|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og søvn
Jeg dømmer glatt andre for mange ting jeg. Jeg respekterer ikke alle andre, og i alle fall ikke alle andres valg. Jeg vet at en del er redd for å gjøre en del ting, er redd for uvaner, er preget av fortidas holdning det det å ha barn, og veier egne behov opp mot barnets i en del saker. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Barn og søvnDet er ikke slik at man enten må samsove eller la ungen skrike til den spyr. Noen har unger som roer seg kjapt på egenhånd. Jeg hører godt forskjell på gråtingen til ungene mine, og når det er noe galt går jeg inn med en gang. Men hvis jeg prøver å være der og "trøste" under hele innsovninga deres, så tar det dobbelt så land tid, og de sutrer dobbelt så mye. Jentene mine er akkurat som foreldrene, de trenger litt alenetid innimellom.
|
|
|
#4 |
|
Tøff
|
Sv: Barn og søvnJeg kjenner at jeg føler meg litt rar når jeg tenker at det som føles rett for meg er det som får funke her i huset. Det vil aldri føles rett for meg å la jenta mi skrike seg hes for så å se henne sovne utmattet av gråt.
|
|
|
#5 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn og søvnJeg ble anbefalt på helsestasjonen å bruke Ferber-metoden. Jeg fikk til og med et ark hvor det stod nøyaktig hva jeg skulle gjøre og hvor mange minutter det skulle gå mellom hvert intervall
|
|
|
#6 |
|
villende
|
Sv: Barn og søvnCille: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Sv: Barn og søvnJeg tror nesten ikke en gang jeg skal si hva jeg tenker om dette for jeg greier ikke involvere meg så voldsomt idag, men jeg hadde foreldre som valgte minste motstands vei med meg, og det ødela hele forholdet mitt til søvn og det å sove for de neste 15 årene; jeg kunne knapt sove borte, turte ikke sove borte og har ikke tall på alle gangene jeg lå våken hos venninner, ble hentet hjem fra telt etc etc. Sist redigert av apan : 04-04-09 kl 16:19. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Her er jeg hundre prosent enig med deg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Det er jeg også.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Definitivt helt enig med apan her. |
|
|
|
#11 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Enig. "Minste motstands vei" kan like gjerne være å unnlate (av ulike, og helt sikkerte legitime nok årsaker) å ta den jobben det er å skape gode, faste og trygge rutiner, som å gjøre det.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jupp, vi unnlater å gjøre så mye. Enkelt å greit. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Absolute Beginner
|
Flott at dere trives, men det som funker for ett barn kan være en dårlig løsning for et annet. (Jeg kunne ikke ha byttet om på søvnvanene til våre to, de var og er forskjellige.) Noen barn takler overgangen til egen seng helt fint, men jeg vet også om skolebarn som fortsatt ikke har sovet en hel natt i hele sitt liv. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Jeg skulle ønske at det gikk an å amme minstemor i søvn fremdeles. Det er det mest effektive som finnes, spør du meg. Men rundt 14-15 mnd alder var det slutt på det, og hun var like våken ved starten som ved slutten av måltidet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Metallica!!
|
Du klarte faktisk å provosere meg ganske så godt her.
|
|
|
#16 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
DET er det vel ikke noen som mener? Det kan jo finnes et utall årsaker til at det ikke nødvendigvis er den beste løsningen. Det er vel ment slik at i endel tilfeller kunne det vært fordelaktig med noe mer faste rutiner. I hvert fall mener jeg det slik. :forsikrer:
|
|
|
#17 |
|
Metallica!!
|
I en del tilfeller og fordelaktig, da er jeg helt enig.
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Jeg vil tro at ha Skvetten mente ikke akkurat gjaldt tilfeller som deg og ditt barn. Kan ta meg selv som eksempel.
|
|
|
#19 |
|
Metallica!!
|
Jeg vet at Skvetten ikke mente det, men siden vi er så nære venner og hun vet hvordan jeg har slitt med dette søvngreiene, så synes jeg at hun kan være litt mer nyansert i sine uttalelser.
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barn og søvnJeg er ganske lett å fyre opp når det kommer til søvndiskusjoner.
|
|
![]() |
|
|