Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai på kvelden

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-09, 10:30   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og om det er kaldt så kan vi rett og slett se en film sammen alle sammen. Det liker vi.

Det høres kjempekoselig ut.

Gammel 11-05-09, 10:32   #22
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er 17. mai-hater.

Jeg er av dem som håper på regn og dårlig vær, for da har vi unnskyldning for å dra tidlig hjem, og bli inne resten av dagen.

Vi starter med barnetog i sentrum, tror det begynnet 10, husker aldri det der fra år til år. Mulig det er 11. Ja, ja, i alle fall, barnetog, og så må vi liksom bli med til skolen. Der er det noen leker for barna, taler og salg av mat og drikke. Vi pleier å være der en time eller to, til vi er sånn passe lei, og får overtalt ungene til å bli med hjem. Vi pleier å prøve å finne andre attraktive ting for ungene... Ett år var det ganske varmt, da overtalte vi dem til at hvis vi dro rett etter toget kunne vi dra på stranda og grille. Ungene var lette å overtale.

Ellers er det å dra hjem, lage mat, ungene får spise så mye is de vil, og ellers gjøre minst mulig.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:34   #23
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Åh. Litt maratondag, 17. mai. Jeg misunner Adrienne som er smart og går hjem og slapper av...

Vi er en vennegjeng som griller sammen på ettermiddagen/kvelden. Alle tar med seg grillmat og så deler vi på å lage kake, salater, brød osv. Det er full fres og masse barn. Det er egentlig veldig hyggelig, men i år kjenner jeg at jeg gjerne skulle roet ned med familien hjemme. :sliten:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:36   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er generelt håpløs på alle sånne dager som er programforpliktet at skal være fantastiske.
Ikke julaften for da er det bare oss og faren min. Det går helt fint. Men etter en skilsmisse som medførte 100 % frafall i venner/bekjentskapsflokken så var det ingen igjen å invitere på sånne programdager. Og dermed henger det igjen en kraftig prestasjonsangst for å levere ett eller annet konsept som jeg ikke greier å levere. Kan jo ikke ta med ungene på party i bloggorama heller.

Men jeg tror vi ser hva vi gjør. Nå vet jeg ihvertfall at det er flere enn oss som ikke gjør så mye utover skolearrangementet.

Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:36   #25
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi er aldri sammen med noen andre på 17.mai. Vi ser på barnetoget, er på aktivitetene arrangert av skolen etterpå og så reiser vi hjem i 12-13 tiden. Er det fint vær så reiser vi til byen for å se på folketoget, det er vel i 16-17 tiden tror jeg og så er det rett hjem og kaste av seg bunaden og slenge beina i sofaen. (Jeg er ikke så glad i den dagen, men siden vi har unger så må vi jo nesten være med på det som skjer).

Jeg er veldig glad for at vi ikke har noe mer opplegg enn det, jeg blir så utrolig sliten av folkemengder og skulle jeg arrangert mat til flere etterpå så hadde jeg trengt et par dager ferie etter 17.mai.

I år vet jeg ikke helt hvordan det blir i forhold til eldste. Vet ikke om hun skal gå i tog og hvis hun skal det så går hun et annet sted enn toget mellomste går i. Det er dumt med at flere skoler slåes sammen på ungdomsskolen.

Gammel 11-05-09, 10:46   #26
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Med et korpsbarn så starter 17. mai grytidlig med felles frokost for korps og foreldre/søsken på skolen. Deretter flaggheising før vi går til byen. Der er barnetog. Vår skole går langt bak i år, så de er nok ikke ferdige før næmere tolv. Etterpå spiser vi is i byen før vi drar hjem til lunsj. Leker og aktiviteter på skolen fra kl 16.30, men vi er med i arrangementskomiteen så vi må nok dit tidligere. Ferdig oppryddet på skolen i syv/halvåttetiden og da tipper jeg at vi har fått nok 17. mai hele gjengen.

Gammel 11-05-09, 10:49   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Eller dere kan komme til oss?

Det hadde vært utrolig koselig, men jeg tror kanskje jeg ikke orker. Jeg regner med sirkus fra den gode i løpet av dagen så jeg må ha rom for å buklande mentalt.

Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:51   #28
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her ser vår 17mai stort sett slik ut:
Først er det barnetog, så drar vi opp på skolen hvor det er leker og kafé. Så spiser vi lunsj hos noen venner før vi ser folketoget. Etter folketoget har det enten vært grilling/middag hos mine foreldre eller hos venner. Dersom det er skole/jobb dagen etter så er vi hjemme til normal leggetid.

Gammel 11-05-09, 10:51   #29
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Med 2 stk skolebarn er vi bundet opp til lekene som foregår på skolen. Og siden vi atter en gang er så heldig å være blant de som har foreldrevakt, må vi være der til kl 19.
Det irriterer meg litt merker jeg. Har ingen problemer med å stille opp og hjelpe til, men synes det slutter altfor sent.

Planen er at vi skal ut å spise med familien etterpå, så jeg håper på at alle lekelystne foreldre og barn har vett til å gå fra skolen tidlig, slik at vi får vært på det.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:51   #30
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er flere der ute som ikke lager all verden mer enn det offentlige opplegget.

Det er jeg glad for å kunne konstatere også! Vi er ikke med i noen 17. mai-(eller nyttårsaften-)gjeng, så det er litt delte følelser hvert år. Hva finner vi på? Uten arrangementet på skolen hadde det vært temmelig stusslig, må jeg si.

Gammel 11-05-09, 10:51   #31
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På kvelden gjør vi ingenting.

Gammel 11-05-09, 10:52   #32
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

I år skal jeg spille med korpset i sentrum og er ferdig rundt kl 12. Så er det hjem der mannen er hjemme med ungene. Er det fint vær så griller vi litt pølser på terrassen til lunsj. Om ettermiddagen skal Snuppa gå i tog med barnehagen og da blir det nok litt pølser/is/brus og leker.

Etter en sånn dag så er jeg så skutt at jeg ikke orker annet enn å slappe av hjemme.

Gammel 11-05-09, 11:07   #33
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Med 2 stk skolebarn er vi bundet opp til lekene som foregår på skolen. Og siden vi atter en gang er så heldig å være blant de som har foreldrevakt, må vi være der til kl 19.
Det irriterer meg litt merker jeg. Har ingen problemer med å stille opp og hjelpe til, men synes det slutter altfor sent.

Planen er at vi skal ut å spise med familien etterpå, så jeg håper på at alle lekelystne foreldre og barn har vett til å gå fra skolen tidlig, slik at vi får vært på det.

Det var seint. Her slutter aktivitetene i 14 tiden.

Gammel 11-05-09, 11:13   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Forståelig.

Dere får komme en annen gang. Du må jo hilse på eldstemann.

Svært gjerne.
Må sjekke skoene...

Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 11:15   #35
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi går i barnetoget, deretter er det aktiviteter på skolen. Der er vi ferdige rundt klokka ett. Etter skolen drar vi til mamma og pappa sammen med hele familien, mamma har som regel ordnet til koldtbord.
Deretter er det borgertog klokka fire. Etter borgertoget har vi som regel sodd sammen med søsteren min og familien hennes, er det finvær så griller vi.

I år er vi invitert til en annen søster. Der blir det fullt hus med unger, ungdommer og voksne. Gleder meg! Men da må det være pent vær ...

Elsker 17.mai.

Gammel 11-05-09, 11:28   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Storebror må opp i minimum 45 når han skal ha pensko nå. Muligens 46 også. Jeg håper det der snart roer seg ellers blir det en dyr herremann å holde med sko etterhvert...

Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 11:33   #37
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17-maiopplegget har som regel vært en travel greie. Vi har prøvd å skvise inn bytur (barnetog), besøk hos min far, besøk hos svigers og tur innom skolen før leggetid. I fjor droppet vi besøk hos svigers, og i år drar vi heller hos de og besøket hos min far må utgå. Regner med at vi bare segner om på sofaen når aktivitetene på skolen er ferdig i sjutida.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 11:33   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

1.83 er grei mannshøyde - lett å få klær og alt.

Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 12:31   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grilling/koldtbor/tapas med hele bauchefamilien - samlingsstedet er hos min bror.

Gammel 11-05-09, 12:44   #40
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

17.mai er en travel dag, våkner til salutt klokken 0700, barnetoget går fra skolen kl 0900 og er tilbake igjen på skolen i 1030-11 tiden, da er det taler og leker på skoleplassen.
Etter dette er det hjem til svigers på lunsj med masse god mat, så er det avslapping frem til folketoget som starter kl 16, det ender også opp på skoleplassen og med leker for de voksne.

Etter folketoget har vi i de senere år vært i barnebursdag hos en kusine av sambo som fyller året 18.mai men som synes det er greit å feire den 17.

Så når kvelden kommer i 20-21 tiden er vi alle passe skutt

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.