Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leilighet på fjellet, noen med erfaringer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-09, 15:53   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leilighet på fjellet, noen med erfaringer?

Jeg anbefaler foreldre med hytte på fjellet. Fri tilgang til hytte, uten særlig vedlikeholdsmas.

:unnlater å tenke frem i tid:

Gammel 17-03-09, 16:10   #22
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Måke snø av taket bør jo gjøres om det er mye snø, men det er jo ikke hver helg det heller.

Ikke om hytta er nyere enn 10-20 år, i følge noe offentlige greier mannen fant på nettet. Vi gjør aldri det (og vi har hytte et sted med MYYYYE snø).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 10:40   #23
frank ødegaard
Nybegynner

Medlem siden: May 2011
frank ødegaard har et hav av muligheter foran seg
Blunk

Hei.

Det viktigkste er SELVE BELIGGENHETEN ; altså at man ikke kjøper leilighet midt i after ski området hvis man vil ha natur og ro.

Jeg har en leilighet som ligger 1.100 m.o.h - 6 meter fra et stort fjellvann og med den vakreste utsikt. jeg ser ikke garageporter, hovedinngang eller inngang til svømmehallen- alt dette er bak meg.

Her starter den FINE del av turen idet man går ut- man er SKIKKELIG PÅ FJELLET - langt mere på fjellet enn de som har hytte på 850 meter.

Hvis dere vil, kan dere få prøvebo leiligheten - jeg skal selge hele eller 50 %
Lillehammer området eller andre fjell nær oslo er ikke virkelig fjellet!

frank ødegaard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 10:45   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har en slags mellomting.

VI har hytte på et hyttetun. Det er 50 små hytter på samme tunet, med en liten hyttebutikk/resepsjon. Vi har ikke den 'alene-på-fjellet'-følelsen, men til gjengjeld så er det mange lekekamerater der for ungene rett utenfor døra.

Og det som er det største plusset. Det er noen som passer på at det ikke er for mye snø på taket. Vi kommer fram til brøytet parkeringsplass.

Men vi har fortsatt vår egen hytte. Vi er på fjellet. Rett ut i skiløypa eller slalombakken.

Gammel 15-05-11, 11:19   #25
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har mannen og jeg hatt noen runder frem og tilbake vi også. Sånn som det er nå har vi ikke råd til noen av delene, så diskusjonen er rent hypotetisk.

Vi har leid leilighet i et slikt kompleks noen ganger og jeg ser absolutt fordeler med det. Vi kan kjøre helt frem, ingen måking og det er varmt og praktisk. I tillegg ser jeg for meg at det er gode muligheter for å leie ut når man ikke selv bruker det.

Ulempene der vi har vært er at det er forholdsvis mange leiligheter og vi har aldri vært i 1. etasje. Det er helt greit på de dagene der vi går tur/står på slalåm, men dersom jentene heller vil være hjemme og leke er det få muligheter til å leke ute og det er mer ståk med å komme seg ut og inn. Vi er kanskje litt bortskjemte i og med at vi bor i enebolig til vanlig. Jeg ser at om man fikk en leilighet slik Missa beskriver ville det være lettere med små barn. Der vi har vært har jeg mer sett leilighet som noe vi kunne ha når jentene ble større.

Der er et absolutt miljøargument for å velge leilighet. Jo flere enkelthytter som bygges rundt i fjellet, jo mindre blir det tilgjengelige turområdet. Dersom man heller bygger i leilighetsbygg, eller veldig tette hyttegrender, så skåner man også naturen rundt og beholder urørt natur til tur. I tillegg blir det mindre kjøring innover.

Jeg tror nok likevel at jeg er nostalgisk nok til å ønske meg en hytte om vi noen gang skulle ha noe. Vi ser for oss hytte i et etablert hytteområde slik at vi kan ha vann og strøm, men samtidig litt "eget" område.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 14:58   #26
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Det var en utmerket idé.
Ellers får jeg ta på meg ansvaret for vedlikehold av hytte selv, det er nemlig den eneste motforestillingen han har.

Søk Åremål på finn.no, det kan være årsleie for hele året, eller dele med noen. Det kan være som andre er inne på, at behov og ønsker endrer seg.

Gammel 15-05-11, 15:13   #27
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Foreldrene mine har på Norefjell. Det er slett ikke det samme som å være på hytta, men det er veldig deilig. Det er varmt når man kommer, traller til bagasjen, oppvaskmaskin, vaskemaskin, badekar, basseng, spa og treningssenter på hotellområdet, lekerom til ungene om været ikke holder, ski in/out både på langrenn og slalom. Det er klart det er mer folk enn man treffer på hytta, men jeg har aldri følt at det er for fullt. Dette er jo et digert hotell, man finner sikkert mindre komplekser med mindre folk også. For meg som er ganske bedagelig anlagt er det perfekt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.