|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjole på skole?
Jeg er klar over dette, og sier ikke noe til barna så klart om mine tanker. Jeg snakket derimot med min mor om dette, og hun mente at jeg av og til kanskje antok at ting stakk dypere hos barna enn det kanskje gjorde. At jeg trodde det verste i en del tilfeller. Det handler jo om meg og mine forventninger til meg selv. Jeg ønsker ikke å skape skuffelser. Jeg vil ikke de skal føle seg annerledes - om de ikke vil det selv. Men de er ikke meg. De har et helt annet utgangspunkt enn meg. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Kjole på skole?Hos oss er det mange jenter som stiller i kjole. |
|
|
|
#23 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Kjole på skole?De fleste jentene hadde hverdagskjoler eller -skjørt, men en del hadde bukser. Sist redigert av Bokormen : 22-07-09 kl 15:31. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
På vår skole hadde de flest hverdagsklær som så nye ut. Ting de kom til å bruke på skolen utover høsten, men som kanskje var kjøpt inn nytt for anledningen. Det gjaldt både guttene og jentene.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Det samme gjaldt hos oss.
|
|
|
#26 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#27 |
|
Epikur
|
Sv: Kjole på skole?Min eldste hadde en pen bluse og et olaskjørt over tights og lave sko.
|
|
|
#29 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sånn har det vært der jeg har jobbet også. De fleste jentene har pene hverdagskjoler eller skjørt. Gutta har stort sett pent, og gjerne nytt hverdagstøy. HE og JC har hatt tøffe skjorter, pen hverdagsbukse og nye joggesko. HE hadde vest utenpå skjorta, og var nok den mest pyntede av gutta, men ikke så overpynta at det ble feil for ham. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kjole på skole?Minstemor hadde sommerkjole og en bomullscardigan på første skoledag i fjor
|
|
|
#31 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjole på skole?Husets storesøster var iført en ny "hverdagskjole" på sin første skoledag. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Kjole på skole?Storesøster hadde ny hverdagskjole på sin første skoledag.
|
|
|
#33 |
|
Epikur
|
1989.
|
|
|
#34 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Kjole på skole?I 1989 gikk jeg på videregående. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjole på skole?Jenta mi hadde på seg en kjole som ble innkjøpt i løpet av sommeren, en helt vanlig kjole. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
I mål
|
Sv: Kjole på skole?Jeg tenker også at en middels pen kjole for en jente aldri kan bli feil? Ikke at jeg har erfaring. Da jeg selv startet i 1982 hadde jeg en polkagriskjole som var Kjolen Den sommeren liksom. Garderoben var jo noe begrenset den gang... Selv husker jeg ikke om den passet inn, men jeg husker at jeg fikk en båtis på vei hjem... |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kjole på skole?Storepoden hadde nye hverdagsklær husker jeg. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Pauset
|
Sv: Kjole på skole?Jeg kan ikke tenke meg at poden er særlig klar for å bli dresset opp til første skoledag. (Ikke da heller). Men tenker at jeg kan prøve kle på han noe som matcher og som ikke har trykk. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
Hos oss hadde det gått helt greit. Der kommer førsteklassingene i alle mulige klesstiler fra stivpyntet med hvis skjorte og dress til slitte olabukser med t-skjorte. En tøff t-skjorte hadde ikke utmerket seg noe spesielt.
|
![]() |
|
|