|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kvelden
Det høres kjempekoselig ut.
|
|
|
#22 |
|
Ustabil
|
Sv: 17. mai på kveldenJeg er 17. mai-hater. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kveldenÅh. Litt maratondag, 17. mai. Jeg misunner Adrienne som er smart og går hjem og slapper av...
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: 17. mai på kveldenJeg er generelt håpløs på alle sånne dager som er programforpliktet at skal være fantastiske. |
|
|
|
#25 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: 17. mai på kveldenVi er aldri sammen med noen andre på 17.mai. Vi ser på barnetoget, er på aktivitetene arrangert av skolen etterpå og så reiser vi hjem i 12-13 tiden. Er det fint vær så reiser vi til byen for å se på folketoget, det er vel i 16-17 tiden tror jeg og så er det rett hjem og kaste av seg bunaden og slenge beina i sofaen. (Jeg er ikke så glad i den dagen, men siden vi har unger så må vi jo nesten være med på det som skjer).
|
|
|
#26 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kveldenMed et korpsbarn så starter 17. mai grytidlig med felles frokost for korps og foreldre/søsken på skolen. Deretter flaggheising før vi går til byen. Der er barnetog. Vår skole går langt bak i år, så de er nok ikke ferdige før næmere tolv. Etterpå spiser vi is i byen før vi drar hjem til lunsj. Leker og aktiviteter på skolen fra kl 16.30, men vi er med i arrangementskomiteen så vi må nok dit tidligere. Ferdig oppryddet på skolen i syv/halvåttetiden og da tipper jeg at vi har fått nok 17. mai hele gjengen.
|
|
|
#28 |
|
Javel
|
Sv: 17. mai på kveldenHer ser vår 17mai stort sett slik ut:
|
|
|
|
#29 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kveldenMed 2 stk skolebarn er vi bundet opp til lekene som foregår på skolen. Og siden vi atter en gang er så heldig å være blant de som har foreldrevakt, må vi være der til kl 19. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg glad for å kunne konstatere også! Vi er ikke med i noen 17. mai-(eller nyttårsaften-)gjeng, så det er litt delte følelser hvert år. Hva finner vi på? Uten arrangementet på skolen hadde det vært temmelig stusslig, må jeg si.
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai på kveldenI år skal jeg spille med korpset i sentrum og er ferdig rundt kl 12. Så er det hjem der mannen er hjemme med ungene. Er det fint vær så griller vi litt pølser på terrassen til lunsj. Om ettermiddagen skal Snuppa gå i tog med barnehagen og da blir det nok litt pølser/is/brus og leker.
|
|
|
#33 |
|
ekstremt trøtt
|
Det var seint. Her slutter aktivitetene i 14 tiden.
|
|
|
#35 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: 17. mai på kveldenVi går i barnetoget, deretter er det aktiviteter på skolen. Der er vi ferdige rundt klokka ett. Etter skolen drar vi til mamma og pappa sammen med hele familien, mamma har som regel ordnet til koldtbord.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: 17. mai på kveldenStorebror må opp i minimum 45 når han skal ha pensko nå. Muligens 46 også. Jeg håper det der snart roer seg ellers blir det en dyr herremann å holde med sko etterhvert... |
|
|
|
#37 |
|
Originala
|
Sv: 17. mai på kvelden17-maiopplegget har som regel vært en travel greie. Vi har prøvd å skvise inn bytur (barnetog), besøk hos min far, besøk hos svigers og tur innom skolen før leggetid. I fjor droppet vi besøk hos svigers, og i år drar vi heller hos de og besøket hos min far må utgå. Regner med at vi bare segner om på sofaen når aktivitetene på skolen er ferdig i sjutida. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: 17. mai på kvelden1.83 er grei mannshøyde - lett å få klær og alt. |
|
|
|
#40 |
|
I endring
|
Sv: 17. mai på kvelden17.mai er en travel dag, våkner til salutt klokken 0700, barnetoget går fra skolen kl 0900 og er tilbake igjen på skolen i 1030-11 tiden, da er det taler og leker på skoleplassen.
|
![]() |
|
|