Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Leie av bilstol i Italia

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-09, 14:03   #21
Noras mamma
Aktiv

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Noras mamma er litt kul
Standard

Sv: Leie av bilstol i Italia

Italia er et kjempe fint land ja. Har vært 2 ganger i Roma tidligere. Ser ut som det blir til at vi må ta med bilstol siden det virker som sikkerheten på bilstolene der nede er elendig.

Gammel 22-03-09, 14:07   #22
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noras mamma, her.

Nora er ca 8 kg nå. Så tror ikke hun vil veie mer enn 13 kg når vi reiser. Men hun er ganske lang, ca 72 cm. Maxi Cosi setet passer nå, men begynner å bli ganske trangt, så tror ikke det vil passe når vi reiser. Hadde vært fint om det hadde passet, for det er så lett å ta med. Har zapp også som vi kommer til å ta med. Er veldig greit å ha den som reisetralle på flyplassen.
Når er maxi cosi setet forlite? Er det når hodet går over kanten?

Lillebror brukte sitt sete til han var drøye 80cm. Han var vel 14 mnd og en stor gutt når vi byttet setet. Så tror nok du får trykket henne nedi for den turen, hvis du må.

I utgangspunktet ville jeg ikke brukt setet hvis hodet går over kanten. Men til nød så passer det fram til ørene går over kanten, sånn som på gruppe 1-setene.

Siden du har Zapp så ville jeg nok satset på Zapp med MaxiCosi.

Gammel 22-03-09, 14:12   #23
Noras mamma
Aktiv

Noras mamma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Lillebror brukte sitt sete til han var drøye 80cm. Han var vel 14 mnd og en stor gutt når vi byttet setet. Så tror nok du får trykket henne nedi for den turen, hvis du må.

I utgangspunktet ville jeg ikke brukt setet hvis hodet går over kanten. Men til nød så passer det fram til ørene går over kanten, sånn som på gruppe 1-setene.

Siden du har Zapp så ville jeg nok satset på Zapp med MaxiCosi.

Oki, da er det kansje håp for at Nora kan passe setet når vi reiser. Det hadde iallefall gjort reisen mye enklere.

Gammel 22-03-09, 14:19   #24
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Italia er et kjempe fint land ja. Har vært 2 ganger i Roma tidligere. Ser ut som det blir til at vi må ta med bilstol siden det virker som sikkerheten på bilstolene der nede er elendig.

Husk å si fra til dem som leier bilen. Det koster litt ekstra å leie sete og ikke vits å bruke penger på noe man ikke skal ha.
Høres ut som en god ide å ta med sete.

Vi skal bo 1,5time fra Roma i sommer, så skal ditt for første gang. Gleder oss stort til hele ferien. Vi skal oxo med mine foreldre og søsken faktisk. Mener å ha lest at du også skulle det?
Vi skal bo på grensen til Toscana, ved Lagi di Bolsena. Leid stor, flott og nyoppusset gårdsvilla.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 14:39   #25
Noras mamma
Aktiv

Noras mamma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Husk å si fra til dem som leier bilen. Det koster litt ekstra å leie sete og ikke vits å bruke penger på noe man ikke skal ha.
Høres ut som en god ide å ta med sete.

Vi skal bo 1,5time fra Roma i sommer, så skal ditt for første gang. Gleder oss stort til hele ferien. Vi skal oxo med mine foreldre og søsken faktisk. Mener å ha lest at du også skulle det?
Vi skal bo på grensen til Toscana, ved Lagi di Bolsena. Leid stor, flott og nyoppusset gårdsvilla.

Hørtes helig ut. Vi har og leid en villa ca 2 timer unna Roma. Plassen heter
Città della Pieve. Her skal vi bo: http://renttuscany.com/mycrm30pages/...14_esterni.htm

Gammel 22-03-09, 14:45   #26
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Hørtes helig ut. Vi har og leid en villa ca 2 timer unna Roma. Plassen heter
Città della Pieve. Her skal vi bo: http://renttuscany.com/mycrm30pages/...14_esterni.htm

Oj, det var rå fint. Synes vårt var flott jeg, men dette var jo helt nydelig.

Her skal vi bo: http://www.villamerli.no/

Gammel 22-03-09, 14:50   #27
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Vi er ikke så mange da.
Det er mannen min, meg og våre to gutter. Så er det mamma, pappa og mine to brødre.
Så totalt er vi 8stk.

Er dere mange eller? Så virkelig herskaplig ut der dere skal bo da!!!

Gammel 22-03-09, 15:27   #28
Noras mamma
Aktiv

Noras mamma er litt kul
Standard

Så kjempe fint ut der dere skal og Vi blir mange ca 14 stk. Det blir meg, samboer, datteren min, mine 3 søsken samt følge, mamma og stefar samt stefar sine 2 barn m følge og deres barn igjen. Så gleder meg veldig til turen. Når skal dere reise?

Gammel 22-03-09, 15:35   #29
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Så kjempe fint ut der dere skal og Vi blir mange ca 14 stk. Det blir meg, samboer, datteren min, mine 3 søsken samt følge, mamma og stefar samt stefar sine 2 barn m følge og deres barn igjen. Så gleder meg veldig til turen. Når skal dere reise?

Vi reiser den 25juli og skal være til 15august.

Dere var litt av en gjeng, så utrolig koslig!!

Når reiser dere??

Gammel 22-03-09, 15:37   #30
Noras mamma
Aktiv

Noras mamma er litt kul
Standard

Vi reiser 20 juni og skal være der i 2 uker

Gammel 22-03-09, 15:48   #31
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Vi reiser 20 juni og skal være der i 2 uker

Da rekker du å tipse oss om hva vi burde gjør der nede da.
Det hadde vært kjekt.

Gammel 22-03-09, 16:14   #32
Noras mamma
Aktiv

Noras mamma er litt kul
Standard

Det kan jeg Virker som vi skal feriere i samme område.

Gammel 22-03-09, 19:32   #33
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Det kan jeg Virker som vi skal feriere i samme område.

Har ikke hatt tid til å sjekke på hvem kant dere bor av Roma, men vi bodde 1,5time derfra mener jeg og dere 2timer, er det på samme side så er det i samme området!
Litt spennende.
Har dere noen spesielle planer? Noen steder der ABSOLUTT skal til ??

Gammel 22-03-09, 20:15   #34
Noras mamma
Aktiv

Noras mamma er litt kul
Standard

Der vi skal ligger i Umbria og ikke så langt unna toscana. Har ikke fått satt meg så godt inn i hva som finnes i området enda. Men vi skal iallefall på noen vingårder. Samt så blir det vel turer til smålandsbyer som finnes i nærheten. Håper også på å få tatt en dagstur til Roma og Firenze.

Har dere lagt noen planer for hva dere skal se?

Gammel 22-03-09, 20:33   #35
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Der vi skal ligger i Umbria og ikke så langt unna toscana. Har ikke fått satt meg så godt inn i hva som finnes i området enda. Men vi skal iallefall på noen vingårder. Samt så blir det vel turer til smålandsbyer som finnes i nærheten. Håper også på å få tatt en dagstur til Roma og Firenze.

Har dere lagt noen planer for hva dere skal se?

Vi skal også til Umbria
Hit:
http://www.holprop.com/r/IT234217/rent-2.htm
Har vært der en gang før, veldig fint Da var vi på dagstur i Roma (blant annet). Denne gangen skal vi ha noen dager i Roma før vi drar hjem.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 20:38   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldige dere. Vi landet bare i Roma og fikk ikke sett så mye siden det var over 6 timer å kjøre dit vi skulle så vi måtte skynde oss. Drømmen er å besøke Vatikanet (spesielt nå som jeg har lest Engler og demoner ). Mannen har vært der mange ganger, heldiggrisen. Men vi skal dit neste år.

Gammel 22-03-09, 20:39   #37
Noras mamma
Aktiv

Noras mamma er litt kul
Standard

Der så det kjempe fint ut Er dere mange som reiser? Så veldig stort ut.

Gammel 22-03-09, 20:41   #38
Noras mamma
Aktiv

Noras mamma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Heldige dere. Vi landet bare i Roma og fikk ikke sett så mye siden det var over 6 timer å kjøre dit vi skulle så vi måtte skynde oss. Drømmen er å besøke Vatikanet (spesielt nå som jeg har lest Engler og demoner ). Mannen har vært der mange ganger, heldiggrisen. Men vi skal dit neste år.

Roma er helt fantastisk, har vært der 2 ganger før. Har ei venninne som bor der nede. Har vært en gan i Vatikanet, var helt fantastisk. Dere kan glede dere til neste år.

Gammel 22-03-09, 22:55   #39
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Løve70: Så kjempe flott ut ditt dere skulle også da.

Vi har disse planene så langt:

Pisa (lillebror skal se skjeve tårnet....), Lucca(Her skal vi overnatte to døgn, samt mat og vinkurs for hele fam.), Firenze og Roma. Pluss litt vingårder, små steder og plassen vi skal bo på da, Lago Di Bolsena.

Har en tråd her på FP, med mange navn og steder i Itailia som er anbefalt av bereiste FPfolk. Skal velge ut et par steder derfra også.
Synes det er ok med litt opplegg selv om det ikke er binnede.
Når man har vært i Italia i 3uker er det jo ok å ha sett litt.

Gleder meg umennsklig mye. Ungene også for den saken skyld. Har bilde av bassenget som skjermsparer på pc, hver gang det kommer opp holder smån på 3år foredrag om badetruser og ikke bade uten mamma.

Gammel 23-03-09, 08:43   #40
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Løve70: Så kjempe flott ut ditt dere skulle også da.

Vi har disse planene så langt:

Pisa (lillebror skal se skjeve tårnet....), Lucca(Her skal vi overnatte to døgn, samt mat og vinkurs for hele fam.), Firenze og Roma. Pluss litt vingårder, små steder og plassen vi skal bo på da, Lago Di Bolsena.

Har en tråd her på FP, med mange navn og steder i Itailia som er anbefalt av bereiste FPfolk. Skal velge ut et par steder derfra også.
Synes det er ok med litt opplegg selv om det ikke er binnede.
Når man har vært i Italia i 3uker er det jo ok å ha sett litt.

Gleder meg umennsklig mye. Ungene også for den saken skyld. Har bilde av bassenget som skjermsparer på pc, hver gang det kommer opp holder smån på 3år foredrag om badetruser og ikke bade uten mamma.

Link til denne tråden..?.... Har bodd i Italia i 2 1/2 år og kan kanskje komme med noen tips.......Bologna bla er en nydelig by uten massevis av turister

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.