Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Skriking og soving

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 14:33   #21
Siv
Passiv

Standard

Sv: Skriking og soving

Var hos legen i stad og uheldigvis så fikk vi ikke fastlegen vår for hun var ikke der i dag. Vi fikk en annen lege og han syns jeg gjør en dårlig jobb. Fikk følelsen av at han bare var der liksom. Spurte om å få henvisning til spesialist men da måtte jeg snakke med fastlegen min Så nå skal han fortsette på efedrin fram til neste onsdag for da skal vi til fastlegen. Bricanyl kunne han ikke få for det var for barn fra 2 år og oppover (han er 16 mnd.).

Gammel 11-12-06, 15:06   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, da. Så slitsomt det er med sånne runder. Hvordan er det med magen hans? Jeg blir veldig dårlig av antibiotika selv, og hvis han plutselig våkner og står i bro kan det jo være plutselig luftsmerter eller lignende?

Ellers hadde Sneipen også en periode rundt halvannetårsalder da han plutselig ikke skulle sove om natten, og kunne holde på i mangfoldige timer. Plutselig gikk det over. Mitt eneste råd er omsorg, tålmodighet, men ikke "gi etter" på områder der dere ikke vil. Hvis dere f.eks. ikke vil at han skal komme inn i sengen til dere, må man finne andre måter å gi trygghet på. Jeg la meg på gulvet på madrass hos ham, siden det ikke funket for noen hvis han kom inn i sengen til oss.

Å, og ett råd til. Ikke bli gal.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 11-12-06, 15:40   #23
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper at efedrinen hjelper.

Gammel 11-12-06, 17:18   #24
Siv
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Huff, da. Så slitsomt det er med sånne runder. Hvordan er det med magen hans? Jeg blir veldig dårlig av antibiotika selv, og hvis han plutselig våkner og står i bro kan det jo være plutselig luftsmerter eller lignende?

Ellers hadde Sneipen også en periode rundt halvannetårsalder da han plutselig ikke skulle sove om natten, og kunne holde på i mangfoldige timer. Plutselig gikk det over. Mitt eneste råd er omsorg, tålmodighet, men ikke "gi etter" på områder der dere ikke vil. Hvis dere f.eks. ikke vil at han skal komme inn i sengen til dere, må man finne andre måter å gi trygghet på. Jeg la meg på gulvet på madrass hos ham, siden det ikke funket for noen hvis han kom inn i sengen til oss.

Å, og ett råd til. Ikke bli gal.

Skal prøve og ikke bli gal Han har vært skikkelig løs i magen en periode og luft i magen har faktisk slått oss. Har masert og gjort masse for at det skulle slippe taket. I natt har han faktisk sovet kjempe godt så vi får bare ta en natt av gangen her.

Gammel 11-12-06, 17:21   #25
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi får håpe at det er begynnelsen til noen bedre, og at han sover godt i natt også.

Gammel 11-12-06, 19:02   #26
Siv
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vi får håpe at det er begynnelsen til noen bedre, og at han sover godt i natt også.

Ja nå har jeg bada han og dryppa litt lavendel i badevannet og før jeg la han så smurte jeg litt lavendel på brystet hans. Det skal visst være slimløsende og beroligende, så får vi se da. Prøvde å gi han kamillete men det bare rynka han på nesa av og spytta ut

Gammel 11-12-06, 19:43   #27
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siv, her.

Ja nå har jeg bada han og dryppa litt lavendel i badevannet og før jeg la han så smurte jeg litt lavendel på brystet hans. Det skal visst være slimløsende og beroligende, så får vi se da. Prøvde å gi han kamillete men det bare rynka han på nesa av og spytta ut

Akkurat nå fikk jeg veldig lyst til å være en liten treåring som ikke får sove om natta...
Han er i alle fall i gode hender, lille gutten!

Gammel 11-12-06, 21:13   #28
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis dere mistenker magesmerter kan en liten varmeflaske lindre og gjøre at han sover hele natten :erfart:

Håper småttis blir bedre snart

Gammel 11-12-06, 22:16   #29
Iren
Passiv

Standard

heidu

hvordan gikk det hos legen? Jeg har selv en gutt på 18 mnd. som har hostet i 3 uker, hostet så han kastet opp, stakars... men...våknet mange ganger å gråt...

ivertfall, mine gode råd er å ha litt høyt hodeleie, legg en god voksenpute som barnet kan bruke som hodepute, rikelig med vann... ta barnet opp,ro barnet ned og gi paracet, kan være ørebetennelsesn som ikke har gitt slipp. sitt hos barnet til det faller til ro... tynn pysj, og litt kjølig rom er tingen...

kanskje noe av dette var til hjelp, det funka ivertfall på vår lille kar.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.