|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Støy? Hva mener dere? Og hvor stor er egentlig faren for skader om man passer på litt og har godt nett rundt trampolinen?
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?
På jobb sier vi at nå har trampolinesesongen begynt. Det går nesten ikke en dag uten en telefon om trampolineulykker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Unik
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Har lyst på trampoline eg. Trur både eg og ungane hadde kosa oss då. Men inntil vidare blir det desverre ikkje noko av.
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Har ikke, men skal få etterhvert tenker jeg - når vi flytter til større hage. Tar man visse forholdsregler så synes jeg ikke den kalkulerte risikoen er særlig mye større enn med andre ting, og mange fordeler er det også. På tunet vårt har tre av naboene trampoliner, men det bråker da ikke noe mer det, enn når ungene leker ute ellers ...
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi har ikke trampoline fordi vi bor i blokk og ikke har noe sted å ha den.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?For att vi ikke har mulighet til og ha trampoline her vi bor. Men jeg hvet enkelte trampoliner kan vare til plage for andre, som når andre ikke tar hensyn til hvor på tomta dem setter den. Jeg er innimellom ett sted der naboen til dem vi er hos har plasert trampolina så langt unna sin egen veranda og helt ved dems veranda. Det går nesten ikke ann og prate sammens. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Står på egne ben
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi har trampoline og svelget kamelen allerede når største tulla var under 3 år og mellomste 1 1/2 år. Rett og slett fordi det var så farlig at de hele tiden stakk av til naboen som hadde store unger og uten nett, noe vi faktisk ikke klarte å holde dem unna på annen måte enn å skaffe oss trampoline. Sommeren etter var det enda mere praktisk når jeg var høygravid og bare kunne sette meg på en stol ved siden av i hagen og se på mens de hoppet inngjerdet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Men hvilke skader dreier det seg mest om da? Nett (på innsiden) forebygger vel skader ganske drastisk? Og som Guniss sier så er det vel også mange som skader seg på vei inn og ut av rampolinen? De tilfellene jeg har lest om har vært på trampoliner uten nett, der ungene har hoppet rett ut og ned på bakken, feks.
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#12 |
|
ekstremt trøtt
|
Forsøk på salto kan skade nakken ganske bra. Hopper de flere samtidig så kan det også føre til skader hvis de treffer hverandre, eller en får svikt pga at de hopper ulikt.
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi har ikke trampoline, fordi nakkeskader og hodeskader er en stor risk i forbindelse med hoppingen. Brudd og forstuing er jo også en ting, men det er som regel ikke så alvorlig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
superbruker
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi har hatt trampoline i 7 år. Aldri noen skade. Vi kjøpte sikkerhetsnett samtidig med trampolinen. Naboene så rart på oss med sikkerhetsnett. Det var ikke vanlig for 7 år siden. De kjøpte nett selv etter et par år. Nå har vår trampoline blitt slitt og fjærnene er ødelagte. Nå fungerer trampolinen som beskyttelse over bassenget. Jeg skjønner ikke helt støyproblemet. Hva er det som støyer? Trampolinen i seg selv lager svært lite lyd. Ungene som hopper lager lyd. Der hvor unger samles så er det lyder. Det er et sunhetstegn, ikke en ulempe.
|
|
|
#15 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Har ikke, så ungene kan være hos naboen så mye de vil |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bare sær
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Guttungen arvet brorens trampoline for noen år siden. Den er vel ca. 14 år gammel nå. Ingen skader så langt. :bank i bordet:
|
|
|
#17 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Støy har jeg ikke merket noe til. Vi har hatt i fire år og naboen i to år. Det er da ikke mer støy med trampoline enn annen lek. Der det ferdes unger må man jo regne med at det er litt lyd. Heldigvis. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi har siden barna dro til venner som ikke hadde nett, og dessuten trodde jeg at jeg skulle bruke den mer selv.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Jeg vet ikke hva du jobber med, men går ut fra at det er noe lege-aktig? Da lurer jeg på om det er så stor forskjell på skader på trampoline og sykkel for eksempel?
Det er et svare leven her hos meg altså. De bråker når de er på trampolinen, når de spiller fotball, når de leker trylletrollmann med drager og ringskrømt og hippogriffer som kan trylle hvor drager også kan ha sverd osv osv. |
|
|
|
#20 |
|
Smugleser
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi har ikke (enda?). Hovedbegrunnelsen er at jeg ikke vil ha ansvar for andres barn, og at Andungen i grunnen heller ikke har ønsket seg det. Han er ellers av en sånn type at han er høyt og lavt uansett, så han får mer enn nok bevegelse slik det er.
|
![]() |
| Emneord |
| trampoline |
|
|