Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å stå i rulletrapp / på rullebånd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor står du i en rulletrapp / på et rullebånd?
På høyre side, om jeg står så andre får gå om de vil 180 92,78%
På venstre side 3 1,55%
Der det passer meg, om andre vil gå forbi må de pent vente gå i sikksakk 6 3,09%
Finnes det noen kotyme på dette? 5 2,58%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-09, 16:51   #1
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebånd

Står til høyre, går til venstre

Gammel 02-05-09, 16:57   #2
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stå til høyre.
Har også fortid fra London, men må si at noes steder i Oslo er man blitt mye flinkere på dette, på Oslo S i rushtia for eksempel. Jeg lærer opp ungene så høylydt jeg kan, uten å rope.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:07   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

På flytoget har de faktisk begynt med Åpplysningsvideo for Rulletrappgåing nå.

Men ja, man står til høyre og går til venstre.

Gammel 02-05-09, 17:17   #4
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

På City Syd står det faktisk plakater som sier at man skal stå til høyre og gå til venstre, tydeligvis ikke mange som ser det, ellers er det visst bare vanskelig å forstå.

Dette men hvor man står minner meg også om en annen ting, når man holder på å gå seg på folk på gata, hvorfor skal de absolutt gå til venstre for deg? Ville det ikke vært mer naturlig å holdt til høyre, som når man passerer noen med bil feks?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:19   #5
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Om jeg står gjør jeg det på høyre side.

Gammel 04-05-09, 09:44   #6
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebånd

Denne tråden minner meg om en reklamefilm. Masse folk som sitter på en buss, og så er det en som har kjempehøy musikk i øra, og alle andre fortyrres av dette. Folk sukker, himler med øynene, kommenterer, og en tar det opp med bussjåføren. Akkurat i det man hører sirener bak bussen er det en som prikker vedkommende på skulderene og sier: "Du, gidder du å skru ned musikken, det er sinnsykt høyt", hvorpå vedkommende straks beklager og skrur ned musikken.

Folk irriterer seg over hvordan andre står i rulletrappa. Kan man ikke bare si "unnskyld, kan jeg få komme forbi"? De aller fleste flytter seg hvis man spør. Akkurat DET syns jeg er et rart fenomen, det at nordmenn ser ut til å kvie seg fryktelig for å si ord som "unnskyld", og i hvertfall for å be noen om noe. Så i stedet for å be andre om å flytte seg litt, slippe fram, så står man bak, hoster, kommenterer høyt til sine barn, og irriterer seg grønn.

Hvorfor det egentlig? Hvis jeg vil fram, er ikke det mitt eget ansvar? Så hvis noen blokkerer for meg, så spør jeg dem på en høflig måte om jeg kan få komme fram. Samme gjør jeg på butikker, hvor folk parkerer handlevognene helst på skrå, slik at det er umulig å passere. Det er jo bare å spørre?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:18   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke være for skråsikker på at jeg ikke kan glemme meg, men jeg tror i alle fall jeg er ganske flink til å stå til høyre. Unntaket er hvis jeg går med Lillemor, da pleier jeg å la henne holde meg i hånda.
Og det hender jeg blir ganske irritert sjøl, når jeg har det travelt og det er umulig å komme forbi folk på et langt rullebånd.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 17:19   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SELVFØLGELIG STÅR JEG TIL HØYRE! :ROPER:

Men, nei, til vanlig er jeg hun som løper i sikksakk og banner over manglende rulletrappkultur. Spesielt i den ene på Byporten hvor det ikke er noen vanlig trapp man kan løpe opp i stedetfor.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 23:23   #9
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er et ganske særnorsk fenomen dette med å stå akkurat der det passer en i rulletrapp og på rullebånd. Akkurat like særnorsk som det er at det gjerne er en jæ... som står bakerst i en kø i matvarebutikken ser det som den største selvfølge at han skal først i køen dersom det åpner en ny kasse....

Gammel 04-05-09, 12:52   #10
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Akkurat like særnorsk som det er at det gjerne er en jæ... som står bakerst i en kø i matvarebutikken ser det som den største selvfølge at han skal først i køen dersom det åpner en ny kasse....

Neida, sånn er det i Frankrike også. Men her er heldigvis de fleste flinke til å stå til høyre i rulletrapper og på rullebånd. De få som breier seg sørger jeg for å dytte litt ekstra på idet jeg presser meg forbi. Hvor vanskelig kan det være å respektere denne uskrevne regelen??

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 17:38   #11
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, det er et ganske særnorsk fenomen dette med å stå akkurat der det passer en i rulletrapp og på rullebånd. Akkurat like særnorsk som det er at det gjerne er en jæ... som står bakerst i en kø i matvarebutikken ser det som den største selvfølge at han skal først i køen dersom det åpner en ny kasse....

Akkurat det ser jeg ikke noe problem med. Det er den som først stiller seg i den køen som er først i den køen. Selv i England har jeg ansett det som helt naturlig på supermarkedet, mens det på postkontor, bank osv er et uformelt køsystem.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 21:42   #12
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvorfor det egentlig? Hvis jeg vil fram, er ikke det mitt eget ansvar?

Ja, hvorfor ha regler i det hele tatt. Teit i grunnen. Fullstendig anarki er nok det beste, hver mann for seg selv.

Gammel 05-05-09, 23:34   #13
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Står selvfølgelig til høyre! Det virker som nordmenn er dårlig på dette. I andre land(eks.England og USA) er folk mye flinkere.

Gammel 02-05-09, 18:08   #14
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg visste ikke at man skulle stå til høyre og gå til venstre før jeg lærte det her på FP. Det var nemlig en tråd om det samme for en stund tilbake og etter den tråden står jeg til høyre og går til venstre. Prøver å lære mann og barn det samme nå.

Gammel 02-05-09, 18:50   #15
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Er jeg alene står jeg til høyre eller går til venstre.

Her i Rogaland ser det ikke ut til å være noe kotyme på det, og har jeg vogn og er på rullebånd så er det ikke mulig å gå forbi.

Gammel 02-05-09, 18:57   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skal stå til høyre hvis man skal stå i ro, ja. Det burde stå skilt om det på alle rulletrapper og rullebånd, synes jeg, men det står faktisk på noen - her er ett fra Oslo:

Gammel 02-05-09, 19:26   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange sånne rulletrapp-tråder eksisterer det, egentlig? :lei:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 20:39   #18
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvor mange sånne rulletrapp-tråder eksisterer det, egentlig? :lei:

Finnes det flere?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 00:24   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Finnes det flere?

Ja, jeg har vel stått for en, i hvert fall.

Gammel 02-05-09, 20:32   #20
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stå til høyre, gå til venstre. Jeg hadde tenkt å skrive det, men Skilpadda hadde jo allerede lagt ut bilde.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.