|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva betyr 1. mai for deg? | |||
| Det er en helt vanlig fridag, omtrent som andre pinsedag |
|
132 | 64,71% |
| En spesiell dag, vi går i tog og feirer på annet vis |
|
18 | 8,82% |
| En litt spesiell dag, men vi markerer den ikke noe særlig selv |
|
28 | 13,73% |
| En vanlig fridag for meg, men vet at den betyr noe for andre, så jobber vi ikke i hagen e.l. |
|
26 | 12,75% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Det var min onkels bursdag. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En helt vanlig fridag. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Epikur
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Det er en flott og spesiell dag, preget av fest, samhold og solidaritet med alle som lider under urettferdighet. Verden er jo ikke spesielt rettferdig, og denne dagen er dagen for å minne om at det finnes en del ting som ikke er på stell her i verden i fht fattigfolk, kvinner, barn, ofre for krig, katastrofer, utbytting og undertrykkelse.
|
|
|
#26 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Jeg stemte en helt vanlig fridag, men det blir egentlig feil siden jeg jobber 1. mai når det faller seg sånn på turnusen min.
|
|
|
#27 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Jeg flagger, ser på folkelivet og det hender jeg tar en tur i toget. Jeg blir ikke fornærmet dersom naboen graver litt i hagen heller, men trenger kanskje ikke bruke de mest demonstrerende bråkete redskapene. Nå bor jeg et sted hvor de fleste ihvertfall flagger denne dagen. Ikke alle mange går i tog, men det er bra med folk i sentrum denne dagen.
|
|
|
#28 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Jobbedag for meg.
|
|
|
#29 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En spesiell dag, vi går i tog og feirer på annet vis.
|
|
|
#31 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Spesiell. Jeg vokste opp med markering og 1. mai-frokost med en gjeng gammelkommunister. Har ikke gjort det helt store ut av dagen selv, uten at det egentlig ligger noe prinsipielt bak. Er nok mest at det har passet så utrolig greit med en ledig dag til eksamenspugg akkurat på denne årstiden stort sett hele veien siden jeg ble noenlunde egenetablert. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
intro
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En vanlig fridag. Vi har verken hage eller bråkete redskaper, så det byr på få praktiske utfordringer.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 27-04-09 kl 11:58. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Vanlig fridag
|
|
|
|
#34 |
|
Audacious
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?1. mai betyr veldig mye for meg. Jeg går i tog, spiser 1.maifrokost sammen med partikamerater og er sosial etterpå med enten venner eller familie. Dagen betyr også mye for ungene, dvs. mest for Storesøster, som gleder seg veldig til tog og folkeliv og å treffe kjente osv. Akkurat som jeg gjorde da jeg var barn.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?
Jeg har vært i Berlin første mai. Det er ikke spennende, det er farlig! Tusenvis av nynanzister toger inn til byen fra forstedene for å sloss med punkerne. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?Fridag! Da kan vi gjøre altmulig vi ikke rekker sånn ellers.
|
|
|
#37 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En helt vanlig fridag.
|
|
|
#38 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En helt vanlig fridag.
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En dag jeg ikke har noe videre forhold til i grunnen. |
|
|
|
#40 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva slags dag er 1. mai for deg?En helt vanlig fridag. I fjor var vi på stranden med venner, og i år tror jeg vi drar på hytta.
|
|
![]() |
|
|