Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal du ha på deg 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 21:46   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Det tar jeg etter innfallsmetoden og hvilket vær som viser seg på 17. mai. Har ikke bunad, og er ikke noen bunad-dame heller - men jeg har mange andre fine klær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 17:30   #2
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Da skal jeg ha på meg Rogalandsbunaden min, som ser slik ut:

Jeg har samme mønster men på sort bakgrunn. Har burgunder liv. Blir nok til at jeg har den på meg dersom den passer.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 21:54   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Her er forresten min bunad (ikke meg på bildet, lånt fra husflidens sider), Vest-Oppland:

De flappene nederst på vesten fortsetter på baksiden, og den midt bak har en spiss ned. Har man litt former er dette en bunad som får en til å se mye større ut. MEn det hjelper sikkert på om den ikke er alt for liten da.

Ellers er jeg stolt av bunaden min, sydd til min konfirmasjon av mamma.

Har samme bunad. Men den er altfor stor til meg. Sydde den ut til eldstes dåp for 7 år siden, etterpå har den vært ubrukt...

Så jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg enda nei.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 22:00   #4
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal ha på meg min blå nordlandsbunad

Gammel 14-05-09, 22:25   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slik er mitt antrekk på 17.mai. Bunad fra Voss
(men det er ikke meg på bildet...)

Gammel 13-05-09, 13:06   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på været.
Kaldt og vått= skjørt, strømpebukse, kule DrMartin-boots og høyhalset ullgenser.
Sol og varmt= dressbukse, topp og "småsko".

(Været styrer skovalg, og dermed også klærne)

Gammel 13-05-09, 13:06   #7
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha romsdalsbunad. Med mindre det skulle bli dritvær, da blir det dress, tenker jeg.

Og der fant jeg bilde på nett også, tyvlånt fra Høvding Bunadsaum sine sider:

Sist redigert av torsk : 13-05-09 kl 13:15.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:20   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg skal ha romsdalsbunad. Med mindre det skulle bli dritvær, da blir det dress, tenker jeg.

Og der fant jeg bilde på nett også, tyvlånt fra Høvding Bunadsaum sine sider:

Oi oi - bare tanken på Torsk i den bunaden ...

Gammel 13-05-09, 22:37   #9
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Er det kaldt blir det en stakk jeg har sydd.
Blir det varmere i været blir det vel en gravidbukse med topp til. Ikke mye i skapet som passer med voksende mage.

Gammel 13-05-09, 13:06   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skal ha pent skjørt og støveletter. Så får jeg se om det blir sammen med kortermet bluse eller om det blir ulltrøye inni blazeren.

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 13:08   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Planen var at jeg skulle være "tynn" nok til bunaden min igjen. Det er jeg ikke, så jeg får nok for 1 av de 5 NoaNoa-kjolene mine.

Gammel 13-05-09, 13:11   #12
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Bunaden min håper eg. Men sidan bunadsskjorta mi er borte vekke, så spøker det litt. Viss den ikkje dukker opp så veit eg faktisk ikkje.
Har forresten den svarte nordhordalandsbunaden, uten det på hovudet.

Gammel 13-05-09, 13:41   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Rød norsk festdrakt(den sparkjøp hadde for noen år siden) hadde håpet jeg kunne "stjele" svigermor sin bunad men hun vil vist ikke dele med meg

Jeg har ønskest meg finnmarks bunad eller Edda drakt i 30års gave(noen år til) å håper jeg får det. å velge bunad som 14åring gikk ikke så jeg konfirmerte meg i kjole:sta:

Gammel 27-04-15, 21:30   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Rød norsk festdrakt(den sparkjøp hadde for noen år siden) hadde håpet jeg kunne "stjele" svigermor sin bunad men hun vil vist ikke dele med meg

Jeg har ønskest meg finnmarks bunad eller Edda drakt i 30års gave(noen år til) å håper jeg får det. å velge bunad som 14åring gikk ikke så jeg konfirmerte meg i kjole:sta:

Gammel tråd men shit au

Etter 6 år med ønsing så eier jeg nå en edda drakt

Kjøpt brukt. Så litt for lang og kunne sikkert ha vrt et hakk strre så den ikke ble så utringet i brytet men jeg bryr meg ikke
Ikke beste bilde av meg i den da

Sist redigert av Honda : 22-05-15 kl 20:23.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 13:11   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Det blir vel så jeg tar på bunaden. En grønn Nordlandsbunad.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 13:27   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I don`t know.

Torsk: Romsdalsbunad altså?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 13:30   #17
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Torsk: Romsdalsbunad altså?

Jepp. Familie.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 13:36   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jepp. Familie.

Str bruker du da? Kanskje jeg kan gjøre innbrudd hos deg og stjele den til mannen min?
Hadde vel hatt liten effekt siden han ikke vil ha på bunad.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 00:50   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

torsk og mannen din går nok ikke i same bunad, nei.

En slik en?

Selv lurer jeg på om jeg skal ha denne:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 13:28   #20
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg må satse på bunad i år, altså. Det er jo for teit å ha bunad og ikke bruke den, tross alt, så jeg får bare hive meg i sølvpussing og skjortestryking. Jeg har en blå Nordlandsbunad.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.