|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
intro
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg mener å huske at HMs avdeling for store klær - BiB - hadde en annen størrelsesskala til å begynne med. Jeg bruker vanligvis 34-36, men har et gammelt skjørt fra BiB i str. XS, som ifølge merkelappen skal svare til 38. Det blir litt snålt, synes jeg.
![]() |
![]() |
#22 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?De som selger store klær er jo ikke idioter, de vet at de fleste som er store har opplevd å prøve ting som er for smått, og det nederlaget det er. Deres klær er derfor romsligere i størrelsen. 42 på en Zizzi butikk er vel større enn 44 eller 46 på HM. Når du går ned i størrelse føler du deg bedre, og du kjøper mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?
Neida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Er du så liten du da? Synes ikke du ser så lav ut i avataren din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
nygift
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Det kommer jo helt an på kroppsfasong og høyde, hadde jeg brukt 42, hadde jeg vært stor.
![]() |
#27 |
Ekvilist
|
Enig med Teo. Jeg synes det er verre at ukebladene bruker en 42-modell som uttalt stor-mote-modell, enn at enkelte klesmerker velger å begynne på 42 i sortimentet sitt. Dette kan jo ha med snittet på klærne å gjøre også, at enkelte kan passe fint inn i 44 hos BiB, men ikke i avdelingen hvor klærne begynner på str. 34?
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg blir lykkelig den dagen jeg kommer inn i str 42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Jeg tenker ikke på 42 som stor størrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Men altså: mener dere virkelig at butikkene som selger klær i store størrelser skal ta hensyn til "hvilke signaler de sender ut"? Synes dere altså ikke at de skal ta mest hensyn til hva som er profitabelt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det ville jo vært litt rart om en butikk ikke var opptatt av å "gjøre butikk." |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?Pøh, hva klager dere på!
![]() |
#36 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er 42 stor størrelse på klær?42 er en stor str i mine øyne, fordi da jeg brukte str 42 var jeg diger. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|