|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Pauset
|
Sv: Tegnsetting og parenteserEtter en tur inn i programmeringsverdenen har paranterser fått en helt ny mening og dimensjon, men ærtiførti typer og alle mulige regler for dette. :kokko: Det er ganske forvirrende og jeg kjenner jeg er litt tilfeldig når det kommer til parantessetting ellers. Blir ingen fatale error! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Tegnsetting og parenteserJoika da - det er ingen compiation error der du programmerer heller. :spikker: |
|
|
|
#25 |
|
Pauset
|
Sv: Tegnsetting og parenteser
Compilation muligens? Ikke det at jeg noen gang gjør noe feil da.... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Jo, absolutt. (Sånn som det er i denne.) Ellers er det vel egentlig ikke hele setninger?
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Tegnsetting og parenteserJeg programmerer i et lite utbredt språk - såpass lite utbredt at jeg ikke vil si det her. Men det er i hovedsak det samme som .net sånn ca. |
|
|
|
#28 |
|
Pauset
|
Oki. Jeg kan ha det som valgfag neste semester, men jeg dropper det... |
|
|
|
|
|
#29 |
|
En som trener
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Altså, man kan jo godt skrive komplette setninger med komma mellom, og da skal det jo ikke være stor bokstav i dem - og setter man en sånn en i parentes, skal det ikke være stor bokstav da heller. Har du noen eksempler fra tråden, så jeg er sikker på hva du egentlig lurer på?
|
|
|
#31 |
|
En som trener
|
Sv: Tegnsetting og parenteserHer er eksempler på paranteser jeg ikke skjønner hvorfor det ikke er stor bokstav først, for det er jo hele setninger.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Tegnsetting og parenteserI de tilfellene skal det ikke være stor bokstav, nei. Det som (antagelig) er feil hos meg, er at man ikke skal skrive flere setninger innskutt. Da må man avslutte setningen først, og skrive parantesen utenfor hovedsetningen.
|
|
|
#33 |
|
flisespikker
|
Sv: Tegnsetting og parenteserI alle de eksemplene kunne man vel droppet parentesen og hatt komma, tankestrek eller annet i stedet for parentes, og da ville det vært helt åpenbart at det ikke skulle være stor bokstav.
|
|
|
#34 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tegnsetting og parenteserJeg tenker at man uansett skal kunne droppe hele parentesen, og tegnsettingen skal fortsatt være korrekt. Og man skal kunne droppe bare parentes-tegnene, og det skal fortsatt være korrekt.
|
![]() |
|
|