|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Audacious
|
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?
Å jobbe i hagen o.l. har vært en måte for borgerskapet å demonstrere at man gir blaffen i arbeidernes dag. I perioder har også bønder gjort et nummer av å gjødsle på denne dagen. For mange som er aktive i fagbevegelse eller partiene på venstresida er dette omtrent like irriterende som det er for en praktiserende kristen om noen står og raker i hagen søndag morgen (under kirketida). 1. mai betyr mye for meg, like mye som f.eks 17. mai. Jeg har tradisjoner med frokost, sang, tog osv. Men, jeg har innsikt nok til å se at dette ikke gjelder mange andre, og jeg lar meg ikke provosere av at en tilfeldig nabo jobber i hagen. Når tidligere byråd for Arbeiderpartiet (som bor ved siden av mine foreldre) beskjærer busker når vi kommer forbi på vei hjem fra toget, derimot, da er det noe annet.
2001&2005 Sist redigert av Acsa : 26-04-09 kl 21:05. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Optimistmannen fyller 30 år 1. mai, så vi skal feire hele dagen. Men vi hadde glatt jobba i hagen om han ikke hadde feira den dagen.
|
|
|
|
#23 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Jeg holder på i hagen når det passer meg.
|
|
|
#24 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?1, mai var alltid så hyggelig når jeg var liten, for vi jobbet alltid i hagen da. Ingen i min familie har noe forhold til den dagen annet enn at det er en super fridag. Men dete har vel mye å gjøre med hvilken tradisjon man har voskt opp med: Var man arbeider selv arbeidet man vel ikke, og var man akademiker arbeidet man kanskje ikke i sympati eller noe for arbeidere?
|
|
|
|
#26 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?I min familie har vi ingen 1. mai tradisjon. Da holder vi på i hagen eller gjør andre hyggelige ting man bruker fridager på.
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Jeg kjenner trang til å rope høyt at det ikke er greit - det er ikke fridag eller helligdag - det er arbeidernes kampdag og skal brukes til arbeiderkamp. |
|
|
|
#28 |
|
Enda en som trener
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Jeg har ingen motforestillinger mot å jobbe i hagen 1.mai. Det er en typisk dag for å handle sommerblomster |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Jeg har ikke noe forhold til 1. mai, så hvis jeg har lyst til å jobbe i hagen den dagen så gjør jeg det. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1.mai?
Sist redigert av Honda : 26-04-09 kl 23:06. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Jeg drar ungene med på 1. mai-frokost sammen med partiet, og så disponerer vi dagen fritt etter det. Om et år eller to kan det kanskje bli aktuelt å ta dem med i tog. Men foreløpig får de lite ut av det. Jeg er ikke engang sikker på om det er noe tog her i byen, 8.mars-toget har løpt fullstendig ut i sanden.
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Ikke noe annet enn FP som evt. skulle hindre meg i å gjøre noe ute på 1.mai. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Nei, det er ikke fy fy. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?fy-fy?
|
|
|
#35 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Vi bor i ett gammelt villastrøk, og her er det "stille" hagearbeid som gjelder på slike dager.
|
|
|
#38 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1.mai?
Det er den jo ikke. Det er jo ingen helligdag, er det vel? Det er en offentlig fridag.
|
|
|
#39 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Hellig? Det har ingenting med religion å gjøre, det har blitt forklart tidligere her i tråden hva det er og hvorfor det har vært "demonstrasjon" å jobbe i hagen på 1 mai. Så historieløse dere er.
|
|
|
#40 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er det fremdeles fy-fy å jobbe i hagen på 1. mai?Her jobbes det ikke i hagen på 1.mai nei. :Den dag kjem aldri:
|
![]() |
|
|