|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Har du gammel mat i huset? | |||
| Nei, vaskedamen passer på det også. |
|
3 | 2,31% |
| Nei. Best før betyr best før. |
|
32 | 24,62% |
| Ja, men bare tørrvarer. |
|
37 | 28,46% |
| Ja :sjuske: |
|
56 | 43,08% |
| Ja, jeg liker årgangsmat. Under mugget er maten like fin. |
|
2 | 1,54% |
| Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Min svigermor har noen retro Toro-poser. Vet ikke datoen på de, men de ser ut som om de er fra 60- eller 70-tallet en gang...
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Det er stadig noe. Det mest fascinerende var en hermetikkboks som vi tydeligvis må ha flyttet med oss, til tross for at den var utgått på dato før vi flyttet inn her.
|
|
|
#3 |
|
Permakulturell
|
Sv: Har du gammel mat i huset?
Det der har jeg gjort med hermetikk- og tørrvarer også. Jeg hadde en rydderunde for et års tid siden og tenkte jeg skulle gi bort den posematen jeg likevel aldri brukte. Jeg endte opp med å kaste alt - det meste hadde best før-dato før årtusenskiftet. Vi flyttet i 2001 ...
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Hentet fra den klassiske nødlagertråden (4/1-08):
Nei, jeg nekter å gå for å se hva som ligger der enda.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Insinuerer du at man ikke pleier å ta med seg gammel mat når man flytter?
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Det er ikke så lenge siden vi ryddet i kjøkkenskapet, og kjøleskapet tok vi grundig forrige helg. Så nei, her er det ikke noe gammel mat. (Det var en god del som ble kastet fra kjøkkenskapet, da). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Det hender jo, men vi tar et raid i skuffer og skap med jevne mellomrom.
|
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Vi har akkurat flyttet, og vi har gammel mat.
|
|
|
#10 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Joda det hender det, men det er som regel tørrmat.
|
|
|
#12 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Jeg har ikke gammel mat nå lenger, fordi jeg nettopp har ryddet kjøleskapet og tørrmatskapet. Men det stod mye rart der inne ja. Diverse dressinger og greier som hadde best før dato for lenge siden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Nei, vaskedamen passer på det også.
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?
Jeg gir ham bare litt rødvin på fredager og lørdager.
|
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Vi er like lite flinke til å kaste matvarer som vi er til husarbeid generelt. Det går etter skippertaksmetoden - veldig sjeldne skippertak når det gjelder tørrvarene. For et par måneder siden kastet jeg halve matskapet og da fant jeg suppeposer og slikt fra 2006 (men det er jo ingenting mot 1979!
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Har lite kjøkken og få skap, dermed blir det en påtvungen ordentlighet på området. Når det er sagt er jeg kanskje litt vel hysterisk må jeg innrømme. |
|
|
|
#19 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Jeg går jevnlig igjennom skuffer og skap så her er det ikke særlig mye mat som er gått ut på dato. Bruker aldri mat der datoen er passert, selv om det er "best før". Eller forresten; egg brukes selv om datoen er passert med noen dager. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Å jada, i bøtter og spann. Vi har ingen kontroll.
|
|
![]() |
|
|