|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
villende
|
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Jeg takker, men må innrømme jeg blir litt brydd når jeg får et kompliment (jeg nekter å skrive en kompliment. Det høres ikke bra ut! )
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Det er jeg skikkelig dårlig på.... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?En person skrøt av at jeg var en så flink med elevene mine osv. Da ble jeg så brydd at jeg nærmest unnskyldte meg og osv. Etterpå ble jeg irritert på meg selv.... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Jeg er ikke god på å gi komplimenter heller. Og hvis jeg får så blir jeg bare brydd og tror egentlig ikke på det de sier. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Jeg øver meg. Jeg har laget meg noen litt sånne standardfraser jeg flykter inn i:
|
|
|
#9 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Jeg prøver å takke høflig.
|
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Jeg øver meg på å takke for komplimenter. Og velger å tro at de som kommer med komplimenter mener det.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Hannah er veldig bevisst på akkurat dette, altså om hun sier noe pent til meg feks, så må jeg si takk.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Jeg har lært meg å takke for komplimenter. Det var en innlæringsprosess, for tidligere bare bortforklarte jeg rosen jeg fikk.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Jeg takker selvsagt, jeg blir som regel superglad for komplimenter. Jeg svarer også at jeg er enig, hvis jeg er det. Jeg kjøper f.eks. ikke klær jeg syns er stygge og sitter dårlig på meg, så selvfølgelig er jeg enig hvis noen mener skjørtet mitt er fint.
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Men hvis en leder på jobben spør hvor mye du trener, og kommenterer at det viser mens han titter veldig på rumpe og lår. Sånn hypotetisk. Synes du ikke det er greit å bruke en strategi der man slipper å forholde seg til selve komplimentet?
|
|
|
#16 |
|
både her og der
|
Det der opplevde jeg her en dag av en kollega, og det var litt ubehagelig. Det kom litt brått på også, var liksom innledning til en samtale over kopimaskinene. Jeg ble ganske flau og litt paff ettersom jeg knapt kjenner denne karen (vi er over 200 ansatte) og jeg begynte vel gansker raskt å snakke om noe annet.
|
|
|
#17 |
|
Kamerat Pære
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Jeg er som regel flink til å takke ja, "så koselig" eller "takk for det" osv., Da jeg var yngre syntes jeg det var ekkelt å få en kompliment, men slik er det jo å være ung..
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?For meg selv: Det varierer. Jeg prøver å takke og ikke fjase det bort.
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er du god til å takke når du får en kompliment?Ja, jeg takker.
|
![]() |
|
|