Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er 42 stor størrelse på klær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-09, 22:39   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er 42 stor størrelse på klær?

Jeg mener å huske at HMs avdeling for store klær - BiB - hadde en annen størrelsesskala til å begynne med. Jeg bruker vanligvis 34-36, men har et gammelt skjørt fra BiB i str. XS, som ifølge merkelappen skal svare til 38. Det blir litt snålt, synes jeg.

I utlandet er det ofte egne Petit-avdelinger for oss som ikke er så lange. Det skulle jeg gjerne sett mer av i Norge også. Lindex har vel (hatt?) en serie for kortere damer, men den starter på str. 40 eller noe sånt.

Jeg ser for øvrig ikke på 42 som noen stor størrelse - M er vel ofte 40-42 etter det nye størrelsessystemet.

Gammel 20-03-09, 22:45   #22
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

De som selger store klær er jo ikke idioter, de vet at de fleste som er store har opplevd å prøve ting som er for smått, og det nederlaget det er. Deres klær er derfor romsligere i størrelsen. 42 på en Zizzi butikk er vel større enn 44 eller 46 på HM. Når du går ned i størrelse føler du deg bedre, og du kjøper mer.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:47   #23
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Men det finnes jo knapt nok butikker for oss småttiser jo. :snufs: Bare en liten digresjon men det er nesten lettere å finne i store størrelser enn i 32-34 som ser ut som voksenklær.

Neida.
Det er jo alltid xxs, xs, s som henger igjen til sist i butikkene.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:49   #24
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av LimboLine, her.

Neida.
Det er jo alltid xxs, xs, s som henger igjen til sist i butikkene.

For de som er 1,80 m høye ja. Ikke noe som passer til småttiser som meg. Savner US of A nå kjenner jeg.

Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:51   #25
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

For de som er 1,80 m høye ja. Ikke noe som passer til småttiser som meg. Savner US of A nå kjenner jeg.

Er du så liten du da? Synes ikke du ser så lav ut i avataren din.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:53   #26
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer jo helt an på kroppsfasong og høyde, hadde jeg brukt 42, hadde jeg vært stor.
Men i utgangspunktet er i str 42 stort, synes jeg da.

Jeg har jobbet i klesbutikk og der hadde vi noe stor mote også, og de fleste damene synes jo det var så morsomt.
Fordi at en vanlig XL var S, så det var jo så gøy å ha en liten str.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 22:55   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det er helt naturlig at stor størrelse-butikker begynner på en "normalstørrelse", siden det betyr at de får vesentlig større kundegrunnlag enn om de for eksempel skulle begynne på str. 46.

Det er bare et tall. Jeg skjønner virkelig ikke at det er noe å ta på vei for.

Og hvorfor skulle man skamme seg for å handle i en stor størrelse-butikk, uansett hvilken størrelse man bruker?

Enig med Teo. Jeg synes det er verre at ukebladene bruker en 42-modell som uttalt stor-mote-modell, enn at enkelte klesmerker velger å begynne på 42 i sortimentet sitt. Dette kan jo ha med snittet på klærne å gjøre også, at enkelte kan passe fint inn i 44 hos BiB, men ikke i avdelingen hvor klærne begynner på str. 34?

Gammel 20-03-09, 22:55   #28
Skvetten
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:14   #29
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir lykkelig den dagen jeg kommer inn i str 42.

Men en ting er sikkert at det er at str 42 har endret seg. Jeg kommer i gamle klær som jeg har i str 42, men prøver jeg nye klær i butikken kan jeg bare glemme det.

Synes det er greit at de starter med str 42 i butikker med store klær. JEg bruker gjerne str 42 i overdeler, men i bukser må jeg høyere opp (enn så lenge... Evig optimist)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:20   #30
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker ikke på 42 som stor størrelse.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:21   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså: mener dere virkelig at butikkene som selger klær i store størrelser skal ta hensyn til "hvilke signaler de sender ut"? Synes dere altså ikke at de skal ta mest hensyn til hva som er profitabelt?

Jeg er overlykkelig for alle stor størrelse-butikker som gjør det bra. Det betyr flere butikker og bedre utvalg for meg å handle i. Butikkene kan begynne på strl. 36 eller 46 for min del, så lenge de har godt utvalg og klær jeg liker.

Jeg kunne ikke bry meg mindre om at en stor størrelse-butikk også fører klær som passer folk som ikke ønsker å se på seg selv som overvektige.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:25   #32
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså: mener dere virkelig at butikkene som selger klær i store størrelser skal ta hensyn til "hvilke signaler de sender ut"? Synes dere altså ikke at de skal ta mest hensyn til hva som er profitabelt?

Det ville jo vært litt rart om en butikk ikke var opptatt av å "gjøre butikk."
Skjønner godt at de vil ha så mange kunder som mulig. Når det er sagt, jeg har brukt str. 42 i bukser en periode, men kom aldri på å handle i "Stor-størrelse"- butikker fordi jeg tenkte at de bare hadde fra 44 og oppover...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:25   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man bruker str. 42 så er man jo heller ikke henvist til å handle kun i store-butikkene, selv om størrelsen fins der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:27   #34
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker 42 og kan stort sett ikke kjøpe Bib klær feks. Årsaken er at de er større i størrelsen og fasongen er ofte rettere.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 21:16   #35
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Pøh, hva klager dere på! Prøv å være 1,52 m høy (les: lav) og samtidig ha en BMI på 40 (les: str 50), da skal dere få se klær som sitter pent da! Passer buksa i livet så er de en halvmeter for lange. Er toppen passe i vidden så rekker den nedenfor knærne! Jadda, er det rart man prøver å slanke seg...igjen!?

Psst, dette var ren frustrasjon og ironi. Skjønner at det kan føles like ille uansett hvilken størrelse man er.

Gammel 21-03-09, 21:28   #36
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

42 er en stor str i mine øyne, fordi da jeg brukte str 42 var jeg diger.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 21:33   #37
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Synes ikke hun ser så veldig slank ut heller.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 21:39   #38
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Synes ikke hun ser så veldig slank ut heller.

Mobber dere bollefeiten?

Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 21:40   #39
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

42 er en stor str i mine øyne, fordi da jeg brukte str 42 var jeg diger.

Hvis du brukte str. 42, var du neppe spesielt diger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 21:45   #40
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man f.eks. er 1,55 høy og vanligvis bruker størrelse 36, vil nok 42 oppleves som digert. Men for de fleste er jo det en helt vanlig størrelse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.