Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinn-off av uhøflig-på-tog-tråden: Har du byttet plass på toget?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bytte plass på toget
Ja har byttet noen ganger, helt uproblematisk. Så lenge man spør pent. 36 63,16%
Ja har byttet, men ble irritert og ønsket det egentlig ikke. 4 7,02%
Nei å bytte plass er en uting. Man sitter der man har reservert. 7 12,28%
Reiser ikke med tog 8 14,04%
Helt greit på tog, men ikke på fly 2 3,51%
Deltakere: 57. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-09, 12:43   #21
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinn-off av uhøflig-på-tog-tråden: Har du byttet plass på toget?

I rest my case.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 15:56   #22
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

I rest my case.

Det høres ut som at du har kommet frem til en konklusjon på et eller annet. Kan jeg spørre om hva konklusjonen er?

Gammel 23-04-09, 21:22   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Og med forbehold at jeg hadde fått den andres plassreservasjon og denne skulle reise like langt som meg. F.eks. med Bergensbanen er det ikke alle som kommer på på første stopp og som skal hele veien. Hadde jeg f.eks. byttet med noen som skulle av på Geilo hadde jeg måttet bytte tilbake til min plass dersom det hadde kommet en ny passasjer på som skulle ha min tilbyttede plass.

Dette er forøvrig en av grunnene til at jeg ikke liker å bytte når man skal reise langt. Man må liksom spørre "ja, skal du like langt som meg?" noe den andre ofte ikke har tenkt på. Dersom den andre ikke skal like langt som meg, er jeg i utgangspunktet ikke interessert i å bytte, men da er det nesten enda verre å si nei når man først har delvis åpnet for det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 11:46   #24
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

forøvrig .

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 00:34   #25
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg har byttet mange ganger. Noen ganger har jeg spurt medpassasjerer og/eller konduktør om plassbytte (for å få sitte sammen med ungene/for å få sitte nærmere vogna den gang jeg reiste med sånt). Andre ganger har jeg imøtekommet medpassasjerers ønske om plassbytte. En gang har jeg også tatt initiativ til plassbytte fordi jeg så at det kunne være fordelaktig for medpassasjerer.

Jeg har også "tatt" andres plass før de kom på toget, men da i dialog med konduktør, slik at jeg visste når det skulle komme noen på den plassen, og kunne være klar til å spørre pent og evt flytte meg tilbake til min egen plass dersom de ikke syntes det var ok med byttet.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.