Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva serverer dere når dere får overraskende besøk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 21:44   #21
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva serverer dere når dere får overraskende besøk?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Er det sånn at alle utenom meg får overraskende besøk i tide og utide? :ukjent fenomen:

Vi får uplanlagt besøk 1-2 ganger i uka. Min mor, svigers, svigerinne, nabo-vennepar-med-jevngamle-barn, men jeg skulle veldig gjerne hatt mye mer overraskelsesbesøk.

Gammel 29-06-09, 21:47   #22
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Kaffe og vann.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 21:55   #23
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kaffe, te eller vann.
Mulig is eller frukt om vi har det tilgjengelig. Og har faktisk bakverk (muffins) i fryseren for tiden.

Det er stort sett mamma og besteforeldre som kommer uanmeldt, andre ringer eller sender melding på forhånd.

Gammel 29-06-09, 22:18   #24
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Ingenting hvis ikke de spør. :dårlig vert: Jeg er faktisk ganske dårlig på å servere ting når jeg får anmeldt besøk også. Alt kommer an på når og hva slags besøk det er. Jeg har aldri skjønt hvorfor man alltid må servere noe og jeg forventer ingeting når jeg er på besøk. Er jeg tørst så spør jeg om jeg kan få et glass vann.

Gammel 29-06-09, 22:20   #25
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingenting. Kommer de uameldt så kan de få drikke.
Har jeg noe sjokolade eller noe liggende, så kan de jo få det, men jeg setter uansett pris på at folk sier i fra før de kommer jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 22:21   #26
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Siden jeg jobber ennå (ferie snart) så kommer de fleste uanmeldte på kvelden.Typisk venninner som er ute å går kveldstur osv. Sjer ikke så ofte. Men sist det skjedde fikk de et iskaldt glass hvitvin. Det var de meget takknemlige for!

Gammel 29-06-09, 22:26   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er barer unntaksvis at vi har "noe å by på" utover kaffe når det kommer besøk uanmeldt, men kaffe/te har vi alltid. Og vanligvis pils eller vin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 22:31   #28
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vi har som passer seg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 22:31   #29
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kaffe. :enkel:

Is om isbilen nettopp har vært her.

Gammel 29-06-09, 22:32   #30
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Når jeg tenker meg om har vi jo nesten alltid is fra isbilen i fryseren.Glemmer det alltid.. er ikke så glad i is.. Det skal jeg jammen servere uanmeldte gjester neste gang

Gav forresten is til bygninsarbeiderne ute i gaten her dagen. De ble såååå glad da. Brune og pene var de også

Gammel 29-06-09, 22:33   #31
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har is i fryseren, noe som passer fint når det er så varmt som nå. Vi har veldig sjelden noe særlig fancy å dra fram.

Apropos - datteren vår har fått en ny venninne, både venninna og foredlrene virker helt supre bor litt lenger borti gata. Men de er sånn superryddige, og det er ikke vi. Kjenner jeg er litt stressa når de kommer på besøk. Stressa over visne sommerblomster. Klær som ligger litt over alt, lego, sykler og badebaljen på verandaen, for ikke å snakke om de møkkete vinduene. De har det kanonstrøkent hjemme - men men de er vel vant til at ikke alle har det sånn.

Gammel 29-06-09, 22:35   #32
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Kommer an på hva vi har i huset. Frukt, kjeks, lager vafler... Nå på sommeren holder det ofte med litt å drikke

Gammel 29-06-09, 22:47   #33
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vann eller brus nå på sommeren. Evt øl om vi har. På vinteren får de te eller pulverkaffe (Vi drikker ikke kaffe her i huset). Om vi har kan det bli frukt, is eller kjeks også, men det har vi ikke alltid.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 22:50   #34
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjeldent vi har noe liggende, ikke fullt så sjeldent at det kommer uventet besøk. Det går som regel i vann/saft/kaffe/te. Har lært meg å ha en pose med vaffelmix liggende i skapet. Nå som det er sommer har vi som regel is liggende.
Vi har mye besøk av naboer nå om sommeren, da går det som regel i frukt og kjeks/is til barna.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 23:36   #35
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Er det sånn at alle utenom meg får overraskende besøk i tide og utide? :ukjent fenomen:

Hadde vi fått overraskende besøk utenom av lekekamerater så tilbyr vi kaffe som gjør vondt i en evt. boikott og vin fra vinskapet etter ungene har lagt seg.

Ikke særlig ofte med uanmeldt besøk her heller, heldigvis!
Men om det skjer en sjelden gang er det som oftest enten mamma eller en veldig god venn. Pleier å spørre om de vil ha en kopp kaffe eller et glass vann med eller uten kullsyre, sjelden noe spiselig om ikke det skulle være noe som tilfeldigvis var fremme likevel...

Gammel 29-06-09, 23:38   #36
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil helst ha MER uanmeldt besøk.

Gammel 30-06-09, 00:01   #37
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Man tager hva man haver

Noen ganger en kopp te/kaffe.

Andre ganger noe attåt!

Har jeg en muffinspakke tar d 10 min å fikse den!!

Is i fryseren nå for tiden... skjære opp litt frukt....

har også bare satt frem brød og pålegg (kveldsmat) hvis gjester har kommet "etter leggetid" sånn uanmeldt

Gammel 30-06-09, 00:42   #38
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Får ofte uanmeldt besøk og de får som regel bare kaffe/vann. Regner ikke med at de kommer for å få storveis servering, men for å skravle. De kommer jo igjen og igjen, så tror jeg har gjettet riktig.

Det er ikke alltid det passer like bra, men anmeldte gjester tenker jeg forventer litt mer enn en kaffekopp (men det hender jeg gjør det veldig enkelt da også). Det blir noe annet hvis jeg inviterer til en spesiell anledning.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 00:44   #39
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffe, vann, eplejuice. Is om det skulle passe sånn.

Får jeg ånden over meg så steker jeg sveler eller vafler på terrassen, men det er ikke så ofte. Er litt kjøkkenlei for tiden.

Gammel 30-06-09, 00:56   #40
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vann eller saft å drikke. Sjeldent det er brus igjen etter helgen. Nå for tiden har vi diverse sjokolade fra taxfree liggende. Slik går det når jeg har svangerskapdsiabetes. Da spises ikke godteriet opp med en gang.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:24.