Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gi meg oppskrift på DIN kålrabistappe!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-06, 01:01   #1
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg oppskrift på DIN kålrabistappe!

Jeg koker 2 mellomstore kålroter og 2 gulrøtter møre, og moser dem med stavmikseren. Tilsetter en skvett fløte og krydrer med salt og pepper. Den blir knallgod!

Gammel 29-12-06, 13:01   #2
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg koker 2 mellomstore kålroter og 2 gulrøtter møre, og moser dem med stavmikseren. Tilsetter en skvett fløte og krydrer med salt og pepper. Den blir knallgod!

Du gjør det på samme måte som meg, ikke rart den er god

Gammel 24-12-06, 01:17   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Takk canisa. Jeg har skrevet den oppskriften ut, men hvor mye en er skvett fløte? 1 dl, en ts, ? Jeg har forresten ikke stavmikser.

Gammel 24-12-06, 02:12   #4
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

En må ikke ha stavmikser, det har jeg ladri brukt. Har en slik gammeldag sak. Fungerer fint som bare det!

Gammel 24-12-06, 15:46   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Takk canisa. Jeg har skrevet den oppskriften ut, men hvor mye en er skvett fløte? 1 dl, en ts, ? Jeg har forresten ikke stavmikser.

1 dl kanskje? Jeg måler ikke opp. Før jeg kjøpte stavmikseren brukte jeg vanlig "stamper".

Gammel 24-12-06, 02:49   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til 4 kg kålrabi puttet vi 4 gulrøtter og 4 poteter, kokte i nærmere en halv time, moste til armen ble mør og smakte til med salt, pepper, sennep, kremfløte og muskatnøtt.

Det går MYE salt hvis man ikke bruker ribbefett, mye mer enn man (jeg) tror. Tror neste vi brukte 2-3 dl kremfløte, og noen ts muskatnøtt. Sennep - tja, et par-tre spiseskjeer?

Men merk at dette var en stooor oppskrift! Man MÅ smake for å bli en god kokk. Mitt nyttårsforsett, forøvrig. Lykke til!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 08:28   #7
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker 3 mellomstore kålrabier
Skjærer dem i biter (skreller først ) så koker jeg til de er passe ferdige. Moser 3 mellomstore poteter i og 2 gulrøtter, mellomstore de også
Salt må nesten smakes til selv mens du holder på.
Smør er også opp til hver enkelte. Her brukes 100g smør. 1 dl pinnekjøttkraft, 1 ss pepper.
Moses sammen, men la det være noe å tygge på

basis: kålrabi, potet, gulrot, salt, pepper, sky fra pinnekjøtt, smør

Gammel 24-12-06, 08:51   #8
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg koker kålrabi i biter, passer på at de ikke koker for lenge, da kan kålrabien bli bitter.
Moser med smør og fløte.
Salt, pepper og sukker.

Gammel 30-12-06, 16:16   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

En stykk amo-mann!

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 16:26   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

En stykk amo-mann!

Har du ham i stappa da eller?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 16:33   #11
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Har du ham i stappa da eller?

Tja, kanskje det hadde gått. Han godtar ikke Toro sin, så da må han lage selv.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 18:56   #12
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg moser med gaffel, liker at den er litt grov i konsistensen. Og blander med tynn, hvit saus spedd med melk og kokekraft. Ellers temmelig likt som alle andre i forhold til ingrediensene. (salt, pepper, sjy, gulrot..)

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 13:24   #13
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hei

Jeg deler opp kålen i små biter og koker den godt.

Lager TYKK hvit saus av ca 5 dl melk, med godt med muskat.

deler opp kålrota med gaffel, så den ikke blir for finhakket og blander sammen med sausen, smaker etter med salt og pepper.

Bruker bare sausen så kålen blir "smurt".

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 13:45   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Hei

Jeg deler opp kålen i små biter og koker den godt.

Lager TYKK hvit saus av ca 5 dl melk, med godt med muskat.

deler opp kålrota med gaffel, så den ikke blir for finhakket og blander sammen med sausen, smaker etter med salt og pepper.

Bruker bare sausen så kålen blir "smurt".

Er ikke dette mer kålstuing?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 16:24   #15
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Er ikke dette mer kålstuing?

Nei, det er mer Kålrabistappe!!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 10:29   #16
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

1 svær kålrot
2 små gulrøtter
1 potet

kokes, og moses for hånd, med litt av kokevannet.

En klatt meierismør, salt, pepper og revet muskatnøtt.
Fløteslump.

Den blir god!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 11:50   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kålrot OG gulrot, smør, fløte, pepper, salt.

Gammel 30-12-06, 16:09   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kålrot OG gulrot, smør, fløte, pepper, salt.

Du bruker ikke pinnekjøttkraft altså, når du skal ha kålrotstappe til pinnekjøtt?

Og hvor mye gulrot bruker du? Hva stamper du med?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-07, 09:20   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Du bruker ikke pinnekjøttkraft altså, når du skal ha kålrotstappe til pinnekjøtt?

Og hvor mye gulrot bruker du? Hva stamper du med?

Mim!!

Gammel 07-01-07, 11:45   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker:

kålrabi
1-2 poteter
margarin
salt
pepper
fløte

Kjempegod.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.