|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Free Toy Inside!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenJack the Ripper
![]() |
#2 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenPå morsiden hadde jeg bodd i Sørkedalen og vært i forpakterfamilie. På farsiden hadde jeg tilhørt overklassen i Spania.
![]() |
#3 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenPå morssiden hadde jeg vært i etableringsfasen 'over there'. Min fars slekt var arbeidere, med et unntak av farmors far som var havnelos. Mulig jeg hadde pakket fyrsikker med Ru og Nenne.
![]() |
![]() |
#4 |
er her
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenDersom jeg skal følge slekten min bakover,
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenJeg har vel stått på et lite småbruk i nord-trøndelag og plukket bringebær
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenJeg må forresten si at det slo meg ikke engang at man kunne relatere "sin" klasse til mannens jobb... Enten ville jeg definert det ut fra hva JEG gjør nå, eller tilbake til forfedrene. :ødelagt av feministmamma:
![]() |
#8 |
Leser
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenJeg skjønte heller ikke helt om man skulle regne ut fra seg selv eller fra forfedre.
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenJeg ville nok enten kommet fra et arbeiderhjem i Kristiania eller en småby i Vestfold, eller vært bondedatter i Østfold hvis jeg skal se på slektshistorien. Eventuelt ville jeg kanskje vært sjømannsdatter og ikke kjent faren min særlig godt.
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenHvis jeg skal se litt "bredere" på det, og ikke bare tenke på min far sin side av slekten, så kunne jeg jo faktisk blitt ballerina sammen med oldemor!
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenJeg hadde nok vært kjerring på et småbruk oppi en dal. Jobben min hadde vært å passe hus og fjøs og føde barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
seru
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenJeg tror jeg ville hatt det rimelig fett. Øvre middelklasse, der omkring. Men nå fikk jeg aldri helt klarhet i om vi skulle regne utfra forfedrenes status eller vår status per i dag - svaret ville nok uansett vært det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenDet kommer an på kriterier. Men min familie er bønder, sjømenn og fiskere. Så hvis jeg for eksempel var min farmor så hadde jeg vært (lykkelig) gift med en stødig sjømann som var ute i to år i slengen, selvsagt ikke fått noen utdannelse, og tatt ut krefter og vilje til å GJØRE noe på å starte et lokallak av sjømannsmisjonen.
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år siden
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#16 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenDersom jeg sender "meg" 100 år tilbake i tid. Hadde jeg vært storfornøyd siden jeg har en lektormann (vi hadde vel vært gift). Og jeg hadde truffet han på mer anstendig måte enn på studentfest... Kanskje som pike i den kommende svigerfamiliens hjem.
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig!! Aaaaadmins?? Dette forumet burde jo iallefall ha gaffelknapp.
![]() |
#19 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenOk, hvilken klasse var en bankmann i for 100 år siden? Gubben jobber i bank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin off; for hundre år sidenJeg hadde nok ikke vært til i det hele tatt. Tviler sterkt på at min nedre middelklassemor hadde sett to ganger på arbeiderklassepappaen min.
![]() |
|
|