|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Har du gammel mat i huset? | |||
| Nei, vaskedamen passer på det også. |
|
3 | 2,31% |
| Nei. Best før betyr best før. |
|
32 | 24,62% |
| Ja, men bare tørrvarer. |
|
37 | 28,46% |
| Ja :sjuske: |
|
56 | 43,08% |
| Ja, jeg liker årgangsmat. Under mugget er maten like fin. |
|
2 | 1,54% |
| Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Jeg har ikke gammel mat nå lenger, fordi jeg nettopp har ryddet kjøleskapet og tørrmatskapet. Men det stod mye rart der inne ja. Diverse dressinger og greier som hadde best før dato for lenge siden. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Nei, vaskedamen passer på det også.
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Har lite kjøkken og få skap, dermed blir det en påtvungen ordentlighet på området. Når det er sagt er jeg kanskje litt vel hysterisk må jeg innrømme. |
|
|
|
#26 |
|
Nå da?
|
Sv: Har du gammel mat i huset?
Hehe
|
|
|
#27 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Jeg går jevnlig igjennom skuffer og skap så her er det ikke særlig mye mat som er gått ut på dato. Bruker aldri mat der datoen er passert, selv om det er "best før". Eller forresten; egg brukes selv om datoen er passert med noen dager. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
intro
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Å jada, i bøtter og spann. Vi har ingen kontroll.
|
|
|
|
#29 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Har ikke noe nå for ryddet sist i skuffer og skap til jul, men skal si det blei div å kaste da ja. Mest tørrvare og gjerne et par år gammelt.
|
|
|
|
#31 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg gir ham bare litt rødvin på fredager og lørdager.
|
|
|
#33 |
|
Nå da?
|
Må innrømme at vi har kastet mer enn vår "fair share" av matvarer. Ingen kontroll på utløpsdato før jeg faktisk tar varene fram. Jeg er ekstrem og drikker ikke engang melk som går ut samme dag.
|
|
|
#34 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Jeg er nøye på å sjekke datoen og vi har aldri muglete/inntørkete matvarer i kjøleskapet. Jeg har skrekk for mugg, og er jeg i tvil om rømmen har holdt seg, kaster jeg den direkte i søppelbøtta. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
By the Sea
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Vi er like lite flinke til å kaste matvarer som vi er til husarbeid generelt. Det går etter skippertaksmetoden - veldig sjeldne skippertak når det gjelder tørrvarene. For et par måneder siden kastet jeg halve matskapet og da fant jeg suppeposer og slikt fra 2006 (men det er jo ingenting mot 1979!
|
|
|
#36 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Jadda. Men ikke så gammel som man kan finne hos svigermor. Nolomann og søsknene hans smugleser på alle best-før-datoene før de forsyner seg fra skapene i barndomsheimen. Mannen påstår at han frykter fisk fra 1972 ligger og muterer i fryseboksen.
|
|
|
|
#37 |
|
En Som Trener
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Ja finner noen gode gamle årganger innimellom.
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08 Sist redigert av Mirasol : 24-04-11 kl 22:01. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nå da?
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Mannen min minner meg på at vi har flere historier fra dette huset. Mange kilo kjøtt fra fryseren til svigermor* ble kastet forrige sommer. Dette var da kjøtt hun hadde fått av sin mor som døde i 1982...Vi kaller det bare "arvesteika".
|
|
|
#39 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gammel mat i huset?Jeg er ikke spesielt hysterisk av meg, og legger større vekt på mitt eget skjønn enn på best før-datoen. Alt som lukter eller ser tvilsomt ut går i søpla, ellers bruker jeg det (innen rimelighetens grenser, posesuppe fra 80-tallet ville jeg nok betakket meg for). |
|
|
|
|
|
#40 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Har du gammel mat i huset?Det eneste jeg har som har gått ut på dato er en uåpnet 3 liter med rødvin (Chenet), den gikk ut i januar.
|
![]() |
|
|