Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan gjør dere rent?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-09, 18:25   #21
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan gjør dere rent?

Gulv: Støvsuger for det meste, våtmopper innimellom.
Kjøkkenflater: Tørker med vann eller zalo på kluten.
Toalett: Spruter på wc-rent, dobørsten nedi og papir på resten.
Servant: Mikrofille. Klorin innimellom.
Dusj: Spruter på med vaskemiddel og bruker børste/mikrofille.
Støvtørking: Klut med vann på.

Gammel 18-03-09, 19:19   #22
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Støvsuger eller går over med Jif mikrofiber-mopp først, før vasker med moppen - bruker både Ajax og grønnsåpe i vannet, litt varierernde, og/eller Jif våtmopp, til typ trappen osv.

Støvsuger hver dag. Vasker gulvet en gang i uken eller etter behov. Tørker støv når det trengs og pusser vinduer en 3-4 ganger i året.

Gammel 18-03-09, 19:40   #23
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasker til jul enten det trengs eller ikke...

Nei, huff, er skikkelig sjuske, og har det nok innimellom mer skittent enn man bør, men jeg tørrmopper tre ganger i uka, kanskje, går etter flekker med jif spray og mopp når jeg ser en flekk, vasker badet med jif spray, og tørker støv når jeg kommer på det. Og, så har jeg nettopp funnet ut hvor utrolig mye neklere det er å vaske oppvakskummen med svamp i steden for klut eller børste. Se det tok meg nesten 33 år å finne ut.

Gammel 18-03-09, 20:45   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Annenhver onsdag rydder vi huset og legger noen pengelapper på kjøkkenbenken. Torsdagen etter kommer vi hjem til skinnende rent hus og pengelappene er borte. Hva og hvordan huset blir rent aner jeg ikke og bryr meg mindre om.

samme skjer hos oss hver fredag. Men siden vi kjøper inn: Grønnsåpe, Jif Universal, Jif baderom, Jif skurekrem og Domestos så antar jeg det er det de bruker.

Mellom dette går det i tørrmopping, evt går jeg over med en våt mopp, men bare veter den i vasken, tar ikke fram noen bøtte eller noe sånt. Da sprayer jeg litt såpe på selve moppekluten. Vi har en ettåring som griser så fælt at den håndstøvsugeren ikke duger, og jeg synes det er lettere å finne fram moppen enn støvsugeren som står i kjelleren.

Gammel 18-03-09, 22:08   #25
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg støvsuger hver dag etter frokosten.
Bad vaskes med natron/eddik/60 % sprit og vannblanding og oppvaskbørste, tørkes over med klut.
Do vaskes med samme blanding som badet samt litt bakteriedreper i selve doet.
Parkettgulvene tørrmoppes og får flekkfjerning med vann med en dråpe zalo i.
Vinduer vaskes med zalovann og tørkes med mocrofiber.
Kjøkkenet vaskes med zalovann og mr muscle kjøkken på ekstra stridige flekker samt i ovnen.

Jeg prøver å begrense kjemikalier i størst mulig grad, og prøver ut alternative løsninger på det meste innen rengjøring.
Sitron i litt lunket vann rengjør den kjeramiske koketoppen bedre enn alt annet jeg har prøvd for eksempel. Og natronblandingen tar alt på badet.

Gammel 19-03-09, 00:05   #26
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sveiper over golvet med blikket.

Alternativt: Støvsuger en gang iblant. Jif tørrmopp/våtmopp en gang i blant. Jif engangsvåtkluter på do og vask en gang i blant. Microfiberklut på glassflatene når de har fingermerker og flekker. Og en sånn grønn svampting på dusjvinduet. Vet ikke hva den heter, men den var genial og kommer til å bli brukt mye!

Vindusvask av alle vinduene hver vår, da har jeg Jif vindussystem.

Storforbruker av Jif ser jeg. Heldige venninna mi som vant ett års forbruk. I mitt hus hadde det nok vart i 3 år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.