Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Endehyller på kjøkkenet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Er endehyller en nyttig investering?
Jeg har endehyller på kjøkkenet, og er fornøyd med det. 6 7,23%
Jeg har endehyller på kjøkkenet, men kunne godt vært uten. 8 9,64%
Jeg har ikke endehyller på kjøkkenet, men skulle gjerne hatt det. 2 2,41%
Jeg har ikke endehyller på kjøkkenet, og kunne heller ikke tenke meg det. 64 77,11%
Jeg lurer på akkurat det samme som Marit K 2 2,41%
Dustepoll/dustekjøkken 1 1,20%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 22:18   #1
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Endehyller på kjøkkenet

Har det ikke og skal heller aldri ha det. Det er ganske enkelt ikke fint.

Gammel 10-03-09, 21:35   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri hatt det og synes det minner litt om 80-tallet. Sorry.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:23   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bokhylle på enden (under benkeplaten) og syns den funker bra. Bruker den til kokebøker, da. Ikke "pynt".

Gammel 09-03-09, 22:25   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Har det heller ikke. Ville ikke hatt det pga rotet som samler seg der på eget initiativ.

Gammel 09-03-09, 22:29   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde inntil for noen uker siden. Da kom pappa og fjernet dem for meg, etter å ha hørt meg klage siden vi flyttet inn hit. Jeg synes det er en uting, rett og slett fordi jeg ikke klarer å styre meg, og legger alt mulig på hyllene. Nøkler, lader til mobilen, småmynter, nesespray - you name it, det befant seg etterhvert alt sånt småtteri på hyllene. Jeg er mye mer fornøyd nå som jeg har fått skap i stedet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 18:21   #6
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mulig vi er mer disponert for den slags enn andre, men hos oss samlet bare endehyllene støv og rot. Skal ikke ha endehyller på kjøkken igjen.

Samler støv, og det har en tendens til å bli store hauger aviser og annet papiravfall på de nederste hyllene ja.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vi hadde inntil for noen uker siden. Da kom pappa og fjernet dem for meg, etter å ha hørt meg klage siden vi flyttet inn hit. Jeg synes det er en uting, rett og slett fordi jeg ikke klarer å styre meg, og legger alt mulig på hyllene. Nøkler, lader til mobilen, småmynter, nesespray - you name it, det befant seg etterhvert alt sånt småtteri på hyllene. Jeg er mye mer fornøyd nå som jeg har fått skap i stedet.

Vi har for sikkerhets skyld åpne hyller på både overskap og underskap, og øverst har jeg krydder i den ene, to kurver til rot i de andre..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 19:38   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endehyller er for meg ensbetydende med pussig pynt, som lysestaker laget av dreid tre, keramikkboller med tørkede blomster i og "festlige" små figurer av typen "søte troll" etc - Ergo - veldig, VELDIG kjerring og 90-talls.

TIl og med et søk på "kjøkken endehylle" gav bilderesultat for å understreke poenget mitt (peker til venstre på bildet)

Gammel 10-03-09, 20:40   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har endehyller og tror de kommer til å forsvinne etterhvert. Når vi byttet kjøkkenet for 3-4 år siden hadde jeg en teori om at det kom til å se rart ut uten endehyllene.

Det brukes kun til pynteting, dog ikke troll og annen nips anno 1990.
Har en del Alessi ting som har fått plass i hyllene så det ser sånn sett helt greit ut. Men jeg finner altså ingen praktisk funksjon for disse hyllene.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 21:36   #9
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har endehylle oppe, og synes den gir en fin avslutning mot vinduet. Jeg har krukker med kaffe, te og kornblanding i den, så slipper det å ta opp plass på benken.

Som dere ser så har jeg en litt gammeldags interiørstil da. I det nye huset jeg har kjøpt er det hvitt høyglans kjøkken, og jeg tror ikke jeg kommer til å savne hjørnehyllen i det kjøkkenet.

Gammel 09-03-09, 22:32   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Det finnes jo skråskap, altså endehyller med dør. Det gir en optisk effekt av avslutning, selv om det ikke er spesielt mye plass i dem.

Gammel 10-03-09, 17:28   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fett, støv og rot. Vi hadde der vi bodde før.

Gammel 10-03-09, 22:55   #12
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Vi har, men jeg hadde klart meg meget bra uten.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 09:05   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke for endehyller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 11:18   #14
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Takk for innspill, alle sammen.
Jeg har bestemt meg, og til tross for alle som mener noe annet, så blir det endehyller på mitt kjøkken. At de kan brukes til samlingsplass for leker og slikt ser jeg bare på som et pluss. Jeg håper å kunne la ungene ha lett tilgjengelige tegnesaker, pusslespill og liknende i den nederste delen. I den øverste delen vil jeg ha mine kokebøker, en grønn plante, og noe slikt.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 13:22   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg håper å kunne la ungene ha lett tilgjengelige tegnesaker, pusslespill og liknende i den nederste delen.

Jeg kan på det varmeste anbefale sokkelskuffer til sånt. Sånn hvis du ikke har vurdert sokkelskuffer ennå, mener jeg.

I gamlehuset vårt var det vel endehyller (bare på overskap). Det ble ikke noe rot der, men det var jo en støvfanger og jeg unngår støvfangere hvis jeg kan. (I nyhuset har vi følgelig ikke endehyller.)

Gammel 11-03-09, 12:51   #16
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Du kan jo avslutte med et vitrineskap som går helt ned til benkeplaten? Det er en fin avslutning. Der kan du også ha kokebøker, en fin kopp, en plante.... Samtidig så vil døren hindre like mye fett og støv å komme inn. Sånn som på dette bildet (til høyre), men bare en dør:

Gammel 11-03-09, 13:04   #17
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vitrineskap tar ørlittegranne mer plass en de 30-40 cm som vi har til rådighet på enden der, så det får vi nok ikke plass til. Og om det er en ting jeg absolutt ikke kunne tenke meg på kjøkkenet mitt, så er det glassdører. Det er noe skit å holde ordentlig rent, synes jeg. Ikke passer det inn med innredningen forøvrig heller, og den vil ta bort verdifull benkeplass på et allerede lite kjøkken. Det er nok ikke aktuelt for oss, men takk for tipset.

06, 07, og 12.
Gammel 11-03-09, 13:05   #18
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Vitrineskap tar ørlittegranne mer plass en de 30-40 cm som vi har til rådighet på enden der, så det får vi nok ikke plass til. Og om det er en ting jeg absolutt ikke kunne tenke meg på kjøkkenet mitt, så er det glassdører. Det er noe skit å holde ordentlig rent, synes jeg. Ikke passer det inn med innredningen forøvrig heller. Men takk for tipset.

Du får vitrineskap som er så smale. Men hvis du ikke vil ha glassdører, så er det jo greit!

Gammel 11-03-09, 13:06   #19
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Du får vitrineskap som er så smale.

Ikke til den innredningen vi har valgt

06, 07, og 12.
Gammel 11-03-09, 13:45   #20
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Sokkelskuffer har jeg ikke vurdert, så det kan jeg nok gjerne kikke litt på tror jeg. Får sjekke med leverandøren om Schüller har sokkelskuffer.

06, 07, og 12.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.