   #13
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikkert domm, men jeg skjønner ikke helt hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig. Jeg er helt seriøs nå, altså! Det rotet som evt er hos oss, er ungenes leker, men det anser jeg ikke som rot og det ryddes når de er ferdige. Ellers rydder vi etter vi har laget rot rundt oss, for eksempel laget mat. Hmm..

Jeg vil dåne med nisselue! Hvis du IKKE rydder hele tiden, da blir det rotete. :fårklarer:

Kan ikke du komme og bo hos meg i noen dager, da får du sett hvordan folk klarer å ikke ha det ryddig .

Gammel 12-12-06, 21:41   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke sikker på om Kristin ikke skjønner hvordan det rent praktisk går for seg at det blir rotete (det blir det når man ikke rydder hele tiden, som nolo så presist forklarer), eller om hun ikke skjønner hvorfor folk ikke rydder hele tiden, slik hun gjør (det er gjerne fordi de ikke liker det, eller ikke kommer på at de skal gjøre det, eller begge deler), eller ikke skjønner hvordan det går an å leve med at det er rotete rundt en (det er delvis en medfødt egenskap og delvis snakk om vane).

Gammel 10-12-06, 20:07   #15
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Løsningen er faktisk ganske enkel. Jeg trenger bare en leilighet til på omtrent samme størrelse. Der kan jeg legge skipsparkett, installere fancy belysning, kjøpe designmøbler og holde alle flater tomme for papirer og datautstyr, kanskje legge et par av kunstbøkene på salongbordet? Alle tingene mine forblir der de er.

Noen som har et par millioner å avse?

Ben "gordisk" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 20:30   #16
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg elsker egentlig å ha system på ting, og er skikkelig god på å lage gode systemer - når jeg bare gidder å sette i gang, og ikke blir lei etter en halvtime. Det skal sies til mitt forsvar at jeg har en mann som ikke er så glad i å følge opp disse systemene, uansett hvor grundig de forklares, så da blir det fort til at jeg gir opp.

Gammel 10-12-06, 23:15   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

jeg må slutte å kjøpe ting! Det blir så fullt her, Sambo bygde garage på 100 kvm (!) for få år siden, og tror der eikke jeg har klart å fylle opp den og ? Er så lei....

Gammel 12-12-06, 21:08   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en overflaterydder....SÅ lenge det ser fint ut, gjør det ingenting at det ligger en eske under senga som er full av småting som ikke har noe hjem...En gang i blant rydder jeg i den, men eska er stor og tingene er små!...

Teorien om at alt har sin plass funker ikke helt for meg...for hva hjelper det at alt har sin plass når man ikke legger ting på plassen sin

Jeg har også en ryddig mann - så han tar dypderyddinga og jeg tar "gjøre-det koselig-ryddinga"

Gammel 12-12-06, 21:21   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Teorien om at alt har sin plass funker ikke helt for meg...for hva hjelper det at alt har sin plass når man ikke legger ting på plassen sin

Jeg har definert esken med papirer som skal sorteres som et hjem jeg, da. Det viktigste er ryddige overflater. Min teori er at det forplanter seg ved hjelp av diffusjon sånn litt etter litt.

Gammel 12-12-06, 21:30   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Som sagt før: teorien strander hos oss primært fordi det ikke finnes mange nok plasser i forhold til ting. Legg til at ingen av oss er flinke til å rydde "etter hvert", og at ingen av oss egentlig orker å bruke verdifull kveldstid på husarbeid, så blir resultatet deretter. Det plager meg riktignok ikke så veldig. (På listen over ting jeg skulle ønske jeg var flinkere til, kommer "holde det ryddig" ganske langt ned.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.