|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Curlingkone
|
![]() Sv: FrivillighetHm, jeg har inntrykk av at det er store forskjeller blant folk hvor mye frivillig arbeid de orker å engasjere seg i. Men kanskje det er lettere å engasjere seg i egne barn, enn i jobbrelaterte ting?
![]() |
#22 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FrivillighetMin erfaring er også at det er enkelte familier som stiller veldig mye mer opp enn andre. Jeg er derimot ikke helt sikker på om det arves ned....Jeg tror det har endel med interesse å gjøre i tillegg. Jeg er fra en familie som stilte opp på absolutt alt i min barndom. Men jeg har ikke lært så veldig mye av det, må jeg innrømme...Jeg stiller opp på det jeg må (eller føler at jeg må), og prøver å stille opp innimellom på det som ikke er fullt så nødvendig også. Kun av pliktfølelse, svært sjelden av lyst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frivillighet
Vi ligger faktisk i verdenstoppen, skal man tro på en artikkel i Dagbladets Magasinet i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Glamorøs
|
Jeg måtte lese det der ca 17 ganger med ulik uttale og trykk før jeg skjønte hva det var.
![]() |
#25 |
Bedreviter
|
Det er vel riktigere å si at det er lettere å engasjere seg i ting man ser verdien av. Jeg har for eksempel jobbet masse frivillig for Redd Barna og Amnesty International, helt uten av det har kommet mine barn eller øvrige familie til gode (snarere tvert i mot). |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: FrivillighetMitt inntrykk er at det alltid er de samme som går igjen, og der er gjerne jeg og min mann med.
![]() |
#28 |
Glad
|
![]() Sv: FrivillighetStod om dugnadsånd i Magasinet i helga.
![]() |
#29 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FrivillighetHer er det litt opp og ned om dugnadsånden er til stede. De siste 2 årene har den vært laber pga mye mye sykdom hos meg og ungene.
![]() |
#30 |
I endring
|
![]() Sv: FrivillighetHer går det nesten ikke en dag uten at vi utfører en eller annen form for frivillig arbeid og trives med det. Vi er begge 2 med i folkehjelpen og i vårt lokal lag har vi ting som skal holdes vedlike, mennesker som skal hjelps, møter som skal holdes og vakter som skal utføres.
![]() |
#31 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: FrivillighetVi gjør en del frivillig arbeid/dugnadsarbeid, men jeg må innrømme at listen ligger høyere for å delta på sånt ifbm jobb. Jobb er jobb. Og om det er Nordsjørittet i helgen vi snakker om, så har jeg nok enda høyere terskel for å bruke en lørdag på noe jobbrelatert, ja. Jeg er dønn avhengig av avkobling i helgene, for å få hverdagene til å fungere.
![]() |
![]() |
#32 |
Epikur
|
![]() Sv: FrivillighetEr jeg snerpete som vil ha lønn for jobbrelaterte ting? elv om jeg er veldig glad i jobben min, så jobber jeg ikke gratis, jeg er forsiktig med å skyve grenser for normalarbeidsdagen og en vanlig uke.
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: FrivillighetJeg stiller gjerne på dugnader for aktivitetene til ungene for eksempel. Men å stille opp og heie på noen som skal sykle sykkelritt på jobben ville jeg aldri ha vurdert engang. Ikke ville jeg forventet at noen fra jobben sto og heiet om jeg syklet ritt heller. |
![]() |
![]() |
#34 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: FrivillighetKnurr. Hvordan få foreldre til å stille opp på sommerfest, egentlig? Av foreldre til 180 barn trenger vi ca 20 frivillige, og har bare klart å skaffe halvparten, omtrent. Ikke har jeg tid til å stå i alle garderobene og huke inn folk heller, så da ta jeg heller trippelt sommerfest-skift i stedet. :koke: Skulle ikke tro det var så vanskelig å bruke litt av sin tid på å stå sykkelløp-vakt, hvis alternativet var at det ikke ble noen sommerfest? Akk ja.
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: FrivillighetKanina - det er lov å da si at dersom det er interesse for å ha sommerfest så må du ha 20 frivillige, hvis ikke blir det ikke sommerfest. Men da må du også innse at det faktisk kanskje ikke blir sommerfest. Det kan jo være at de fleste ikke ser så stort behov for en sommerfest heller? |
![]() |
![]() |
#36 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Ustabil
|
![]() Sv: FrivillighetMin opplevelse er at en god del frivillighet og dugnader er organisert av noen få, som gjør dette mest av alt for sin egen del, men så vil de så veldig gjerne ha mange med seg. For eksempel å heie på kolleger i sykkelritt. Eller arrangere sommerfest. Hvis folk ikke vil ha sommerfest, kan de ikke få slippe? Hvorfor skal noen få bestemme at NÅ SKAL VI KOSE OSS, og dermed har alle med å stille opp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: FrivillighetVi har knapt skulket en dugnad siden vi fikk unger i barnehage og skole og vi stiller opp på alt vi kan av det som kalles inn til der, men å heie på kolleger anser jeg ikke som noe som må prioriteres foran noe annet. Riktignok var jeg og heiet på kollegene mine her for et par uker siden da flere deltok i en stafett, men det var fordi det passet og jeg hadde lyst. Hadde vi hatt annet på programmet ville jeg ikke ha prioritert heiingen, mens en dugnad ville jeg ha ryddet plass til.
![]() |
#40 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hos oss får alle trenerne betalt + fri treningsavgift for seg og evt. barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|