|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneJeg synes ikke det er "greit" at noen blir drept uansett hva de har gjort. Denne mannen er noens onkel, noens sønn osv. av respekt for de etterlatte bør man kanskje holde seg for god til å si slikt. |
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneGenerelt: Jeg mener bestemt at en drittsekk kan kalles en drittsekk også etter sin død. Familien til vedkommende er vanligvis veldig klar over at drittsekken var nettopp det, og for dem kan det ofte være godt at resten av verden også ser det.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Nordmannen som ble drept på Filippinene
Drittsekk er ikke det samme som å si at det er greit at noen har blitt drept. |
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, men jeg hadde bare i tankene at dette ikke er i Norge, og at jeg ikke vet hvilke lover og straffer de har på Filippinene. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
aldrende
Signerer Claire.
|
|
|
|
#8 |
|
trøtt
|
Jeg er helt enig her. Jeg synes dessuten at jenta som handlet i nødverge heller bør få støtte og hjelp enn straff.
|
|
|
#9 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneDømt til sikring på lukket anstalt og så slipper han unna mesteparten av tiden fordi han er på rømmen?
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det er jo tragisk. Om det var "greit", kommer an på omstendighetene. Var det en form for selvforsvar, eller for å komme seg i frihet/sikkerhet, så synes jeg det er mer greit.
|
|
|
#11 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneDet er aldri greit at mennesker blir drept, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sær og kresen
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneDet er selvsagt ikke greit at noen blir "ryddet unna" - uansett hvor avskyelig de har handlet. Men i denne saken anser jeg det ble handlet i nødverge. Og hvilke lidelser denne mannen har påført andre opp gjennom årene kan man jo bare forestille seg.
|
|
|
#13 |
|
Einsam
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneAt noen blir drept, er uansett tragisk, samme hva de har gjort. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneJeg sa at det kanskje ikke var uten grunn, ikke at det var helt greit.
|
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneBeklager, men jeg klarer ikke føle at dette er noe stort tap. Tenk hva den drittsekken har påført andre! Jenta drepte vel for å forsvare seg.
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneAkkurat i dette tilfellet synes jeg faktisk det var 'greit' at han ble drept. Som jeg har skjønt det så skjedde det av en 16 år gammel jente i selvforsvar - det må da vel være greit.
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Nordmannen som ble drept på FilippineneDersom en sytten år gammel jente (eller en person av vilkårlig alder og kjønn, for den del) greier å verge seg mot en som holder henne og andre fanget og prøver å voldta dem, synes jeg det er en bra ting, selv om resultatet er at mannen dør, og selv om han eventuelt har en sinnslidelse. Det er ikke en bra ting at noen blir drept, det er ikke det jeg mener, men det er bra at hun greide å forsvare seg (og de andre i huset) og hindre ham i å skade flere enn han allerede har gjort. Som Teofelia sier: Nødverge er hverken forbudt eller umoralsk.
|
|
|
#20 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Nope. Ikke i Norge.
|
|