|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor står du i en rulletrapp / på et rullebånd? | |||
| På høyre side, om jeg står så andre får gå om de vil |
|
180 | 92,78% |
| På venstre side |
|
3 | 1,55% |
| Der det passer meg, om andre vil gå forbi må de pent vente gå i sikksakk |
|
6 | 3,09% |
| Finnes det noen kotyme på dette? |
|
5 | 2,58% |
| Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebåndStår til høyre, går til venstre
|
|
|
|
#2 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebåndStå til høyre.
|
|
|
#4 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebåndPå City Syd står det faktisk plakater som sier at man skal stå til høyre og gå til venstre, tydeligvis ikke mange som ser det, ellers er det visst bare vanskelig å forstå. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebåndOm jeg står gjør jeg det på høyre side.
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndDenne tråden minner meg om en reklamefilm. Masse folk som sitter på en buss, og så er det en som har kjempehøy musikk i øra, og alle andre fortyrres av dette. Folk sukker, himler med øynene, kommenterer, og en tar det opp med bussjåføren. Akkurat i det man hører sirener bak bussen er det en som prikker vedkommende på skulderene og sier: "Du, gidder du å skru ned musikken, det er sinnsykt høyt", hvorpå vedkommende straks beklager og skrur ned musikken. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebåndJeg skal ikke være for skråsikker på at jeg ikke kan glemme meg, men jeg tror i alle fall jeg er ganske flink til å stå til høyre. Unntaket er hvis jeg går med Lillemor, da pleier jeg å la henne holde meg i hånda. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebåndSELVFØLGELIG STÅR JEG TIL HØYRE! :ROPER: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndJa, det er et ganske særnorsk fenomen dette med å stå akkurat der det passer en i rulletrapp og på rullebånd. Akkurat like særnorsk som det er at det gjerne er en jæ... som står bakerst i en kø i matvarebutikken ser det som den største selvfølge at han skal først i køen dersom det åpner en ny kasse....
|
|
|
#10 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebånd
Neida, sånn er det i Frankrike også. Men her er heldigvis de fleste flinke til å stå til høyre i rulletrapper og på rullebånd. De få som breier seg sørger jeg for å dytte litt ekstra på idet jeg presser meg forbi. Hvor vanskelig kan det være å respektere denne uskrevne regelen?? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Akkurat det ser jeg ikke noe problem med. Det er den som først stiller seg i den køen som er først i den køen. Selv i England har jeg ansett det som helt naturlig på supermarkedet, mens det på postkontor, bank osv er et uformelt køsystem. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Ja, hvorfor ha regler i det hele tatt. Teit i grunnen. Fullstendig anarki er nok det beste, hver mann for seg selv.
|
|
|
#13 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndStår selvfølgelig til høyre! Det virker som nordmenn er dårlig på dette. I andre land(eks.England og USA) er folk mye flinkere.
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebåndJeg visste ikke at man skulle stå til høyre og gå til venstre før jeg lærte det her på FP. Det var nemlig en tråd om det samme for en stund tilbake og etter den tråden står jeg til høyre og går til venstre. Prøver å lære mann og barn det samme nå.
|
|
|
#15 |
|
Tatt på
|
Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebåndEr jeg alene står jeg til høyre eller går til venstre.
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebåndMan skal stå til høyre hvis man skal stå i ro, ja.
|
|
|
#18 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Finnes det flere?
|
![]() |