|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varmepumpe som kjøling?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Varmepumpe som kjøling?
Viste mannen min tråden nå
![]() |
#3 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Varmepumpe som kjøling?Vi har hatt en Panasonic varmepumpe i noen dager nå. Jeg og Pjokken har mer eller isolert oss innendørs de siste dagene, varmepumpa fungerer over all forventning. Ikke har vi blitt forkjøla og syke heller, men vi har vært obs på å ikke oppholde oss i rommet hvor pumpa står og sørget for indirekte kjøling. Vi valgte å sette varmpepumpa i loftstua i 2.etg framfor i trappa, siden det er der soverommene ligger - og det er der det er desidert varmest. Siden kulda faller har vi fått en fin kjøling i første etasje også. Vi kjøpte varmepumpa overdimensjonert for å være sikre på at den klarte brasene (etter å ha prøvd oss på en ac-maskin som knapt klarte å kjøle ned et soverom på 9 kvm - som i følge boka skulle kunne kjøle ned 27 kvm). Hadde en fyr fra leverandøren til å besiktige huset og komme med anbefalinger, mannen min gjorde jobben med innstallering selv. Hadde hovedformålet med pumpa vært å brukes til oppvarming ville vi satt den i trappegangen.
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Varmepumpe som kjøling?Vi har varmepumpa stående på 24 vi. Det blir jo ikke kaldt inne, men det blir behagelig og fint levelig ift ute.
![]() |
#5 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Varmepumpe som kjøling?Her har vi heller ikke benyttet oss av kjølefunksjonen ennå, men ser at vi kanskje må gjøre det etterhvert.
![]() |
|
|