|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Jeg synes By-Torinn har mange fine barnefestdrakter.
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Svigermor har sydd denne til Liv:
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 19-04-09 kl 12:13. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Noe så nydelig, Elinblu.
|
|
|
#4 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?
Herregud så nydelig |
|
|
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Tusen takk!
Ja, det tror kanskje jeg også. Har sendt e-post til svigermor nå og spurt. Mener i alle fall hun sa at den finnes i blått.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Jeg synes selvfølgelig vår gamle Hardangerbunad er finest. den ble laget av oldemor og mormor til min mamma.
Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 15:15. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
På vei
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?"Ordentlige" bunader er selvfølgelig finest. Storesøster får seg rutastakk fra Valdres til 17. mai. Nestestørste arver barnebunaden som min mor fikk som barn for over 55 år siden. Denne llikner mest på en Grafferbunad. Sist redigert av ElinM : 19-04-09 kl 13:08. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Det er så synd at jeg ikke har en jente, for jeg synes selvfølgelig at min Øst-Telemark barnebunad er den fineste. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Snuppa bruker arvet rutaliv og rondastakk etter sin tante enn så lenge. Jeg venter imidlertid på at blåtøysbunaden (Vest-Telemark), som kusinen bruker pt skal bli for liten slik at Snuppa kan overta den Sist redigert av Tuddelu : 19-04-09 kl 21:42. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Ja, det blir jo noe annet når man har mulighet til å sy selv eller få dem sydd av noen. Det har ikke jeg. Dvs. svigermor kan, men hun orker nok ikke og det skjønner jeg jo.
|
|
|
#11 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Slenger meg på og skryter uhemmet av Halling-stakken
|
|
|
#12 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Når det gjelder festdrakter og gutt så er min absolutte favoritt klærne fra Kids of Norway. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Snille venninnen min har strikket bunad til min minste i år. De to eldste har blitt for store til å bruke billig-kopier (synes jeg). Jeg skulle ønske vi hadde noen Telemarksbunader i mini-størrelse i familien.
|
|
|
#14 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Jeg synes pynta unger på 17.mai er fine uansett jeg, så lenge de er ordna, klærne er strøket, håret på plass og snørr og skit vaska bort (så lenge det varer). Det er helheten som teller. Det kan være så original drakt som det bare kan, så lenge resten ser sjuskete ut så blir det liksom ikke helt fint. Sist redigert av Dronningen : 19-04-09 kl 15:45. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Det har nok med tilhørighet og stolthet å gjøre. Om bunaden jeg skulle ha var "fin" var faktisk aldri en tanke som slo meg. Heller ikke om jeg skulle ha blå eller grønn. Helt irrelevant. Familien har grønn nordlansbunad, og sånn er det. For en del handler vel det da om mer, enn at det er et fint plagg som man skal se bra ut i. Det blir mer et symbol på hvor man er fra, antar jeg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
snur
|
Sv: Hvilken bunad/festdrakt synes du er finest til barn?Her var det mange meninger ute og går. De bunadene ungene har brukt til nå har vært i familien i maaaange år. Den snuppa har brukt, som er lik bildet i første innlegget, var den jeg brukte når jeg var liten. Den som er i første innlegget har eksistert i minst 30 år og jeg ser ikke på den i samme kategori som obs og spar kjøp festdraktene. Den ble kalt hverdagsbunad og var den alle små brukte her i distriketet i alle fall. Før hun brukte den har hun hatt hjemmestrikkede bunader. Nå har jeg greid å spore opp en bunad til guttungen som mine guttesøskenbarn har brukt, så da skal han få bruke den
|
|
|
#19 |
|
WF: BNBE
Sånn er det for meg også. I min familie har jentene telemarksbunad, jeg er født og oppvokst i Telemark, og hele mammas familie kommer derfra. Av en eller annen grunn (tipper kanskje at det er fordi det er nesten bare jenter på mamma sin side i flere ledd bakover) har vi ingen guttebunader fra Telemark som kan gå i arv. Brødrene mine har derfor hatt vossebunader, som er fra min farmors familie på Voss. Snuppa har dermed blåtøysbunad fra Vest-Telemark, og bittelillebror har vossebunad i tre størrelser som ligger og venter på ham. Vi er heldige som kan arve, jeg er fra en familie som er over gjennomsnittet opptatt av bunader.
|
|
|
|
#20 |
|
I farta!!
|
Ja slik er det her. Me har skikkelige bunader alle 5. Oss jentene har stakk i tillegg. Alt fra Hallingdal.
|
![]() |
|
|