|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvem er Søsken Hjelpeløs i din familie? | |||
Ingen som peker seg ut som det, i grunnen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
87 | 42,86% |
Jeg er enebarn og er Hjelpeløs |
0 | 0% |
Eldste er mest hjelpeløs |
22 | 10,84% |
Yngste er mest hjelpeløs |
62 | 30,54% |
Et sted i midten er mest hjelpeløs |
32 | 15,76% |
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Han er ikke hjelpeløs, han har høyere utdanning, bra jobb og bor sammen med en vakker og intelligent dame i en flott leilighet. Men lillebroren min er utrolig mye mer svimete, distre og slækk enn oss storesøknene. Han kommer alltid for seint, glemmer bursdager og dukker ikke opp til avtaler. Det er ikke tvil i min sjel om at det er fordi han er yngst og fikk en helt annen service hjemme til han var ganske stor. Jeg mener, mamma vasket klærne hans og ordnet middag enten han var til stede eller ikke, til han var over 20.
![]() |
#2 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Jeg er typisk flink storesøster. Min yngste søster er nok den som er minst selvstendig, men så er hun også så ung at hun knapt kan kalles voksen, dermed er det kanskje urettferdig å trekke fram henne som mest hjelpeløs. Den mellomste har vært flinkest til å gå sin egen vei og være selvstendig på den måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Mine foreldre var typisk distré nerde-professor-type av personlighet så vi tre barna har måttet ordne det meste selv fra ganske ung alder. Skulle vi på skitur med skolen f.eks måtte vi passe på å si fra at det skulle handles inn mat til den og pakke selv og jeg tror ikke jeg har blitt spurt om karakterene mine noen gang. Litt på grensen til omsorgssvikt faktisk, men det har gjort at vi alle tre er ekstremt selvstendige og har vært det fra vi var tidlig i tenårene.
![]() |
#4 |
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Hos oss er det vel ingen av oss som er så veldig hjelpesløse, og hvis vi først er det så går det litt på omgang.. tror jeg..
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke jeg heller.
![]() |
#7 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Min yngre søster er vel ikke spesielt "hjelpeløs", men foreldrene våre ser ut til å mene det. Foreldrene våre tar seg alltid av hennes barn (skifter på, står opp med, går tur med, tar med på tur), mens jeg og mannen må ta oss av våre barn når vi er på besøk. Foreldrene mine reiste også til min søster for å passe hennes barn (før de flyttet til det stedet foreldrene mine bor), men de har aldri tilbudt oss det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Eg vil seia at det ikkje er nokon som peiker seg ut som så veldig hjelpelaus av oss fem, men så er eg jo og minst.
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi er selvstendige, alle tre. Men klart, den yngste er jo alltid yngst... (ikke meg). Ellers kommer det nok an på livssituasjonen. Min egen har vært litt heftig de siste par årene, så det er nok jeg som har fått mest støtte (avlastning, økonomisk hjelpbekymringsmeldinger etc.) akkurat nå. Mine foreldre behandler oss temmelig likt, men har evne til å forskjellsbehandle oss ut fra omstendighetene.
![]() |
#10 |
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
Sånn er det her også
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Ingen som skiller seg ut.Har to yngre søsken.
![]() |
#12 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Jeg stemte ikke for min egen søskenflokk (vi er "halve"), for der er ingen av oss hjelpeløse overhode ...det var jo et alternativ, men for å få et bedre grunnlag mellom evt. eldst, yngst eller midt i mellom, stemte jeg for min mann sin søskenflokk der den yngste søsteren helt klart utpeker seg som en håpløs, hjelpeløs, bortskjemt flyfille!
![]() |
#13 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Ingen som utpeker seg hos oss. Vi er tre heldige som har både utdannelse, jobb, hus og venner.
![]() |
![]() |
#15 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Eldstemann er mest hjelpeløs hos oss - eller, mest stakkarslig. Han har slitt litt med diverse helseproblemer fra han var liten av og har fått puter på størrelse med saccosekker sydd under armene av moren vår. Han har vært uføretrygdet noen år, og i lang tid dro moren min dit hver morgen for å lage frokost til ham, og hver ettermiddag med middag. SÅ syk har han aldri vært at han har trengt så mye hjelp. Nå har han fått seg en kone, som har overtatt brødskivesmøringen etter mor. Kan dere tenke det, en voksen mann som får brødskivene sine smurt for seg av konen sin?
![]() |
#16 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Yngste i flokken hos oss var ganske svimete i lang tid, men han har bedret seg enormt etter at han flyttet hjemmefra. Så det er håp.
![]() |
#17 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi er to, men ingen av oss er spesielt hjelpesløse.
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Det er nok lillebror, ja. Det er en lang og vond historie med rus og annen elendighet i bildet, og det er ingen tvil om at foreldrene våre har brukt en god del flere år og årslønner på ham enn på meg. Det er veldig trist - ikke for min del (jeg klarer meg jo alltids
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Eldstemann har vært veldig flink økonomisk og utdanningsmessig, men er den som krever mest hjelp av foreldrene med hus og unger og alltid etterlater masse rot hos foreldrene mine etter besøk. Han er også den som hjelper minst til hos foreldrene mine.
![]() |
|
|