Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagens bakrus? (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-06, 11:51   #1
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens bakrus? (VG)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Eller eventuelt Siv Jensen, som er partiformann nå.

Nei, hun sier bare at hennes kilder sier at han holdt et knakende godt innlegg. Og så er jeg slett ikke sikker på om hun er like god til å rydde som Carl (og Eli).

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:54   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kjipt og være trønder når slike står på talerstolen for Sør-Trøndelag...

Kan signere de andre her...

Gammel 15-12-06, 14:24   #3
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Nei, hun sier bare at hennes kilder sier at han holdt et knakende godt innlegg.

Etter å ha sett tv-innslaget med en s.k. beruset Sandberg, så må jeg si at selv om det kanskje ikke var et knakened godt innlegg, så kan jeg ikke se at Sandberg beruset. Jeg VET nå selvfølgelig at hadde drukket og da leter man selvfølgelig etter snøvlingen osv. i innslaget, men dersom jeg IKKE hadde visst det, så hadde jeg absolutt ikke oppfattet han som beruset bare ved å se dette innslaget. Jeg må tilføye at det er to blad Stoltenberg (far og sønn) som snøvler langt mer på talerstolen enn Sandberg, og det i EDRU tilstand.
For ikke snakke om stokke-om-ordene-Jagland....

Gammel 14-12-06, 11:55   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Che med nisselue?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:05   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er enig med røkla, jeg - er man på jobb, så er man på jobb.

Gammel 14-12-06, 13:16   #6
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med resten her jeg også.
Er man på jobb så drikker man ikke.

Litt morsomt er det jo at det er en partikollega av han som gikk ut og klagde på at folk ikke møtte opp i dress o.l på Stortinget da...........
Kleskode skulle de ha, men en dram eller ti er greit...............

Gammel 14-12-06, 13:59   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ærlig talt, først mistet han lappen for råkjøring, og nå når han likevel ikke kan kjøre bil på en stund, så syns dere at han ikke skulle drikke????

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 14:22   #8
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

De får innføre samme regler vedr inntak av alkohol og sovetabletter som for yrkessjåfører, flypersonell osv. på Stortinget tror jeg. Også kunne de jo blåsekontroll ved inngangsdøren.

Gammel 14-12-06, 13:59   #9
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er selvfølgelig ikke greit for stortingsrepresentanter å være beruset på talerstolen. Det vitner om manglende respekt for stortinget og den jobben de skal gjøre.

Ellers forundrer det meg ikke at en Frp'er finner sin egen logikk for å rettferdiggjøre slike idiotiske handlinger.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 20:45   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

:tier:

Gammel 14-12-06, 20:51   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg til en viss grad kan være enig med Siv Jensen i her, om det hun sier stemmer,
er at de politikerne som anonymt har sagt at Per Sandberg var beruset, kunne hatt ryggrad nok til å si det åpent og ærlig!

Gammel 14-12-06, 23:22   #12
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det eneste jeg til en viss grad kan være enig med Siv Jensen i her, om det hun sier stemmer,
er at de politikerne som anonymt har sagt at Per Sandberg var beruset, kunne hatt ryggrad nok til å si det åpent og ærlig!

Jeg synes det er litt merkelig at Siv Jensen er mer opptatt av at noen har sladret, enn at han vitterlig hadde drukket før han entret talerstolen.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 23:24   #13
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg synes det er litt merkelig at Siv Jensen er mer opptatt av at noen har sladret, enn at han vitterlig hadde drukket før han entret talerstolen.

Skylde på andre, vettu. Fin teknikk.

Gammel 14-12-06, 23:38   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man drikker ikke på jobb.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 00:50   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Man drikker ikke på jobb.

Jeg har vel mang en gang drukket ETT glass vin til lunsj i jobbesammenheng... Spesielt i utlandet.

Men jeg ser jo at det blir vanskelig å praktisere "litt er greit"-regler, så nulltoleranse er greit for meg.

Det er uansett ikke akseptabelt å gå på jobb/entre Stortingets talerstol etter FIRE alkoholenheter! Synlig beruset eller ikke.

Dust.

Gammel 15-12-06, 09:02   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144150

Gammel 15-12-06, 09:37   #17
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144150

Jeg syns ikke dette er verken riktig eller uproblematisk.
Vi "vanlige dødelige" må være edru når vi stemmer ved valg, men politikerne kan godt ta seg litt før det skal voteres?
Nei, er de på jobb, så er de på jobb. Jeg skjønner at man kan ta seg et glass i representasjonsmiddager og lignende selv om man da er på jobb, men ikke dette.

Egentlig godt det blir satt fokus på det.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 09:41   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den siste saken der avslører vel at det ikke bare er Per Sandberg som er problemet, han er bare ikke intelligent nok til å la være å gå på talerstolen etter en fest.

Men seriøst, jeg synes virkelig ikke dette er greit. Ikke i det hele tatt.
Jeg har også drukket ett glass vin til lunsj på jobb i utlandet, men der var igrunnen alle enige om at grensa gikk. (fordelen for de som ikke bor i nisse-Norge - de klarer å ha et normalt forhold til alkohol...)

Jeg synes Siv Jensen viser seg fra sin aller verste side her, hun burde gå ut og konkret fortelle hva hun mener om saken istedet for å prate ullent vissvass om hvem som sladret.
(men jeg er enig i at man selvsagt burde tipse om slike ting med navn)

Gammel 15-12-06, 10:31   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns ikke dette er verken riktig eller uproblematisk.
Vi "vanlige dødelige" må være edru når vi stemmer ved valg, men politikerne kan godt ta seg litt før det skal voteres?

Akkurat dette tenkte jeg da jeg leste linken Sitron la ut. Jeg synes dette er fryktelig trist, og er glad for at problemstillingen belyses.

At Jagland på nyhetene i går nærmest gikk ut og forsikret om at ingen stortingsansatte har alkoholproblemer er etter mitt syn helt pling i bollen. Stortingsansatte er ikke mindre disponert for alkoholproblemer enn andre, og med Ballo sin informasjon i bakhodet kan en jo stille seg spørsmålet om de faktisk kan være mer utsatt for alkoholproblemer på stortinget.

Gammel 15-12-06, 14:31   #20
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

At Jagland på nyhetene i går nærmest gikk ut og forsikret om at ingen stortingsansatte har alkoholproblemer er etter mitt syn helt pling i bollen. Stortingsansatte er ikke mindre disponert for alkoholproblemer enn andre, og med Ballo sin informasjon i bakhodet kan en jo stille seg spørsmålet om de faktisk kan være mer utsatt for alkoholproblemer på stortinget.

Selvfølgelig er det stortingsansatte som er alkoholikere. Kanskje er de til og med spesielt utsatt mht. til å havne i problemer med alkohol i og med at de representerer mye hvor det er alkohol involvert og reiser mye og bor på hoteller med minibarer, sene kveldstimer, slitne osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.