|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...
Ja tenkte kanskje det. Dette kan jo bli en spennende fredag
|
|
|
|
#22 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Her er jentungen eneste jente i klassen som ikke har hull i ørene. Jeg vil vente til hun blir større på grunn av de tingene som allerede er nevnt i tråden. Kommer spørsmålet opp igjen når hun er 10 år så skal vi diskutere det. Aller helst ønsker jeg at hun venter til hun blir 12-13 år (eller helst aldri egentlig).
|
|
|
#24 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Ok, men når dere sier at dere vil vente å ta hull i ørene på deres barn, at de er for små osv. Hva er egentlig den ideelle alder? Hvor store bør de være?
|
|
|
|
#25 |
|
Stabilt ustabil...
|
Poenget med plastøredobbene er at ikke huden skal utsettes for metall i den sårbare tiden rett etter gjennomhullingen, og at hullet skal være/forbli litt større enn om man bare skyter inn tynn metall-øredobb og lar den stå i. For at hullet skal gro seg til i litt større størrelse må man ha de der en stund, men så er det egentlig meningen at de skal tas ut. Men jeg valgte å la min jente ha de i ganske lenge, hullene krymper uansett litt når man tar ut plastikk-dobbene, og det er ikke MYE støre hull det er snakk om...
|
|
|
#26 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg var den eneste uten hull i ørene hele barneskolen og maste (trolig daglig) på mora fra jeg var 4-5 til jeg var 12. Jeg er utrolig imponert og stolt over at hun ikke ga etter før. Å vente ga meg selvfølgelig ingen varige men. Hvis det hadde noen effekt overhodet, utover å redusere risikoen for allergi, bygget det muligens karakter.
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Det ideelle er vel å ikke gjøre det, med tanke på allergier og slikt. Jeg innser at det er et litt "umulig" krav, all den tid jeg har hull i ørene selv. Lillesøstrene mine og jeg måtte egentlig vente til vi ble voksne, men jeg flyttet til pappa og tok hull i ørene når jeg var 14.
|
|
|
#28 |
|
Bedreviter
|
Ca. 10 % får nikkelallergi i større eller mindre grad. I alle fall er det den slutningen jeg trekker ut i fra følgende tall: Sist redigert av Teofelia : 24-04-09 kl 15:16. Årsak: Skrivefeil |
|
|
|
|
|
#29 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg hadde aldri latt en 6 åring får det pga nervepunktene i øret. Ungen kan ta skade av å få hull i øret, men den tar ikke skade av å vente noen år. Det sier seg selv hva man burde velge da.
|
|
|
#30 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Voksen? Så kan de ta ansvaret for beslutningen selv.
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Før jeg hadde lest Trøtt sitt innlegg over, tja rundt 7-8 år. Nå: tidligst 12 år!
|
|
|
#32 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Mine foreldre nektet meg å ta hull i ørene til jeg ble 18, faktisk.
|
|
|
#33 |
|
Unik
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Eg fekk hull i ørene då eg var 5.
|
|
|
#34 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg fikk også hull i ørene da jeg var 7. Det har gått bra med meg, men det betyr ikke at jeg synes det er greit eller søtt eller noe som helst av den grunn. Jeg synes ikke at en unge skal få ta hull i ørene før de blir så gamle at de faktisk kan rense og ta ansvar for ørene selv. Tenåring bør de definitivt være.
|
|
|
#35 |
|
Smugleser
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Man lærer stadig av å være her på FP, og i dag har jeg blitt mer bevisst. Takk.
|
|
|
#36 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Mellomsøster fikk hull i ørene da hun var 4 år. Ikke fordi hun absolutt ville ha, men fordi jeg synes det var pent. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Eldste fikk da hun var rundt 12, om jeg ikke husker feil. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Min datter har spurt, men ikke mast, og jeg har sagt at vi skal snakke om det igjen når hun blir tenåring, men at det er så lett å bli allergisk og få sår i huden av det. Dette syns hun heldigvis er greit, for da sparer vi oss for mye mas.
|
|
|
|
#39 |
|
Epikur
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Vi har sagt at eldste ikke får hull i ørene før hun er 12 og så enkelt er det. Hver gang hun spør, så sier vi bare det samme, om og om igjen: Når du blir 12.
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Storesøs fikk til konfirmasjonen. Da tror jeg hun hadde gitt opp, og akseptert at hun aldri kom til å få hull i ørene.
|
|
![]() |
|
|