|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bløtkake for dummiesJeg bruker eplejuice til dynking, og dynker som oftest bare rundt kanten. Til kremen bruker jeg ca 2 ss sukker pr pakke fløte (3 dl). |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bløtkake for dummies2 ss sukker pr pakke fløte høres veldig mye ut! Jeg bruker et par teskjeer.
![]() |
![]() |
#24 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bløtkake for dummies1 ss sukker til hver dl. Til 1,5 liter som jeg har vispet i dag tar jeg oppi sånn passe(den smaker godt).
![]() |
#25 |
I farta!!
|
![]() Sv: Bløtkake for dummiesDynkar med juice, blandar halve kremen med masse bringebærsyltetøy, har det i eine laget, andre laget har eg vaniljekrem og banan.
![]() |
#28 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bløtkake for dummiesJeg dynker med melk/fløte og bruker aldri sukker i kremen - det blir jo bare søtt og ekkelt. Har heller en teskje vaniljesukker oppi - og har selvsagt bær og vaniljekrem inni kaken.
![]() |
#30 |
Epikur
|
![]() Sv: Bløtkake for dummiesVi dynker med baileys, sherry eller portvin. Eller til nød fruktjuice, saften fra boksen til hermetiske fersken eller noe sånt. Lite sukker, men litt, i kremen. Bruker vel Maximillias blandingsforhold.
![]() |
#32 |
Epikur
|
![]() Sv: Bløtkake for dummies
Jo. Det hender. (Men de fleste barn liker egentlig ikke bløtkake, gjør de vel?) Det er snakk om maks 1-2 dl hetvin fordelt på en stor bløtkake, og de får kanskje i seg 1/16 teskje?
![]() |
#34 |
Epikur
|
![]() Sv: Bløtkake for dummies
Det er kaken som dynkes, ikke de som spiser den.
![]() |
#35 |
intro
|
![]() Sv: Bløtkake for dummiesDet eldste barnet her i huset spiste i alle fall et helt stykke - og kaka var dynket i eplejuice. Jeg var skeptisk til at mannen var gnien på sukkeret i kremen, men kaka ble faktisk veldig bra.
![]() |
![]() |
#36 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bløtkake for dummiesJeg dynker med melk eller eplejuice.
![]() |
![]() |
|
|