Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kaster du/dere mye?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-09, 17:44   #21
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaster du/dere mye?

Vi er kjempeflinke til å kaste og rydde. Det som kan brukes av klær/sko gis enten til naboen eller sendes til Ukraina. Babyutstyr/leker ble solgt/gitt bort til vaskehjelpen vår. Ting og tang som ikke brukes kvittes fortløpende. Jeg har ikke oppbevaringsplass til ting vi aldri bruker, kun et minste minimum. Jeg har fått lov til å ha en eske som bare er min der jeg putter små skatter som er verdt å ta vare på (også fra min egen barndom), men det begrenser seg til en eneste pappeske som står stuet bort.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 18:48   #22
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar gjerne en treningsball! Om den kan trykkes flat og sendes i posten

Vi kaster altfor lite. Og det gjelder alt. Så når jeg rydder kaster jeg gjerne en bærepose med tomme konvolutter, kataloger etc fra hver hylle. Og da snakker vi bare skrot. Når det gjelder barneklær og sånn, så ligger det liksom der i påvente av at jeg skal gjøre noe med det. Har gitt bort en del nå nylig faktisk - men det vises omtrent ikke på haugen

Gammel 13-07-09, 18:54   #23
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Har blitt flinkere med årene, men samler fortsatt på alt for mye. Gir bort klær ungene har vokst fra fortløpende, der er jeg flink. Ellers har jeg problemer med å kvitte meg med ting jeg ikke liker bare fordi jeg har fått de av "tante Olga", men jobber stadig med saken og er blitt flinkere. Samla sammen litt forskjellig tidligere i sommer som ungene solgte på lørdagsmarkedet, sammen med leker de hadde vokst fra. Stor suksess! Gav også bort en ekstra gressklipper i går, så jeg syns jeg kommer meg

Men, KASTE BRUKBARE TING, det gjør jeg IKKE. Spør alltid om noen har bruk for, gir til Fretex, til loppemarkeder, leverer på butikken på søppelfyllinga m.m Det er alltid noen som har lyst på eller behov for andres skrot.

Gammel 13-07-09, 18:56   #24
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Du kan få en av meg!
Kjøpte meg nylig en ny, litt større, så jeg har en pent brukt, sort, i str. 55 cm som du kan få mot porto. Bare send meg en pm!

Gammel 13-07-09, 18:59   #25
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg er skikkelig dårlig på å kaste ting. Jeg gir bort, det er helt greit. Gjenbruk er en fin ting.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 18:59   #26
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ellers er jeg flink til å ta ordentlige oppryddinger innimellom, men likevel hoper det seg opp. Skal kjøre en haug med leker, bøker, spill ++ til asylmottaket når jeg kommer hjem, og det står flere sekker med tøy i boden som skal til Fretex. Det er deilig å bli kvitt saker og ting samtidig som det kan komme til nytte hos andre. Jeg hater å kaste brukbare ting!

Gammel 13-07-09, 19:01   #27
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Sendte den nettopp med mamma.
Men har en ministepper? Orker ikke sende noe.... *lat*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 19:04   #28
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg bør absolutt si ja til en ministepper.
Har du gitt den bort?

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 19:05   #29
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av astrid_d, her.

Jeg bør absolutt si ja til en ministepper.
Har du gitt den bort?

Nei! Du får den om du henter.

http://www.foreldreportalen.no/forum...36#post1731536

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 19:05   #30
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har nettopp gitt bort 2 søppelsekker med klær til Fretex! Jeg kaster helst ikke brukbare klær og ting, men gir gjerne bort. Bruker det jeg kan om igjen og prøver å tenke nøye over nye innkjøp. Hater å ha så mye liggende rundt omkring.

Gammel 13-07-09, 19:09   #31
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klær går på rundgang til nær og fjern etter hvert som ungene har vokst ut av det. Så kaster jeg det som er utslitt eller uaktuelt å ta vare på. De første klærne til ungene har jeg tatt vare på. Likeens spesielle plagg som ullkåper, bunader, smoking, pene kjoler o.l. Sko og støvler kaster jeg etter at ungene har vokst ut av de (ingenting går i arv, da jeg har blitt fortalt at det ikke er bra for barnas føtter).

Jeg orker faktisk ikke tenke på alt vi har av saker og ting, det er rett og slett alt for mye. Men vi bruker det meste av det, tror jeg, iallefall av og til.

Treningsutstyret blir flittig brukt her i huset.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 19:51   #32
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg har flytta mange ganger dei siste sytten åra, så eg er ganske god til å kasta/gje bort. Men eg har ganske mange kle no som ventar på at eg skal krympa inn igjen i dei etter fødslane. Eg trur eg skal setja ein dato for når det ikkje lenger kan reknast for å vera oppnåelig...

Sambo sparer på mykje rart, og spede forsøk på rydding ender i nostalgi-trip.

Gammel 13-07-09, 19:53   #33
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har blitt mye flinkere til å kaste, orker ikke ha masse dritt stående. Akkurat nå har vi hele garasjen full med ting som skal kjøres på søppeldynga.

Klær etter poden har jeg sendt til gatebarna i Bolivia,gitt bort til venner og noe har jeg beholdt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 20:06   #34
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lært å leve med færre ting etter at jeg flyttet fra 80 til 50 m2. Mine klær som jeg ikke bruker nok bærer jeg rett opp til gjenvinningsstasjonen på vei til jobb. Podens puttes i en pose som havner hos venner med yngre barn når den er full. Jeg kaster veldig lite med mindre det er ødelagt, men jeg kvitter meg med ting.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 20:14   #35
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde jeg hatt plass skulle jeg spart på myyyye Men vi har så liten plass, men det er veldig fullt i klesskapet mitt, og det er ikke baaare klær der :samler:

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har sykt mye barnetøy liggende. Tenkte rydde i dag, men usikker på hva jeg skal gjøre med det. Gi bort eller spare.... Sparer man på barnetøy om man ikke har noen i arverekken sånn umiddelbart?

....Hører vel egentlig svaret selv her nå... :hmf:

Vi sparer på noe av barnetøyet, "nisje-plagg" som vi har fått "følelser" for, så gir vi bort resten

Gammel 13-07-09, 20:22   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Hadde jeg hatt plass skulle jeg spart på myyyye Men vi har så liten plass, men det er veldig fullt i klesskapet mitt, og det er ikke baaare klær der :samler:

Vi sparer på noe av barnetøyet, "nisje-plagg" som vi har fått "følelser" for, så gir vi bort resten

Det er hyggelig å spare på noen av klærne, hvis de er fine og har minner. Min mor har dratt den litt langt og har spart på alt, ned til hver minste brillebukse uten strikk igjen, men noen av plaggene er det veldig hyggelig å kunne bruke til mine egne barn. Så jeg sparer vel noen plagg til eventuelle barnebarn, ja.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 20:26   #37
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er veldig flink til å kaste. Flytta jo i februar og da var det sirlig her. No har det hopa seg litt opp igjen, så på tide med ny sjau. Eg kaste litt, gir bort en del. Klær etter minstejenta blir gitt bort til arv men etter storebror er stort sett ting slitt så da blir det kasta. Nips og naps blir også kasta.

Gammel 13-07-09, 20:55   #38
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi er nok litt lite flinke til å kast/girt ting.
Klærne etter ungene blir gitt bort med en gang det er for lite, men klesskapet til meg og mannen bærer preg av bare nykjøp uten å ha kvittet oss med noe av det andre.
Jeg føler at vi har ting og tang rundt overalt som vi sikkert kunne kvittet oss med, men så var det den ryddelysten da..

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 21:16   #39
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har värt flink til å kaste ting og generelt er vel kastemetoden (da tenker jeg på kasting som både "kasting" og "kvitte seg med") den måten jeg mest effektivt rydder, men jeg kaster langt mindre nå enn för ettersom jeg har blitt veldig flink til å vurdere innkjöp mot nytteverdien på sikt.

Gammel 13-07-09, 21:27   #40
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utstyr og klær er gitt bort, men vi har likevel for mye liggende. Gamle skolebøker og ting vi ikke aner hva er... Har man ikke hatt bruk for det på 4 år så trenger man det vel neppe?? Enda hadde vi kontainer i høst.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.