|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvVi arver en del tøy fra en nabo,men nå bruker barna nesten samme størrelse så det blir mindre. Jeg kjøper også en del brukt. Samme gjelder mellombror.
|
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Sv: Tøy i arvstoresøster har ingen å arve av, men vi gir mye videre til niesa hennes, og etter det igjen så har faktisk naboen vår fått litt.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Tøy i arvVi har ingen å arve fra, men videresender selvsagt gjerne fravokste ting til yngre barn i vennekretsen og dessuten noe til en yngre kusine.
|
|
|
#4 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tøy i arvHar arvet masse, arver fra eldste til yngste, og gitt videre til andre. Har også kjøpt mye brukt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Permakulturell
|
Sv: Tøy i arvVi blir superglade for arveklær. For små klær gis bort videre, enten til dedikerte personer eller til Fretex. Noen ganger også til innsamlinger til f. eks. øst-Europa. Sønnen vår har imidlertid blitt litt kresen på tøy - alt av overdeler skal gjerne være med Spiderman-motiv. Men det går uansett mest i bukser og yttertøy, så det går bra.
|
|
|
#6 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Tøy i arvDet som ikke er typisk jentete går i arv til Leo, og det som er råsa med Hell Kitty og andre "jente-figurer" går i arv til en niese, eller evt. Fretex/selges. Av Leos klær går unisexklærne til min fetters datter, merkeklær selges, og resten går til fretex.
|
|
|
|
#7 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Tøy i arvJeg er så heldig å ha ei venninne med to jenter som har gitt meg masser av klær til storesøster. Jeg har f.eks ikke kjøpt en eneste parkdress til henne. Det er jo skikkelig luksus. Lillesøster arver storesøster igjen, og jeg har om mulig handlet enda mindre til henne enn til storesøster. Jeg er heller ikke en person som synes det er veldig gøy å shoppe, så for meg passer det utmerket med arveklær. Når vi har bestemt oss for om vi er ferdige med småbarn eller ikke
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Tøy i arvJeg er veldig glad når vi får arve eller låne klær av noen. Vi har ingen slektninger å arve fra, men det har hendt jeg har hatt flaks og fått arve fra venners barn. Og jeg sender videre det jeg kan. Ofte er ikke klær herfra noe å selge, da det som regel er brukt av minst 2 barn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Tøy i arvHell kitty. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvJeg har ingenting i mot at ungene bruker arvet tøy, enten det er yttertøy eller vanlig tøy. Siler selvølgelig ut det som er veldig slitt og flekkete, men mange klær er jo like fine.
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Tøy i arvJa, her arves det!
|
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Tøy i arvVi arver utrolig mye klær, både fra niesen min og andre. Guttene arver ikke så mye lengre, men mellombror arver såklart etter storebror.
|
|
|
#13 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Tøy i arvStoresøster arver ingenting, mellombror arver fra søskenbarnet sitt som er et år eldre og lillebror arver noe fra mellombror.
|
|
|
#14 |
|
Den som gir seg...
Sv: Tøy i arvBarna arver etter hverandre og barn nr 3 er heldig å arve mye etter et vennepar med to gutter som er eldre enn han. Utover det kjøper jeg så mye brukt som jeg kan.
|
|
|
#15 |
|
Originala
|
Sv: Tøy i arvLillemor har ikke arvet så mye, men jeg kjøper gjerne brukte klær til henne. Et vennepar av oss har en sønn på fire og en datter på alder med Knerten, så vi har byttet mye klær. Dessuten arver Knerten enkelte ting etter Lillemor. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arv
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Tøy i arvEldstemann har ingen å arve fra, men minsten arver så og si alt fra storebror. Sønnen til yngstebrodern har arvet så og si alt fra gutta mine. Vi bare lemper over alt til de. Jeg har ett høstbarn og ett vinter/vårbarn så det er ikke alt som umiddelbart kan arves. Mellombroren min har en sønn som er akkyrat ett år eldre enn min minste, men der kommer det ikke noe i arv. De gir bort alt til vennene sine istede. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Tøy i arvAlle våre har arvet masse tidligere, men nå er det stort sett bare de to minste som får arveklær. Jeg er så heldig å ha en venninne som har en datter som er ett år eldre en min, og som elsker å kjøpe klær.
|
|
![]() |
|
|