Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har du håndsåpe på kjøkkenet?
Ja. 188 82,46%
Nei. 23 10,09%
Har hatt men ikke nå lengre. 13 5,70%
Annet. 4 1,75%
Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-09, 23:09   #1
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du håndsåpe på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Badet og do er det samme i mitt hode.

Så lenge jeg slipper å gå med brukt bind i lomma eller whatever, så er jeg fornøyd.

Hahahahahah

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:03   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har vi. Zalo blir i overkant tøft for huden så ofte som vi vasker hendene før, under og etter matlaging.

Gammel 23-05-09, 19:12   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ja, det har vi. Zalo blir i overkant tøft for huden så ofte som vi vasker hendene før, under og etter matlaging.

Jepp.
I tillegg har vi et toalett i gangen som er uten vask, så da er det greiere å gå inn på kjøkkenet for å vaske hendene etterpå, enn å måtte gå "helt" inn på badet (som sikkert er hele seks skritt lenger inn ... ) .

Gammel 23-05-09, 19:27   #4
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Har ikke håndsåpe men dispenser med zalo oppi. Den brukes til håndvask også.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:03   #5
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Ja, det har jeg. Om jeg er tom, bruker jeg Zalo.

Gammel 22-05-09, 23:05   #6
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Sånn gjør vi det også.

Gammel 23-05-09, 00:26   #7
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg prøver likevel å unngå og gå tom, for zalo er hardt for hendene. Jeg har også en hådnkrem stående der.

Gammel 22-05-09, 23:03   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke akkurat nå. Men jeg bruker zalo, eller går på badet som er vegg i vegg med kjøkkenet. Har så lite hus at det ikke er noe problem.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:04   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har håndsåpe, men det er bare fordi jeg fant en fin, rød dispenser som matcher kjøkkenet. Ellers hadde vi brukt zalodispenseren. (Vi har selvfølgelig ikke zaloflaske på benken. :snobb: ) Såpe er såpe.

Gammel 22-05-09, 23:06   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt har man Zalodispenser. Hva tar du oss for. Jeg vasker hendene mange ganger i løpet av dagen og Zalo funker supert.

Sist redigert av Chanett : 23-05-09 kl 03:02.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:08   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Her har zaloflasken og børsten sin faste plass i skapet under vasken, minst mulig rot på kjøkkenbenken.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:10   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nei. Vi har vaskerommet ved siden av kjøkkenet og vasker hendene i forbindelse med matlaging der. Fire skritt ekstra. Mye trim det.

Vaskerommet vårt er vegg i vegg med kjøkkenet, så jeg er nok særdeles lat.

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

:hormonspiral:

Er det bare jeg som ikke slipper unna dritten selv om jeg har hormonspiral?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 00:20   #13
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vaskerommet vårt er vegg i vegg med kjøkkenet, så jeg er nok særdeles lat.

Er det bare jeg som ikke slipper unna dritten selv om jeg har hormonspiral?

Nei du er ikke alene, lagde en egen tråd om problemene jeg hadde med blødningene.

Ellers har vi såpe på kjøkkenet.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:11   #14
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Bruker Zalo når jeg vasker hendene på kjøkkenet. Den er lett tilgjengelig via dispenseren som er integrert i kjøkkenet, har ikke tenkt over å ha egen håndsåpe utenom.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:22   #15
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har håndsåpe på kjøkkenet - nærmest selvfølgelig i mitt hode. Søppelbøtte på do har vi derimot ikke, og har aldri hatt det - ei heller noen av våre foreldre eller søsken når jeg tenker meg om. Vi bruker søppelbøtta på kjøkkenet for alle våre søppelbøttebehov, og vi har ikke mange nok menstruerende gjester til at det er vits i å ha det på badet, tror jeg. Nå som vi er i en bleieperiode, har vi en bleiebøtte utenfor badet som sikkert kan brukes til annet også. Med varmekabler i badegulvet er det umulig å ha det på badet med mindre vi skulle skiftet den hver gang vi skiftet bleie. Og da hadde det jo vært lite vits i å ha den der.

Gammel 22-05-09, 23:04   #16
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Det er et must!
Bruker Zalo til nød, men liker best handsåpe.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:05   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart jeg har håndsåpe ved kjøkkenvasken, å bruke i Zalo blir for sterkt, så ofte som jeg vasker hendene.

Gammel 22-05-09, 23:05   #18
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Så klart me har.

Gammel 22-05-09, 23:08   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Vi har vaskerommet ved siden av kjøkkenet og vasker hendene i forbindelse med matlaging der. Fire skritt ekstra. Mye trim det.

Gammel 22-05-09, 23:08   #20
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt!
Som sykepleier er jeg kanskje i overkant nøye med håndhygienen, og spesielt på kjøkkenet når det lages mat.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.