|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Hva legger du i å være kreativ? | |||
Det er å skape og like å drive med det man gjør, men ikke nødvendigvis ha ideen selv |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 23,66% |
Det er å skape ting ut i fra eget hode, og ha ideer som er originale |
70 | 75,27% |
Vet ikke |
1 | 1,08% |
Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva legger du i å være kreativ?Eget hode er viktig. Jeg synes dog ikke at det må være skapende i så måte, man kan for eksempel være kreativ i finne løsninger når man reparerer ting, når man finner fiffige måter å forklare abstrakte fenomener for barn o.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Stadig underveis
![]() Sv: Hva legger du i å være kreativ?Jeg er helt på linje med deg Joika. For meg er moren min og jeg et godt eksempel på forskjellen på flittig/fingernem og kreativ. Alt hun lager er nydelige, sirlig og perfekt... etter mønster. Jeg for min del klarer ikke å følge et mønster eller en oppskrift fra A til Å. Noen ganger gir det dårlige resultater (som med mat) mens andre ganger blir det noe veldig bra ut av det som ingen andre har lagd før (feks klær, vesker, blomsterdekorasjoner).
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva legger du i å være kreativ?
Jeg har faktisk aldri tenkt på at de to skulle ha noen sammenheng, jeg for min del. Sist redigert av Teofelia : 08-03-09 kl 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Det var ikke meg du quota i det innlegget ditt. Jeg kunne liksom ikke kjenne igjen ordlyden. Bare sånn for ordens skyld. Sist redigert av Anne C : 08-03-09 kl 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
I all verden? Maskinen min må ha hatt hikke. Jeg er ganske sikker på at jeg quotet på helt vanlig måte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva legger du i å være kreativ?Kreativitet er for meg å komme opp med nye ideer, tenke nye tanker, lage eller gjøre noe som ikke er laget eller gjort før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva legger du i å være kreativ?Skape ting etter eget hode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva legger du i å være kreativ?Jeg mener ikke at man må ha idéen selv. Jeg mener man må skape. - Man kan derfor godt ha fått idéen fra en annen - men kanskje man som kreativ setter en personlig karakter på tingene - og ikke bare gjenskaper noe.
![]() |
#9 |
re:designer
![]() Sv: Hva legger du i å være kreativ?Det er jo mange felt man kan være kreativ på. Ikke bare håndarbeid og kunst. I frisøryrket er det stor forskjell på hvor kreativ man er f. eks. Jeg har også vært på hobbykvelder med venninner og selv om kanskje den som i det hele tatt fant på å ha en hobbykveld ikke var den "flinkeste" betyr jo ikke at hun var minst kreativ. Øvelse gjør mester, og når man takler en ting er det jo lettere å forandre fra "oppskriften" og lage noe eget. Det å lære noe nytt er jo kreativt i seg selv om man gjør noe ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva legger du i å være kreativ?Kreativ er for meg en slags x-faktor.
![]() |
#11 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva legger du i å være kreativ?Å være kreativ er å ha egne, originale ideer og å ha fantasi og ikke ha behov for å følge mønster og regler.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva legger du i å være kreativ?For meg er det å være kreativ å være i stand til å tenke tanker som ikke følger et normativt mønster. Det å ha ideer som er nytenkende og annerledes på et vis. |
![]() |
![]() |
|
|