Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mange fingre skriver du med?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 09:48   #21
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange fingre skriver du med?

Alle fingrene, og ja jeg har ti.
Lånte meg skrivemaskinkursbok da jeg var atten og fikk vikariat som gikk ut på å skrive inn tekst hele dagen. Og så hadde jeg den jobben i flere år....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 09:50   #22
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg har aldri tenkt over det før, men det viser seg at jeg skriver med 4 fingre. Jeg ser litt ned på tastaturet, men ikke hele tiden. Skriver faktisk ganske raskt selv om jeg ikke bruker touch.

Gammel 08-05-09, 09:54   #23
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ti fingre, skriver ca 450 anslag i minuttet, tror jeg. Vi har vel en tråd om skrivetempo en plass, har vi ikke?

Gammel 08-05-09, 10:11   #24
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skriver med ni fingre. Høyre tommel har ikke blitt tildelt noen arbeidsoppgaver. Var oppe i 575 bokstaver i minuttet da vi holdt på med skrivehastighetstesting.

Gammel 08-05-09, 10:13   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg skriver med ni fingre. Høyre tommel har ikke blitt tildelt noen arbeidsoppgaver. Var oppe i 575 bokstaver i minuttet da vi holdt på med skrivehastighetstesting.

575 bokstaver på 9 fingre blir 63,9 bokstaver pr. finger pr. minutt. Jeg hadde 375 bokstaver og bruker 7 fingre, så det blir 53,6 bokstaver pr. finger pr. minutt. Æsj, du slo meg selv om jeg regner sånn.

Gammel 08-05-09, 10:39   #26
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker alle 10 fingrene, en slags touch, men jeg ser altfor mye på tastaturet og skriver mye tregere enn de fleste her så jeg på den skrivetesten det er linket til her. Er allikevel fornøyd. Hadde jeg bare hatt et tastatur med normal t-tast også så hadde det gått mye bedre, for da hadde jeg sluppet å slite ut backspace-tasten i tillegg.

Gammel 08-05-09, 10:41   #27
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker 9. Av en eller annen grunn så bruker jeg ikke venstre lillefinger. Den henger lissom ikke med. Jeg skriver ikke touch, men relativt kjapt allikevel.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 10:44   #28
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Måtte ta den touchtesten og da fikk jeg:

Du skriver 540 bokstaver per minutt
Du har
120 riktige ord og
du har 2 feile ord.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 10:55   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må jeg skrive noen ord her for å sjekke hvilke fingre jeg bruker. Jeg kan skrive bare for å skrive slik at jeg får sjekket hvilke fingre som faktisk toucher tastaturet. Sånn da tror jeg jeg kan konkludere.
Jeg trodde jeg brukte alle hele tiden men det er tull ...

Ringfingrene blir omtrent ikke brukt på noen av hendene.
Og jeg bruker pekefingre og langefingre veldig mye. Også der det ville vært naturlig å bruke lillefinger eller ringefinger. Hey! Der brukte jeg ringfingeren!
Jeg skriver veldig raskt.

Gammel 08-05-09, 11:18   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skriver veldig raskt.

Nå har jeg testet skrivehastigheten og ...øh ... jeg tar det tilbake.

Sist redigert av Kirsebær : 08-05-09 kl 11:32.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:24   #31
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Touch = alle ti fingre.

Jeg og.

Skriver ganske fort og feilfritt etter noen år som sekretær. (Fra den tiden adm.dir. kom ut med håndskrevne notater som skulle skrives om til dokumenter/brev.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:40   #32
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Touch = alle ti fingre.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 11:44   #33
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm, nå må jeg sjekka hvor mange fingre jeg skriver med, og så vidt jeg kan se er det bare fire.

Sjekker litt videre og det ser jammen slik ut gitt. Merkelig, før brukte jeg touch, men det går fort nok for meg uansett. Tenker ikke kjappere.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 15:38   #34
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

*øver og øver*

Gammel 08-05-09, 15:45   #35
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg har i overkant av 200 tegn i minuttet og skriver med seks fingre.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 16:04   #36
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det blir vel omtent 7-8 fingre. Det kommer litt ann på. Kan ikke touch, men er ganske god likevel. Ser litt ned på tastaturet, men fikser de fleste bokstavene uten å se etter. Men jeg tror ikke jeg egner meg som sekretær eller lignende. SÅ god er jeg ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 16:11   #37
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver med ti fingre og skriver ganske kjapt. Jeg har sekretærutdanning fra en gang for lenge siden, så da fikk jeg opp farten.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 16:42   #38
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker to fingre. Begge pekefingrene, samt tommel på space-tasten og en sjelden gang en ringfinger.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 16:45   #39
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Jeg har ikke tenkt over det så nå må jeg teste. Jeg skriver med pekefingre, langefingre, venstre ringefinger, venstre lillefinger. Det skulle bli 8.

Gammel 08-05-09, 16:59   #40
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skriver med 7.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.