Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du god til å takke når du får en kompliment?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 20:55   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?

Jeg så du ble litt brydd. Men det er helt sant altså, dere er utrolig heldige med de fine fargene deres (litt misunnelig på den olivenhuden, ja) og lillesøster er helt nydelig. Til å spise opp, faktisk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:09   #2
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg så du ble litt brydd. Men det er helt sant altså, dere er utrolig heldige med de fine fargene deres (litt misunnelig på den olivenhuden, ja) og lillesøster er helt nydelig. Til å spise opp, faktisk.

Pfft.

Jeg mener: Tusen takk! Det satt jeg pris på å høre!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:01   #3
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg takker, men må innrømme jeg blir litt brydd når jeg får et kompliment (jeg nekter å skrive en kompliment. Det høres ikke bra ut! )

Gammel 13-05-09, 21:03   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg skikkelig dårlig på....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:21   #5
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

En person skrøt av at jeg var en så flink med elevene mine osv. Da ble jeg så brydd at jeg nærmest unnskyldte meg og osv. Etterpå ble jeg irritert på meg selv....

Vanligvis er jeg flink til å takke for komplimenter jeg får... Jeg velger alltid å tro at folk mener det de sier.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:25   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke god på å gi komplimenter heller. Og hvis jeg får så blir jeg bare brydd og tror egentlig ikke på det de sier.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:29   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er flinkere til å takke når komplimenter er rettet mot barna. Sies det noe om meg tror jeg bare at det er usant.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:30   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg øver meg. Jeg har laget meg noen litt sånne standardfraser jeg flykter inn i:

- Åh, det var kjempegodt! - Var det? Så flott, godt å høre! :shine & utterly surprised:

- Så fint skjørt du har i dag! - Å, takk skal du ha, jeg liker det veldig godt selv. :svinse:

Det jeg har problemer med å takle, er kommentarer som går veldig direkte på utseende eller kropp. Særlig når jeg ikke er 100 % sikker på agendaen. Det problemet er forresten vanligvis ikke-eksisterende når jeg er sjarmerende brisen.

- Åååh, schynes du det? :titter ned på puppene mens de skyves frem:

:tøs:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:37   #9
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det jeg har problemer med å takle, er kommentarer som går veldig direkte på utseende eller kropp. Særlig når jeg ikke er 100 % sikker på agendaen. Det problemet er forresten vanligvis ikke-eksisterende når jeg er sjarmerende brisen.

- Åååh, schynes du det? :titter ned på puppene mens de skyves frem:

:tøs:

Det er nok komplimenter på utseendet jeg også har en tendens til å bort. Sikkert fordi selvtilliten ikke er på topp her for tiden, jeg syns jeg har mye å jobbe med etter to tunge svangerskap.

Komplimenter på gode prestasjoner syns jeg det er lettere å takle positivt. Her har jeg jo jobbet hardt for resultatet og da syns jeg litt ros er på sin plass.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:31   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøver å takke høflig.
Det er ikke alltid så lett. Kommer veldig ann på situasjonen, hva det
gjelder osv.

Elsker å gi kompliment selv, og blir glad når andre blir glad av det jeg sier.
Derfor øver jeg på å vise at jeg blir glad av andres hyggelige ord til meg.
For det er jo utrolig koslig med skryt.

Om det er oppriktig eller ikke er jo en annen ting, men velger å tro
at folk mener det dem sier.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:38   #11
September
Aktiv

September er litt kul
Standard

Jeg øver meg på å takke for komplimenter. Og velger å tro at de som kommer med komplimenter mener det.

Gammel 13-05-09, 21:38   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hannah er veldig bevisst på akkurat dette, altså om hun sier noe pent til meg feks, så jeg si takk. Så jeg har blitt bedre!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:40   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lært meg å takke for komplimenter. Det var en innlæringsprosess, for tidligere bare bortforklarte jeg rosen jeg fikk.

Nå har jeg kanskje gått litt langt, for nå svarer jeg som regel: "Tusen takk, jeg er helt enig". Som i dag da jeg fikk kompliment for at jeg hadde så fin jakke eller når noen sier at ungene er nydelige.

Gammel 13-05-09, 21:45   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg takker selvsagt, jeg blir som regel superglad for komplimenter. Jeg svarer også at jeg er enig, hvis jeg er det. Jeg kjøper f.eks. ikke klær jeg syns er stygge og sitter dårlig på meg, så selvfølgelig er jeg enig hvis noen mener skjørtet mitt er fint.

Jeg syns det er litt frekt å nekte på komplimenter, eller bortforklare dem, for da impliserer man jo at vedkommende som gir det har dårlig smak eller farer med usannheter. Jeg skjønner at det ofte kommer av dårlig selvtillit, men greier man ikke ta i mot komplimenter så må man jobbe med det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:48   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis en leder på jobben spør hvor mye du trener, og kommenterer at det viser mens han titter veldig på rumpe og lår. Sånn hypotetisk. Synes du ikke det er greit å bruke en strategi der man slipper å forholde seg til selve komplimentet?

- No. 4 -
Gammel 13-05-09, 22:19   #16
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men hvis en leder på jobben spør hvor mye du trener, og kommenterer at det viser mens han titter veldig på rumpe og lår. Sånn hypotetisk. Synes du ikke det er greit å bruke en strategi der man slipper å forholde seg til selve komplimentet?

Det der opplevde jeg her en dag av en kollega, og det var litt ubehagelig. Det kom litt brått på også, var liksom innledning til en samtale over kopimaskinene. Jeg ble ganske flau og litt paff ettersom jeg knapt kjenner denne karen (vi er over 200 ansatte) og jeg begynte vel gansker raskt å snakke om noe annet.

For noen dager siden var det en annen kollega som kommenterte at jeg passet så godt å ha håret i hestehale (pleier å ha det løst)for det fremhevet ansiktet mitt. Jeg ble skikkelig flau, mye fordi denne mannlige kollegaen har en flørtete tone med alle kvinnelige ansatte og jeg greide vel ikke helt å tro på ham og bablet det bort.

Men jo, jeg er blitt flinkere til å si "takk" med årene, men det er spesielt når det gjelder f.eks. klær (og når komplimentene kommer fra andre jenter)

Gammel 13-05-09, 22:35   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg er som regel flink til å takke ja, "så koselig" eller "takk for det" osv., Da jeg var yngre syntes jeg det var ekkelt å få en kompliment, men slik er det jo å være ung..

Jeg tar derimot ikke alle komplimenter for god fisk selv om jeg takker pent da, litt kynisk er man jo

Gammel 13-05-09, 21:48   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Komplimenten? For real?

- No. 4 -
Gammel 13-05-09, 21:51   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg selv: Det varierer. Jeg prøver å takke og ikke fjase det bort.

For ungene er vel standard svar mer sånn: ja, ikke SANT?!? Og så legger jeg gjerne på litt skryt selv også.

Gammel 13-05-09, 21:51   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg takker.
Jeg har en liten tendens til å si at klærne enten er gamle eller kjøpt på salg om jeg får skryt for om klærne mine er fine.

Men jeg får veldig mye komplimenter på daglig basis. Jeg jobber som en av to damer på mekanisk verksted. De andre er gammelkarer som nok føler jeg er litt som datra deres - så de er flinke til å booste egoet mitt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.