Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor mange kvm bor dere på?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 22:12   #1
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange kvm bor dere på?

To voksne og to barn i en treroms på 63 m2.
Det som redder meg fra å bli helt sprø av liten plass er at vi i tillegg til dette har vaskerom i kjelleren, kontor i kjelleren hvor alt av bøker og musikk er lagret (+ uante mengder annet ræl), 30 m2 loft hvor vi har masse lagringsplass, passe stor hage og deilig terasse. Hagen og terrassen fungerer nesten som et ekstra rom på sommeren.

Vi kommer enten til å bygge ut eller kjøpe noe større, men tidligst om ett år og sannsynligvis ikke før om tre.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:50   #2
Left
Passiv

Standard

Vi har akkurat flyttet fra 42 m2 til ca 86 m2, og føler det nesten som om vi har kommet til himmelen 2 store og 2 små. Gutta har fått hvert sitt soverom, og det er masse lagringsplass/ekstrarom.

Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:54   #3
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Vi er fire på 115 m2. Passe stort, men hadde gjerne hatt en bedre planløsning (større bad og kjøkken).

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:59   #4
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi har akkurat flyttet fra 42 m2 til ca 86 m2, og føler det nesten som om vi har kommet til himmelen

Jeg kjenner igjen den følelsen. Vi flyttet for to år siden, to voksne og en toåring fra 50 kvadrat og ett soverom, til 93 kvadrat og 3 soverom. Nå har det kommet en liten til - som foreløpig liker best å være tett inntil et av de andre familiemedlemmene, og som dermed ikke tar så stor plass. Vi syns vi hadde enorme mengder plass da vi flyttet inn. Nå merker vi at det fort fyller seg opp, jeg skal snart få tatt en skikkelig rydde- og kasterunde.

Størrelsen på leiligheten er helt grei for oss, men jeg skulle gjerne hatt en liten hageflekk.

Gammel 17-06-09, 20:49   #5
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

60 kvm og litt crappy planløsning. Foreløbig har vi jo bare to deltidsbarn, men det kan bli interessant når frosken kommer og vi til stadighet skal huse tre i alderen 0-3.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:52   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville gjerne hatt mindre plass enn vi har. Jeg aner ikke hvor stort dette er, men 200-250 kanskje? Vi leier ut litt, kanskje 60 kvm.

Jeg tror det beste hadde vært ca 100.

Gammel 18-06-09, 22:18   #7
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Flytter snart til 70 kvm, et soverom, en voksen, to barn og snart en liten hund. Du kan tro jeg gleder meg.

Gammel 20-06-09, 10:52   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

vi er en voksen (meg) og to barn og har 71 kvm. Jeg syns det er passe, men skulle gjerne hatt et ekstra soverom og/eller et vaskerom.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 13:45   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

vi er en voksen (meg) og to barn og har 71 kvm. Jeg syns det er passe, men skulle gjerne hatt et ekstra soverom og/eller et vaskerom.

Godt presisert.

Gammel 21-06-09, 16:00   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Godt presisert.

hehe.. ja, tenkte det var litt greit å få med seg ser du..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:52   #11
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bor på 150 kvm, fordelt på tre etg. To voksne og to barn. Vi mangler lagringsplass, ellers ok.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:57   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

117 kvadrat bor vi på, er 2 voksne og 1 barn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 20:56   #13
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Vi har 115 kvm grunnflate, men full kjeller som skal delvis innredes etter hvert. Synes ikke vi har for mye plass. Vi er to voksne og ett barn.

Gammel 17-06-09, 21:01   #14
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vi er to store og en liten og holder på å flytte fra 52 kvm til 85 kvm.

Gammel 17-06-09, 21:02   #15
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sidan me ikkje kan ta med oppe pga lav takhøyde, bur me i realiteten på 40 kvm. Men sidan oppe er einaste muligheten for å ha soverom så blir det tatt med. Då havner me på 62 kvm meiner eg.
Me er to vaksne og 3 trollunger. Og ja, eg gleder meg til den dagen me får litt større plass.

Gammel 17-06-09, 21:05   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor to voksne og ett barn på 120 tror jeg .Grunnflate på 80 og like stor andre etg men det er skråtak og da faller en del bort. Tre soverom og liten loftstue. Og helt nytt. Eller, nesten, det var nytt da vi flytta inn for et og et halvt år siden.

Gammel 17-06-09, 21:09   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er to store og to små på ca 170 boarel pluss stor lagringskjeller og lagringsloft, men sistnevnte er ikke ferdig med gulv. Pluss carport som vi lagrer masse sykler, gressklipper and you name it. Vi har god plass, 5 rom og to bad, men jeg er lei av oppussingsobjekt (fordi jeg vil ha det nytt og perfekt i en fei), vi er på vei mot å selge. Planløsning har veldig mye å si.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:05   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er fire stk og bor på 75 m2. Det er to små soverom. Men vi har et hus med 75 m2 i grunnflate og en kjeller som bare venter på å bli pusset opp og brukt som BOA. Den inneholder i dag en garasje, vaskerom og masse rot og skrot. Så vi har 75 m2 med bod egentlig. I tillegg så har vi 36 m2 i kjelleren på garasjen som skal bli BOA, kjellerstue til gutta om et ti år eller så. Vi har med andre ord areal nok. Det må bare pusses opp litt.....

Jeg gleder meg veldig til å få tre soverom i kjelleren. Vi har for mye rot og for liten plass pr i dag.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 21:06   #19
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To voksne og to barn på ca. 200 kvadratmeter.

Gammel 17-06-09, 21:08   #20
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

To store og en liten på 70 kvm. To store og et frø flyttet fra 27 kvm så vi synes vi har masse plass

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.