Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-09, 20:08   #21
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Hvorfor skulle det være fy-fy? Det har vel aldri vært det?

Å jobbe i hagen o.l. har vært en måte for borgerskapet å demonstrere at man gir blaffen i arbeidernes dag. I perioder har også bønder gjort et nummer av å gjødsle på denne dagen. For mange som er aktive i fagbevegelse eller partiene på venstresida er dette omtrent like irriterende som det er for en praktiserende kristen om noen står og raker i hagen søndag morgen (under kirketida). 1. mai betyr mye for meg, like mye som f.eks 17. mai. Jeg har tradisjoner med frokost, sang, tog osv. Men, jeg har innsikt nok til å se at dette ikke gjelder mange andre, og jeg lar meg ikke provosere av at en tilfeldig nabo jobber i hagen. Når tidligere byråd for Arbeiderpartiet (som bor ved siden av mine foreldre) beskjærer busker når vi kommer forbi på vei hjem fra toget, derimot, da er det noe annet.

Sist redigert av Acsa : 26-04-09 kl 21:05.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 21:00   #22
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Optimistmannen fyller 30 år 1. mai, så vi skal feire hele dagen. Men vi hadde glatt jobba i hagen om han ikke hadde feira den dagen.
Ikke med motoriserte maskiner, men med rive og trillebår.

Gammel 26-04-09, 21:04   #23
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg holder på i hagen når det passer meg. Samme om det er 1 Mai.

Gammel 26-04-09, 21:27   #24
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

1, mai var alltid så hyggelig når jeg var liten, for vi jobbet alltid i hagen da. Ingen i min familie har noe forhold til den dagen annet enn at det er en super fridag. Men dete har vel mye å gjøre med hvilken tradisjon man har voskt opp med: Var man arbeider selv arbeidet man vel ikke, og var man akademiker arbeidet man kanskje ikke i sympati eller noe for arbeidere?

Gammel 26-04-09, 21:31   #25
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. mai er en fin dag å jobbe i hagen på.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:16   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

I min familie har vi ingen 1. mai tradisjon. Da holder vi på i hagen eller gjør andre hyggelige ting man bruker fridager på.
I år skal vi beise og ordne til konfirmasjonen 10. mai. Kjempeglad for en fridag denne dagen.

Gammel 26-04-09, 22:22   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjenner trang til å rope høyt at det ikke er greit - det er ikke fridag eller helligdag - det er arbeidernes kampdag og skal brukes til arbeiderkamp.

Men innser at jeg vel er litt utdatert etterhvert siden den jevne arbeider nå foretrekker å jobbe i hagen 1. mai. Eller på båten sin. Ting tyder på at den jevne arbeider har fått det bra nok etterhvert.

Selv jobber jeg ikke i hagen - jeg går som regel i tog. Selvom det med årene har blitt mer og mer vrient å finne en parole som passer for en blasert ingeniør.

Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:25   #28
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen motforestillinger mot å jobbe i hagen 1.mai. Det er en typisk dag for å handle sommerblomster

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:31   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe forhold til 1. mai, så hvis jeg har lyst til å jobbe i hagen den dagen så gjør jeg det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:32   #30
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1.mai?

Opprinnelig lagt inn av iana, her.

JOBBE i hagen? Det er da ikke arbeid, det er hobby.

Nei hage er ikke hobby det er jobb hardt jobb, Spes når man har 2 mål meg tomt som ikke ser ut pga gravearbeid.

Gjør som du vil 1 mai ,men jeg skal vakse bilen30 mai og brife med den i byen på 1 mai i vårslæppe.

Men om noen vil og har lite å gjøre så har jeg 2 mål med tomt som skulle ha vært fikset

Sist redigert av Honda : 26-04-09 kl 23:06.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:40   #31
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drar ungene med på 1. mai-frokost sammen med partiet, og så disponerer vi dagen fritt etter det. Om et år eller to kan det kanskje bli aktuelt å ta dem med i tog. Men foreløpig får de lite ut av det. Jeg er ikke engang sikker på om det er noe tog her i byen, 8.mars-toget har løpt fullstendig ut i sanden.

Gammel 26-04-09, 22:53   #32
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke noe annet enn FP som evt. skulle hindre meg i å gjøre noe ute på 1.mai.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 22:57   #33
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Nei, det er ikke fy fy.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 23:13   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

fy-fy? Not in my 'hood, nei!

Jeg har vel strengt tatt aldri tenkt tanken på at noen skal finne det støtende en gang. Historikken om at det visstnok var noe borgerskapet drev med på trass har gått en enkel landsens jente hus forbi (inntil jeg ble opplyst av Acsa, da). Det har alltid bare vært en fridag, like pussig fundert som andre pinsedag, liksom.

Gammel 26-04-09, 23:18   #35
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bor i ett gammelt villastrøk, og her er det "stille" hagearbeid som gjelder på slike dager.

Det er "jobb gjerne i hagen, men ikke bruk ting som lager støy". Og det er helt greit for oss. Vi MÅ ikke klippe hekken, klippe gresset eller bruke motorsag på søndager eller andre helligdager. Det ER deilig at en dag i uken er stille og rolig. Det ER deilig at det er en dag i uken som vår pensjonistnabo ikke bruker sin kompostdings som lager en enerverende støy. *grøss*

Gammel 26-04-09, 23:33   #36
Starlight
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2009
Starlight har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av iana, her.

JOBBE i hagen? Det er da ikke arbeid, det er hobby.

Sier meg enig med deg.

Starlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 23:43   #37
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal ikke jobbe i hagen, jeg skal jobbe på jobben.

Gammel 26-04-09, 23:44   #38
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg jobber i hagen 1.mai. Hvorfor er den dagen mer hellig enn en søndag?

Det er den jo ikke. Det er jo ingen helligdag, er det vel? Det er en offentlig fridag.

Gammel 26-04-09, 23:53   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hellig? Det har ingenting med religion å gjøre, det har blitt forklart tidligere her i tråden hva det er og hvorfor det har vært "demonstrasjon" å jobbe i hagen på 1 mai. Så historieløse dere er.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 23:58   #40
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her jobbes det ikke i hagen på 1.mai nei. :Den dag kjem aldri:

Den dagen går vi i tog, enten det er sol eller striregn, og så spiser vi x.ant frokoster og lunsjer og drikker øl og i det hele tatt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.