|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Textrovert
|
Sv: Verdivurdering av boligBeathe: Gjerne!
Smarte damen!
|
|
|
#22 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdivurdering av boligMange meglere tilbyr gratis verdivurdering uansett årsak. Vi fikk tilbud fra vår lokale megler for et par år siden, og vi benyttet oss av det i forbindelse med refinansiering. Megleren visste at vi ikke skulle selge, men sa at "dette er en del av markedsføringen vår. Hvis dere en dag vil selge, så håper vi å ha markert oss og gjort et godt inntrykk i forhold til meglervalget dere da skal ta".
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdivurdering av boligDu kan jo sjekke litt med banken, hva de godtar, ikke alle bankene ser på alle eiendomsmeglerne som like seriøse. Noen meglere har rykte på seg for å sette prisen veldig høyt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Sv: Verdivurdering av bolig
Vi også, da vi refinansierte. Da vi skulle selge hadde jeg 8 eiendomsmeglere innom som vurderte leiligheten fra 1,9 til 2, 7, så det ville jo bare vært å ta den høyeste med til bankene.
|
|
|
#25 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Verdivurdering av bolig
Kan man det? Må man da sende inn selvangivelsen i papirkopi og med kopi av faktura fra takstmann? Avgifter og gebyrer i forbindelse med låneopptak, er det også noe man kan trekke fra? Tinglysning og sånt mener jeg.
|
|
|
#26 |
|
|
Sv: Verdivurdering av boligJeg leverte elektronisk det året jeg gjorde det og skrev bare hva det gjaldt, men hadde papirene i tilfelle ettersyn. Det er alt i forbindelse med refinansiering - ikke nykjøp. Skal se om jeg finner link |
|
|
|
|
|
#27 |
|
heimføing
|
Sv: Verdivurdering av boligHer i byen opererer de fremdeles med gratis verdivurdering. Sjekk nettsidene (eller avisannonser) for meglere der du bor, og velg ut noen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Verdivurdering av boligFra nettavisen: |
|
|
|
|
|
#30 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdivurdering av boligGaranti reklamerer ofte med gratis verdivurdering |
|
|
|
|
|
#31 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdivurdering av boligVi har, de 2 gangene vi har solgt hus, brukt takstmann som har vært brukt da vi kjøpte, om du skjønte den. Da har takstmann allerede gjort målinger og det meste grovarbeidet, så da har det bare vært vurdering av det vi har gjort.
|
|
|
#32 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verdivurdering av boligVi hadde gratis verdivurdering fra Postbanken mandag denne uka. Jeg gjorde uttrykkelig oppmerksom på at hensikten var reforhandling av lånebetingelser og ikke salg, og det var helt greit. Låneavdelingen ringte meg opp allerede tirsdag, før vurderingen var klar, så det er tydelig at bankene sitter på en god del penger de vil ha ut nå. Har man god sikkerhet og en ryddig betalingshistorikk er dette tiden for å hente inn tilbud.
|
![]() |
|
|