Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan innrede bittesmå soverom på en OK måte?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 12:36   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan innrede bittesmå soverom på en OK måte?

Du får ikke inn skapene på det minste gjesterommet, med en sovesofa?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 12:39   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Du får ikke inn skapene på det minste gjesterommet, med en sovesofa?

Det er jo en løsning. Jeg synes jo at gjesterommet blir brukt så lite at jeg kunne gjort det om til et walk-in-closet med sovesofa-løsning. Ah, det var en god idé!

Mannen min er derimot ikke like glad når jeg får nye idéer.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 13:05   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er jo en løsning. Jeg synes jo at gjesterommet blir brukt så lite at jeg kunne gjort det om til et walk-in-closet med sovesofa-løsning. Ah, det var en god idé!

Mannen min er derimot ikke like glad når jeg får nye idéer.

Hehe, det verste blir vel å flytte skapene, men han blir sikkert glad for den ekstra gulvplassen, tenker jeg.
Jeg vet ikke hvor ofte dere har overnatting eller hvor kresne de er på madrasser, men de små, smale billige type sofesofaene på Ikea med f.eks en tykk overmadrass er veldig plassbesparende. Vi kjøpte en annen mye bredere og lengre sovesofa, og den tar veldig mye plass i forhold.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 17-06-09, 13:10   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, tror vi må ta turen på IKEA for å se hva de har. Det er jo begrenset hvor mye sånne sovesofaer tas i bruk, så jeg har hvert fall ikke tenkt å stille for høye krav til komfort, tror jeg. Vi har jo en tykk og god overmadrass, så den kan jo brukes oppå evt.

Flytting av skap blir saker, ja. Vi skal skifte vinduene på soverommet også, så vi kan jo bare ta alt da.

Gammel 17-06-09, 15:14   #5
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Du kan jo male tre av veggen i en lys/hvit farge og den fjerde i en blå/grønn farge som passer sammen. Får du sengeteppe, gardiner og puter som passer til malingen så tror jeg det blir veldig flott. En blomst, levende lys eller noe bilder i vinduskarmen.

Ellers så er det lurt tips når det kommer til skapplass og bygge opp sengen med en slags komode under sengen.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 23:16   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

hvis du skal innrede et helt rom som garderoberom så anbefaler jeg å se på Pax fra Ikea. De finnes i ulike høyder og bredder, og har masse fint man kan putte inn i dem i form av ulike skuffer, hyller, stenger osv osv. Og i forhold til andre leverandører er det overraskende billig.

Og ja- det er tullete å bruke opp et helt rom på gjester. Vi har valgt å ha kombinert gjeste- og lekerom. Altså det er uaktuelt å ha et rom stående tomt nesten hele tiden. (vi har nok flere rom enn dere, men jo færre rom en har, jo viktigere er det å utnytte dem godt.

Da kan du jo vurdere å bygge opp senga på hovedsoverommet, kanskje du kan få noen lave skuffer inn under den, kanskje til sokker, t-skjorter, undertøy og sånt som er greit å ha inne hos seg selv. Evt ha skap over senga for å lagre et eller annet.

Gammel 17-06-09, 13:37   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Se den, ja, den var fin! :sjekker:

Jeg har også tenkt at blir det ikke plass til sovesofa der i det hele tatt, hjelper det at sofaen vi har på stua er diger! (Må ta noen mål å se.) Vi trenger skapplass, og det er jo egentlig helt tullete "å holde av" et helt rom til de få (kanskje 8) gangene i året vi har overnattingsgjester, er det ikke?

Gammel 17-06-09, 13:39   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Se den, ja, den var fin! :sjekker:

Jeg har også tenkt at blir det ikke plass til sovesofa der i det hele tatt, hjelper det at sofaen vi har på stua er diger! (Må ta noen mål å se.) Vi trenger skapplass, og det er jo egentlig helt tullete "å holde av" et helt rom til de få gangene i året (kanskje 8 ganger) vi ha rovernattingsgjester, er det ikke?

Enig i det, men den sofesofaen der tar liten plass og er så lett at du kan bære rundt på den, så ikke vanskelig å flytte etter behov. Veldig grei unger-ser på tv-og grisersofa. Ellers har jo Ikea sovestoler også...

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 17-06-09, 13:39   #9
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan også være mulig å bygge opp senga med skap/skuffer under. Jeg så en fiffig løsning i denne månedens Mamma, hvor de hadde brukt lave kommoder til å heve senga.

Gammel 17-06-09, 14:01   #10
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det kan også være mulig å bygge opp senga med skap/skuffer under. Jeg så en fiffig løsning i denne månedens Mamma, hvor de hadde brukt lave kommoder til å heve senga.

Jeg har ikke sett bladet Mamma, men Elfa har også et forslag til oppbevaring under seng.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 13:40   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har IKEA sovestoler på kontoret vårt. De tar ikke større plass enn en vanlig sofa (to stoler ved siden av hverandre), men blir normalstørrelse seng når de rulles ut. De er overraskende gode å sove i.

Gammel 17-06-09, 13:48   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja, jeg må nok ha en eller annen form for soveløsning der inne.

Jeg har også lurt veldig på hvor klærne til mageboern skal være, men nå løste jammen meg det seg også. Da blir dette et ordentlig klesrom, og jeg skal utnytte rommet veldig for å få mest mulig oppbevaringsplass.

Gammel 17-06-09, 14:03   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det så smart ut!

Hvis man kjøper sengegavl eller hva det nå heter, uten madrass. Kan man da putte en rammemadrass oppi?

Gammel 18-06-09, 07:17   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det så smart ut!

Hvis man kjøper sengegavl eller hva det nå heter, uten madrass. Kan man da putte en rammemadrass oppi?

Kjøper du gavl, så skrues den fast til rammemadrassen (det er hull til det altså - vi har galv fra IKEA men seng fra en annen butikk, gikk så det susa)

Gammel 17-06-09, 14:06   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Oppblåsbar seng som dere pakker vekk når rommet ikke skal soves i.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 23:32   #16
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Oppblåsbar seng som dere pakker vekk når rommet ikke skal soves i.

Ja jeg er enig med denne. Hvis dere har et loft som dere skal innrede kan dere kjøpe en skikkelig sovesofa der oppe når det er klart. Så kan det være litt jallaløsning inntil da. Det er bedre det enn å lage et dårlig garderoberom pga at det må være sovesofa der inne.

Ja - dette hvis det ikke er 15 år til loftet blir ferdig da.

Gammel 18-06-09, 03:29   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Denne tenkte jeg, tar veldig liten plass 1,35 m bred og med et kult teppe og puter i så er den helt ok. Koster bare 995.
eller denne 1,5 m bred kr 2950

Nå fikk jeg trøbbel med nettet, men det finnes noen andre tosetere også, men den øverste er minst.

Den øverste her er bare for barn, små barn. Den er for kort for voksne. Den underste kjenner jeg ikke til.

Vi har hatt overskap som normalt sett brukes over kjøl/frys under vår seng, over der lå det en plate og så lå madrassen på den. Det fungerte ypperlig som ekstra skapplass.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.