|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Sv: Jo Nesbø
Det er på bok nummer tre det på en måte begynner, selv om også bok 1 og 2 er med og tegner et bilde av Harry.
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Sv: Jo Nesbønummer en og to er helt grei krim, men ikke like bra som de lenger uti. Men det er med å tegne et bilde av Harry.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jo NesbøJeg leste ikke bøkene i rekkefølge, men vil anbefale deg å gjøre det. Hvis du derimot ikke liker bok 1 og 2 så er det ikke slik at du må fullføre dem. Det er fullt ut mulig å hoppe rett på Snømannen uten å ha lest de andre først. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Det er jo MULIG. Men tenk å være i den heldige situasjon at man ikke har lest noen av dem. Da kan man leve seg helt inn i Harry, og man blir glad i han. Samt man får lese mange gode bøker. OG som en ekstra bonus kommer 8. bok til høsten, og man har alle de 7 første ferskt i minne.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja jeg mener jo at det er verd å lese alle 7, men tenker at det vil være synd å stoppe på nr. 1 og 2 og gi seg fordi man ikke liker dem. Da kan man heller droppe dem og begynne rett på de beste. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Jo NesbøJeg er nok ikke av de mest kresne, så jeg prøver å starte fra starten av.
|
|
|
#7 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
... hvis du leser Marklund blir jo absolutt alt annet en opptur. Nesbø er noen lysår bedre enn henne selv på sitt dårligste (som er ganske bra uansett).
|
|
|
#8 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jo NesbøKos deg med Harry. Jeg ble helt tom og trist etter hver bok. Ville ikke at det skulle ta slutt..... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kakemonster
|
Joa, men har man lest nr 1 og 2 HAR man jo de beste igjen! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Jo NesbøDa er jeg ferdig med Flaggermusmannen, syns det var en god bok. Har såvidt begynt på neste og er glad jeg fortsatt har mange bøker igjen.
|
|
|
#12 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jo NesbøHeldige du! Jeg klønet litt med rekkefølgen og det var ingen god plan. Kooos deg! Snømannen er dritskummel.
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Jo NesbøJeg syns bøkene om Harry Hole er veldig bra, og de kan godt leses utenom rekkefølge, men de gjør seg best kronologisk, for karakteren utvikler seg jo gjennom bøkene.
|
|
|
#17 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Jo NesbøJeg leste alle bøkene etter hverandre på bare noen uker - jeg var helt oppslukt og ville det aldri skulle slutte. Jeg synes de ble bedre og bedre
|
|
|
#18 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Jo NesbøSkjønner jeg må lese Snømannen som står hjemme i bokhylla og støver bort.
|
![]() |
|
|