Jogging?
Jeg trodde jeg var så der godt trent etter å ha trent på helsestudio jevnt og trutt i over tre år sammenhengende. Og joda, jeg er nok godt trent sammenlignet med mange jeg vet om, og jeg har en helt grei kondis. Jeg er flittig og iherdig bruker av elipsemaskin, og kan godt holde ut en time med forholdsvis intenst nivå (men jeg er for utålmodig til å stå så lenge-som regel).
Men elipsemaskinen har begynt å kjede meg litt, så for å få tilbake litt av treningsgnisten, så har jeg bestemt meg for å gjøre noe nytt. Tankene har lenge surret rundt jogging, for jeg innbiller meg at det føles befriende og herlig å springe rundt ute i naturen. Dermed er joggesko og løpetights kjøpt inn, og i dag hadde jeg min aller første joggetur siden ungdomsskolen.
Etter ca 1 minutt kjente jeg melkesyra sprenge i lårene og anklene, og den korte turen til butikken (ca en halv km) fortonet seg ganske smertefull, og nærmest umulig å gjennomføre. Men jeg kom meg omsider frem, hvilte litt og kvittet meg med melkesyra. På vei hjem var det akkurat det samme; melkesyre.
Jeg følte meg tung, og langt i fra så spretten som jeg trodde jeg skulle være. Det var nesten litt som om kroppen ble presset nedover, sånn at tyngdekraften virkelig fikk vist meg sin makt. 
Hvis det skal være sånn hver gang, så blir joggeskoa snart lagt på hylla, så derfor spør jeg dere rutinerte joggere;
1; Det vil bli bedre etterhvert, ikke sant?
2; Tips til hvordan å starte hele joggesirkuset? Jeg mener; Hvor langt bør man presse seg de første gangene, og hva kan gjøres for å forhindre melkesyre?
Sist redigert av Fruktflua : 23-04-09 kl 16:34.
|