Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 15:24   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn off av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte

og

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:27   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

En gang vi flyttet så betalte vi et byrå for pakking og flytting. Det anbefales for de som har mulighet til det. Skal vi flytte en gang senere pakker vi nok selv, men får flyttefolk til å bære ut og kjøre. Mye bedre for parforholdet, og virkelig verdt pengene.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:31   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi brukte flyttebyrå sist gang. Jeg synes det var verd pengene, for vi fikk med oss hele flyttelasset på èn dag, og ingen av oss var fysisk i stand til å flytte selv. Det ville også føltes litt rart å be venner og familie om å flytte for oss. Men da vi flytta fra studentby til leilighet fikk vi hjelp av venner med sterke armer og kassebil. Jeg stiller opp når jeg blir bedt om det og det ikke krasjer med andre ting.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:29   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vennene våre tilbyr hjelp, og vi tilbyr vennene våre hjelp.

Gammel 15-06-09, 15:32   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Vennene våre tilbyr hjelp, og vi tilbyr vennene våre hjelp.

Gammel 15-06-09, 15:39   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stiller opp for andre, men selv har vi ordnet alt selv (dvs. med flyttebyrå) de siste gangene vi har flyttet - sambo synes det er skrekkelig pinlig å spørre om hjelp, og det er mye enklere og raskere med flyttebyrå hvis man har råd.

Vel og merke hvis flyttebyrået er til å stole på - vi har vært svært uheldige på den fronten. En gang stjal en av flyttefolkene alle pengene vi skulle bruke til å betale dem med og stakk av slik at det ble for få folk og vi måtte bære selv også. Det endte med politianmeldelse, krangling og trusler med TV2-hjelper deg osv. for å slippe å "betale" dobbelt. En annen gang kom ikke flyttebyrået i det hele tatt - de mente de ikke hadde fått beskjed om hvordan de skulle komme dit, selv om de hadde vært der på befaring. Dermed ble det skaffet nytt flyttebyrå til dagen etter og dobbelt så dyrt. Så vi burde kanskje heller satset på venner?

Gammel 15-06-09, 16:14   #7
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Ja, både ber om hjelp og tilbyr å hjelpe - er nok flinkere på det siste. Senest i helga hjalp jeg ei venninne å vaske ut leiligheta hennes. For meg er det en selvfølge å hjelpe til om jeg kan.

Gammel 15-06-09, 18:57   #8
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte

Ja, vi har både hjulpet til med flytting og spurt om hjelp til selv å flytte. Da vi er de eneste med tilhengerfeste på bil i vennekretsen blir vi hyppig spurt, og kan vi så stiller vi opp (har også "bare" lånt bort bilen). Dugnad blant venner syns jeg er en fin ting. Det finnes flere som oss, som ikke har familie i nærheten.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 19:08   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff av frivillighet: Å hjelpe folk som skal flytte

Vi har både hjulpet og fått hjelp ved flytting. Da spesielt bæring/sjauing, ikke nedpakking etc. Jeg hjelper gjerne venner og familie når det er store oppgaver som skal løses, og vi har vært veldig glade for å ha hjelpsomme venner når vi har vært i samme situasjon.

Gammel 15-06-09, 15:31   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vel for det meste klart oss selv. Mannen har en kompis som alltid hjelper hvis det er noe og mannen hjelper alltid han. Jeg forventer ikke noe av noen, men jeg vet at jeg hadde fått hjelp hvis jeg hadde spurt. Det er bare det at jeg aldri spør.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:38   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har hjulpet til mye med flyttelass, men ikke nå lenger. Og vil ikke forvente at noen stiller om jeg skal flytte heller. :Viggo Venneløs:

Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:39   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hvilken livssituasjon man er i og hva som er vanlig i vennegjengen. Da jeg flyttet da jeg var ferdig student var det kjæresten min og broren hans som flyttet for meg. Selv gikk jeg med armen i gips og var stort sett bare i stand til å peke. Etter magre år som student var heller ikke flyttebyrå noe som det var plass til i budsjettet. Da vi noen år senere flyttet fra leilighet til hus stilte venner av mannen opp og hjalp til med flytting (selv var jeg utenlands på jobb).

Om vi skulle flyttet nå hadde vi nok brukt flyttebyrå, rett og slett fordi vi har råd til det og kjøper oss ut av det styret det er med å flytte. Men jeg vet godt at mannen ville stilt opp og hjulpet venner med flytting om de hadde spurt. I den gjengen er det bare sånn man gjør det, og det er i grunn greit.

Gammel 15-06-09, 15:42   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid brukt flyttebyrå til pianoet da. :grei:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:43   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har alltid brukt flyttebyrå til pianoet da. :grei:

Jeg har utnyttet brødre og svoger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:45   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ber om hjelp hvis jeg trenger det. Jeg har hittil ikke tilbudt min hjelp uoppfordret. Jeg regner med at folk ber om hjelp dersom de trenger det. Og ber de om hjelp, stiller jeg selvsagt opp. Trenger de hjelp, men ikke ber om det? Vel, jeg er ikke tankeleser.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:47   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ber om hjelp, og vi gir hjelp hvis det passer. Er det vi som trenger hjelp spanderer vi selvsagt øl og pølser på alle hjelperne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:51   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har mest fått hjelp av familie, eller venner som har tilbudt seg. Da vi flyttet hit fikk vi eldste sønn og hans kamerater til å hjelpe. (De fikk betalt). Jeg får meg ikke til å spørre noen om å bruke masse tid på å hjelpe oss...

Vi har vel hjulpet noen å flytte også, men ikke så mange ganger. Har opplevd en kollega som innkalte alle på jobb for å flytte for ham, det syns jeg egentlig er litt mye forlangt når det er folk man bare kjenner helt overfladisk. Føler det mer naturlig å hjelpe nære venner og familie.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 15:59   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi skulle flytte var det flere som tilbød seg å hjelpe. Bare et par mente det virkelig, og de stilte opp. Min far og svogeren min hjalp med flyttelasset, og en venninne hjalp oss med å pakke ut.

Vi har stilt med flyttehjelp til venner og familie, når vi har hatt anledning.

Gammel 15-06-09, 16:00   #19
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Vi hjelper og har fått hjelp. Det dreier seg stort sett om bærehjelp til De Store Tingene i hovedflyttelasset. Det synes jeg er en fin ting å gjøre for venner, uten at jeg blir sur om ingen tilbyr seg. (Da spør jeg heller direkte hvis det er nødvendig! .)

Men jeg kunne personlig ikke tenke meg å spørre om hjelp til å pakke ned tingene. Det må jeg gjøre selv. :kontrollfrik:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 16:07   #20
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi betaler for sånt vi. Flyttebyrå, vaskebyrå osv.

Tidligere, i ungdommen så og si var det vanlig at vi hjalp hverandre med sånt, men da hadde vi dårligere råd og ikke så mange store ting.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.