|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Hvorfor nevner de at gutten var pakistansk? Skulle det ha noe med saken å gjøre?
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Hun er pakistansk og hun hadde ikke panikk, slik enhver god, etnisk norsk mor ville hatt. Eller, en etnisk norsk mor ville ikke latt ungen stå igjen. De hadde sikkert ikke bilsete engang! :gasp:
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)
Det kunne lukte slik, ja. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Eg sto igjen på ein bensinstasjon på fjellet i mine yngre år. Rett nok snudde min far og henta meg etter å ha køyrt nokre km. Eg er ikkje nemneverdig traumatisert av dette.
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Det er synd på gutten, ingen tvil om det. Han må jo ha vært livredd! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Det tenker jeg og. Det kan hende at familien tok dette FOR rolig og at de bagatelliserte det, sa ting som ikke passer seg, eller at ungen var veldig mager og møkkete osv. Man vet jo veldig lite utifra hva som står i artikkelen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Møllspist fletthurpe
|
det var sånt inntrykk jeg fikk da jeg leste det. Men men.. lett å dømme. Syns forøvrig det var bra denne hotellfyren kjørte rundt etter familien.. han var vel innfødt og lommekjent.. visste hvor turister kjører osv..
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Er det ikke helt greit å sende en bekymringsmelding da? Om alt er ok, og ikke noe lignende gjentar seg, så er jo alt bra? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Jeg har vært med i et etnisk norsk reisefølge i en minibuss som glemte en liten 5 åring i en nasjonalpark i Afrika etter at vi hadde sett på flodhestene... Vi oppdaget det etter ca. 15 min men satte oss fast da vi skulle snu.
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg tror faktisk at det for mange ville være enklere å melde henne jeg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Originala
|
Kanskje hvis hun fikk fullstendig panikk og ble helt handlingslammet, men jeg ser for meg at det kan ha stilt seg annerledes hvis en etnisk norsk mor hadde framstått som svært engestelig, men samtidig greide å organisere og ta de nødvendige telefoner. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Neimen, om jeg hadde sendt sønnen min på tur med slektninger og fått en telefon om at de hadde funnet ham og om jeg kunne varsle slektningene, så hadde jeg jo ikke blitt stressa, han var jo funnet. Jeg hadde blitt pissesur på slektningene, og hadde nok hørtes temmelig avmålt ut i telefonen mens jeg tenkte ut tidenes Alvorsprat.
|
|
|
#19 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Helt enig i mye som er skrevet her, men jeg tror faktisk en etnisk norsk mor også ville blitt anmeldt. rett og slett fordi politiet (meg bekjent9 ofte har lav terskel for å melde saker videre til bv. Hvilket jeg synes er fint, så får bv - ekspertene- sile ut de sakene der omsorgssvikt foreligger.
|
|
|
#20 |
|
Møllspist fletthurpe
|
enig.. man skjekker vel om alle er ombord i de forskjellige bilene før man kjører? det er jo litt merkelig om et barnesete er tomt og de ikke merker det`?
|
![]() |
|
|