|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteEn gang vi flyttet så betalte vi et byrå for pakking og flytting. Det anbefales for de som har mulighet til det. Skal vi flytte en gang senere pakker vi nok selv, men får flyttefolk til å bære ut og kjøre. Mye bedre for parforholdet, og virkelig verdt pengene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi brukte flyttebyrå sist gang. Jeg synes det var verd pengene, for vi fikk med oss hele flyttelasset på èn dag, og ingen av oss var fysisk i stand til å flytte selv. Det ville også føltes litt rart å be venner og familie om å flytte for oss. Men da vi flytta fra studentby til leilighet fikk vi hjelp av venner med sterke armer og kassebil. Jeg stiller opp når jeg blir bedt om det og det ikke krasjer med andre ting.
|
|
|
#4 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVennene våre tilbyr hjelp, og vi tilbyr vennene våre hjelp.
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg stiller opp for andre, men selv har vi ordnet alt selv (dvs. med flyttebyrå) de siste gangene vi har flyttet - sambo synes det er skrekkelig pinlig å spørre om hjelp, og det er mye enklere og raskere med flyttebyrå hvis man har råd.
|
|
|
#7 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa, både ber om hjelp og tilbyr å hjelpe - er nok flinkere på det siste. Senest i helga hjalp jeg ei venninne å vaske ut leiligheta hennes. For meg er det en selvfølge å hjelpe til om jeg kan.
|
|
|
#8 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJa, vi har både hjulpet til med flytting og spurt om hjelp til selv å flytte. Da vi er de eneste med tilhengerfeste på bil i vennekretsen blir vi hyppig spurt, og kan vi så stiller vi opp (har også "bare" lånt bort bilen). Dugnad blant venner syns jeg er en fin ting. Det finnes flere som oss, som ikke har familie i nærheten.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har både hjulpet og fått hjelp ved flytting. Da spesielt bæring/sjauing, ikke nedpakking etc. Jeg hjelper gjerne venner og familie når det er store oppgaver som skal løses, og vi har vært veldig glade for å ha hjelpsomme venner når vi har vært i samme situasjon.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har vel for det meste klart oss selv. Mannen har en kompis som alltid hjelper hvis det er noe og mannen hjelper alltid han. Jeg forventer ikke noe av noen, men jeg vet at jeg hadde fått hjelp hvis jeg hadde spurt. Det er bare det at jeg aldri spør. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg har hjulpet til mye med flyttelass, men ikke nå lenger. Og vil ikke forvente at noen stiller om jeg skal flytte heller. :Viggo Venneløs: |
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteDet kommer an på hvilken livssituasjon man er i og hva som er vanlig i vennegjengen. Da jeg flyttet da jeg var ferdig student var det kjæresten min og broren hans som flyttet for meg. Selv gikk jeg med armen i gips og var stort sett bare i stand til å peke. Etter magre år som student var heller ikke flyttebyrå noe som det var plass til i budsjettet. Da vi noen år senere flyttet fra leilighet til hus stilte venner av mannen opp og hjalp til med flytting (selv var jeg utenlands på jobb).
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteJeg ber om hjelp hvis jeg trenger det. Jeg har hittil ikke tilbudt min hjelp uoppfordret. Jeg regner med at folk ber om hjelp dersom de trenger det. Og ber de om hjelp, stiller jeg selvsagt opp. Trenger de hjelp, men ikke ber om det? Vel, jeg er ikke tankeleser.
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi har mest fått hjelp av familie, eller venner som har tilbudt seg. Da vi flyttet hit fikk vi eldste sønn og hans kamerater til å hjelpe. (De fikk betalt). Jeg får meg ikke til å spørre noen om å bruke masse tid på å hjelpe oss... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteDa vi skulle flytte var det flere som tilbød seg å hjelpe. Bare et par mente det virkelig, og de stilte opp. Min far og svogeren min hjalp med flyttelasset, og en venninne hjalp oss med å pakke ut.
|
|
|
|
#19 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi hjelper og har fått hjelp. Det dreier seg stort sett om bærehjelp til De Store Tingene i hovedflyttelasset. Det synes jeg er en fin ting å gjøre for venner, uten at jeg blir sur om ingen tilbyr seg. (Da spør jeg heller direkte hvis det er nødvendig!
|
|
|
|
#20 |
|
Off the map.
|
Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytteVi betaler for sånt vi. Flyttebyrå, vaskebyrå osv.
|
![]() |
|
|