|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et spørsmål til dere som har bakt R.O.O.M-gulrotkakenDet er antakelig også best med hjemmelaget sitronfromasj. Jeg ble ganske skuffet over den pakkegreia jeg brukte, det var liksom ikke nok snert over den. Ville hatt den litt sterkere, kunne godt prikket på tunga, liksom. Jeg spritet den opp med både sitronsaft og revet sitronskall, men det hjalp lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Et spørsmål til dere som har bakt R.O.O.M-gulrotkakenSitronfromasj på pakke er ikke godt nei. Men om du bruker sitrongelé og blander med en kartong pisket kremfløte, blir den ganske god. Det er juksevarianten min, men du kan saktens lage den helt fra scratch og, selvsagt.
![]() |
#23 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et spørsmål til dere som har bakt R.O.O.M-gulrotkakenHvilken type matolje bruker dere i gulrotkaka?
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08- Sist redigert av Tante Grønn : 12-03-09 kl 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Et spørsmål til dere som har bakt R.O.O.M-gulrotkaken
Sist brukte jeg rapsolje, og det ble bra, poenget er vel at oljen ikke skal sette smak?
![]() |
![]() |
#25 |
Alltid motsatt
![]() Sv: Et spørsmål til dere som har bakt R.O.O.M-gulrotkakenJeg tror det. Prøvde solsikkeolje sist, og det var ikke heldig.
![]() |
#27 |
Passiv
|
Den ble ikke for salt? Jeg var på nippet til å gjøre det, jeg også. Brukte soyaolje, tror jeg. Det ble bra. |
![]() |
![]() |
#31 |
Alltid motsatt
![]() Sv: Et spørsmål til dere som har bakt R.O.O.M-gulrotkakenKanskje oljen jeg hadde var dårlig, for godt ble det ikke. En rar bismak.
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, jeg synes ikke det. Litt saltsmak gir det jo, men det er jo ikke store mengder salt i smør. Ellers har en jo smør uten tilsatt salt også, om en absolutt ikke vil bruke olje.
![]() |
#34 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Et spørsmål til dere som har bakt R.O.O.M-gulrotkakenJeg bruker også nesten alltid smør i kaker, samme om den skal være med olje eller ei. Blir aldri noe salt smak, det har jeg aldri merket noe til.
![]() |
|
|